Νότια Κρήτη

Δίκτυο Βιβλιοθηκών στα Δημοτικά Σχολεία Μοιρών, Τυμπακίου, Βώρων & Πετροκεφαλίου

Δίκτυο Βιβλιοθηκών στα Δημοτικά Σχολεία Μοιρών, Τυμπακίου, Βώρων & Πετροκεφαλίου

A-
A+
03/04/2019 | 11:56

Με 663 νέες Σχολικές Μονάδες διευρύνεται το Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών, στο οποίο εντάσσονται και Σχολεία της Μεσαράς και συγκεκριμένα το  1ο Δημοτικό Μοιρών, το 2ο  & 3ο Δημοτικό Τυμπακίου και τα Δημοτικά Σχολεία Βώρων και Πετροκεφαλίου.

Σε συνέχεια της πρόσκλησης του Υπουργείου Παιδείας προς τις Σχολικές Μονάδες της χώρας για τη διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων, οι 663 νέες Σχολικές Μονάδες εντάσσονται στο δίκτυο από το σχολικό έτος 2019-2020. Με τη διεύρυνση του «Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων», ο συνολικός αριθμός των Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέρχεται στις 1575 Σχολικές Βιβλιοθήκες.

Σημειώνεται ότι, δυνατότητα εγγραφής στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία που διαθέτουν αυτόνομο χώρο για τη φιλοξενία της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Με κριτήριο το μέγεθος της επιφάνειας στην οποία στεγάζεται η Σχολική Βιβλιοθήκη και τις εξ ́ αυτού διαφορετικές δυνατότητες αξιοποίησής της (χώρος δανεισμού/ανάγνωσης ή και δράσεων), δημιουργούνται δύο ομάδες Σχολικών Βιβλιοθηκών: Στην 1η ομάδα (ΟΜΑΔΑ Α) εντάσσονται οι βιβλιοθήκες με χώρο από 12 έως και 24 τμ. και στην 2η ομάδα (ΟΜΑΔΑ Β) οι βιβλιοθήκες με χώρο μεγαλύτερο ή ίσο των 25 τμ. Όσον αφορά τη Μεσαρά, στην «Ομάδα Α» εντάσσονται οι βιβλιοθήκες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Τυμπακίου και του Δημοτικού Σχολείου Βώρων και στην «Ομάδα Β» οι βιβλιοθήκες του 1ου Δημοτικού Μοιρών, του 2ου Δημοτικού Τυμπακίου και του Δημοτικού Σχολείου Πετροκεφαλίου.

Συμβολή στην εκπαίδευση

Σκοπός της δημιουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η θεσμοθέτηση ενιαίας ανάπτυξης, οργάνωσης και λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών, καθώς και ο βέλτιστος συντονισμός τους για την αποτελεσματική συμβολή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Όπως τονίζεται «Η ενεργοποίηση μετά από 32 χρόνια του “Νόμου 1566- περί ίδρυσης Σχολικών Βιβλιοθηκών”, η ανάπτυξη του Συστήματος Δικτύου και η συνεχής διεύρυνσή του με νέες βιβλιοθήκες, είναι πράξεις – ορόσημα στην ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς συμπληρώνουν ένα έλλειμμα δεκαετιών, που στέρησε τη δυνατότητα από το σχολείο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφές μάθησης που απαιτούνται από τις μεταβαλλόμενες εξελίξεις στις τεχνολογίες, στις επιστήμες και στον πολιτισμό».