Εκπαίδευση

Ξεκινά επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση tablet ( iPad ) ως εκπαιδευτικών εργαλείων

Ξεκινά επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση tablet ( iPad ) ως εκπαιδευτικών εργαλείων

A-
A+
03/10/2020 | 15:53

Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Γ’ και Δ’ τάξεων των Πειραματικών Σχολείων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για την αξιοποίηση tablet ( iPad ) ως εκπαιδευτικών εργαλείων ξεκινά το υπουργείο Παιδείας.

Στους εκπαιδευτικούς θα χορηγηθούν δανεικά tablet . Ο παραλήπτης εκπαιδευτικός θα υπογράψει Υπεύθυνη Δήλωση  , στην οποίαν θα αναφέρει ρητά ότι παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή (αναλυτική περιγραφή), αναλαμβάνει την υποχρέωση αφενός μεν επιστροφής της ανωτέρω συσκευής στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και αφετέρου καταβολής αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε.

Σκοπός της επιμορφωτικής παρέμβασης είναι η ενσωμάτωση και χρήση των ψηφιακών ταμπλετών iPad στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική, οι μέθοδοι υλοποίησης των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, το παιδαγωγικό πλαίσιο, η τεχνολογικά υποστηριζόμενη εκπαιδευτική προσέγγιση, η εκπόνηση εκπαιδευτικών σεναρίων, η υιοθέτηση καλών εκπαιδευτικών πρακτικών, καθώς επίσης και η αποτύπωση των εμπειριών μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων.

Επιπλέον, το όλο εγχείρημα θα αποτελέσει βασικό άξονα εξαγωγής συμπερασμάτων και ιδεών για νέες μελλοντικές δράσεις τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.

Διάρκεια επιμόρφωσης

Η διάρκεια της επιμόρφωσης θα είναι συνολικά 24 διδακτικές ώρες, εκ των οποίων:

  • οι 16 διδακτικές ώρες αφορούν σε σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και
  • οι 8 διδακτικές ώρες σε ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,

εκ των οποίων

  • οι 4 διδακτικές ώρες (ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης) στοχεύουν στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού και
  • οι υπόλοιπες 4 διδακτικές ώρες (ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης) στην εκπόνηση εκπαιδευτικού σεναρίου.

Αιτήσεις εκπαιδευτικών

Αίτηση συμμετοχής υποβάλλουν οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70 (Δάσκαλοι), που αναλαμβάνουν κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021 τις τάξεις Γ’-Δ’ των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης που θα αποσταλεί στις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα.

Μεθοδολογία Επιμόρφωσης

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεδρίες εκτός σχολικού ωραρίου. Οι σύγχρονες συνεδρίες υλοποιούνται μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον σύγχρονης τηλε- εκπαίδευσης Ms Teams ή με χρήση του εργαλείου Big Blue Button (BBB), ή με χρήση οποιασδήποτε άλλης παρόμοιας πλατφόρμας διατεθεί από τον Φορέα.

Οι ασύγχρονες δραστηριότητες υλοποιούνται με τη χρήση του συστήματος διαχείρισης μάθησης (LMS) Moodle.

Η διαχείριση των περιβαλλόντων αυτών γίνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το ανωτέρω σύστημα LMS έχει και το ρόλο του χώρου «αποθήκευσης» των πάσης φύσεως εργασιών που εκπονούν οι επιμορφούμενοι.

Επίσης, μέσω του LMS διατίθεται στους επιμορφούμενους όλο το επιμορφωτικό υλικό, καθώς και πρόσθετο υποστηρικτικό ψηφιακό υλικό (κείμενα, άρθρα, βίντεο κλπ.) που κρίνεται σημαντικό για την επιμόρφωση.

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης

Οι θεματικοί άξονες του προγράμματος είναι:

  1. Εξοικείωση με την τεχνολογία των tablets (iPad) (3 διδακτικές ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)
  2. Διδακτική Αξιοποίηση των tablets (iPad) (5 διδακτικές ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και 4 διδακτικές ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)
  3. Καλές Πρακτικές (4 διδακτικές ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)
  4. Εκπόνηση Εκπαιδευτικών Σεναρίων (4 διδακτικές ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και 4 διδακτικές ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για την αξιοποίηση tablet ( iPad ) ως εκπαιδευτικών εργαλείων»







    Πηγή: esos.gr