Εκπαίδευση
Λογοθεραπεία και Νηπιαγωγείο
Γράφει η: Λιάνα Φιτσάκη, Λογοθεραπεύτρια - Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων
Συχνά από τον παιδικό σταθμό ή από το νηπιαγωγείο ενημερώνουν τους γονείς πως το παιδί τους μπορεί εμφανίζει δυσκολίες στην ομιλία του και ίσως θα ήταν καλό να απευθυνθούν σε έναν ειδικό.
Κάποιοι γονείς πιστεύουν πως το παιδί είναι ακόμα μικρό και χρειάζεται χρόνο για να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα από μόνο του. Διότι αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι τα μικρά παιδιά μπορούν να βοηθηθούν απίστευτα αν βοηθηθούν έγκαιρα.
Μπορεί κάθε παιδί αναπτύσσεται με τους δικούς του ρυθμούς, ωστόσο υπάρχουν κάποια αναπτυξιακά ορόσημα, με τα οποία πρέπει να συμβαδίζει. Κάποια γενικά χαρακτηριστικά που μπορούμε να έχουμε κατά νου είναι:
Ένα παιδί με προβλήματα λόγου μπορεί να δυσκολεύεται να:
- Κατανοεί εντολές
- Συνδυάζει λέξεις
- Βρει τις κατάλληλες λέξεις
- Συντάξει σωστά τις προτάσεις
- Πάρει μέρος σε μια συζήτηση
- Εκφραστεί με ευκολία
Ένα παιδί με πρόβλημα ομιλίας μπορεί να:
- Μπερδεύει τους ήχους σε μια λέξη (φάλασσα αντί θάλασσα)
- Παραλείπει ήχους /συλλάβές από τις λέξεις (φιτζούρι αντι γλειφιτζούρι)
- Αδυνατεί να μιμηθεί ήχους
Επιπλέον, αναφέρονται κάποιες βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει κατακτήσει ανάλογα με την ηλικία:
- Γύρω στο 1 έτος το μωρό πρέπει να κλαίει, να φλυαρεί χωρίς να λέει συγκεκριμένες λέξεις και να προσέχει τις φωνές των γύρω του.
- Στα 2 θα πρέπει να καταλαβαίνει ένα περιορισμένο λεξιλόγιο, να είναι σε θέση να βάζει λέξεις στη σειρά και να προσπαθεί να αρθρώσει προτάσεις.
- Στα 3-4 θα πρέπει να διαθέτει ένα μεγαλύτερο λεξιλόγιο, να χρησιμοποιεί μικρές προτάσεις και να προφέρει καθαρά τα περισσότερα γράμματα.
- Στα 5 θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνει μια απλή συζήτηση, να γίνεται κατανοητό από τρίτους.
Αν λοιπόν, το σχολείο παραπέμπει σε λογοθεραπευτή, τότε πρέπει να γίνει μία αξιολόγηση για το που εντοπίζονται τα ελλείμματα. Μπορείτε να καλέσετε στο 6983779859 ή 28920-29125 για να πραγματοποιήσουμε μία δωρεάν αξιολόγηση.
