Εκπαίδευση

Λογοθεραπεία μετά τα Χριστούγεννα

Λογοθεραπεία μετά τα Χριστούγεννα

Της Λιάνας Φιτσάκη Λογοθεραπεύτρια - Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων

A-
A+
08/01/2024 | 21:05

Συχνά μετά την επιστροφή των γιορτών, οι εκπαιδευτικοί, έχοντας πια μία ολοκληρωμένη εικόνα για το παιδί, παροτρύνουν τους γονείς να αρχίσουν λογοθεραπεία. Παρ’ όλα αυτά οι γονείς το αμελούν και έτσι μπορεί να χαθεί όλη η σχολική χρονιά.

Γιατί είναι σημαντική η άμεση παρέμβαση

Όταν παρατηρούμε κάποιες δυσκολίες στην επικοινωνία, το λόγο, την ομιλία, την άρθρωση του παιδιού απευθυνόμαστε στο λογοθεραπευτή για αξιολόγηση. Μπορείτε να καλέσετε στο 28920 29125 ή 6983779859 για να πραγματοποιήσουμε μία δωρεάν παρέμβαση. Αν παρατηρηθεί κάποια δυσκολία είναι σημαντικό να ξεκινάμε το θεραπευτικό πρόγραμμα άμεσα για να αποφευχθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα. Επίσης, όσο πιο μικρό είναι το παιδί τόσο πιο δεκτικό και εύπλαστο είναι, επιπλέον έχει και περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Πολλές φορές όταν πρόκειται για δυσκολία στην ομιλία υποβαθμίζουμε το πρόβλημα σκεπτόμενοι: «και ο μεγαλύτερος αδερφός του άργησε να μιλήσει και τώρα μιλάει μια χαρά, ντρέπεται γι’ αυτό δε μιλάει ακόμα, και εγώ μικρή δεν έλεγα το /ρ/ και τώρα μια χαρά το λέω, είναι μικρό ακόμα, εμείς δεν κάναμε λογοθεραπεία και μιλάμε μια χαρά!» και πολλά άλλα. Έτσι όμως το παιδί μαθαίνει με λανθασμένο πρότυπο και η ραγδαία αύξηση του λεξιλογίου στις μικρές ηλικίες έχει ως αποτέλεσμα η ομιλία να γίνεται όλο και πιο ακατάληπτη. Καθυστερώντας τη θεραπεία μεγαλώνουμε το πρόβλημα και οι δυσκολίες εδραιώνονται. Πολλές φορές αν δεν αποκατασταθούν οι δυσκολίες στην ομιλία εγκαίρως εξελίσσονται σε μαθησιακές δυσκολίες, με συχνό φαινόμενο τα αρθρωτικά λάθη πέρα από τον προφορικό λόγο, να μεταφέρονται και στον γραπτό. Παράλληλα, έχει επιπτώσεις στην ψυχολογία του παιδιού, καθώς αν η ομιλία του παιδιού δε γίνεται αντιληπτή από τους γύρω, νιώθει μειονεκτικά, νιώθει αμήχανα, ντρέπεται και αρχίζει να κλείνεται στον εαυτό του. Δίνοντας στο παιδί τη δυνατότητα να διορθώσει τις δυσκολίες του στον προφορικό λόγο του δίνουμε τη δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά, να αλληλοεπιδρά και να νιώθει αυτοπεποίθηση.