Εκπαίδευση

Μαθησιακές Δυσκολίες και Λογοθεραπεία

Μαθησιακές Δυσκολίες και Λογοθεραπεία

Γράφει η: Λιάνα Φιτσάκη, Λογοθεραπεύτρια, Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων

A-
A+
19/09/2022 | 7:00

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια νευρολογική διαταραχή, που προϋπάρχει αλλά εμφανίζεται προς το τέλος της Α΄ δημοτικού. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν μέση ή υψηλή νοημοσύνη, όμως εμφανίζουν δυσκολίες στο αντιληπτικό και εκφραστικό επίπεδο, στην απόκτηση και χρήση του προφορικού λόγου, της ανάγνωσης, της γραφής, της λογικής σκέψης και των μαθηματικών ικανοτήτων.

Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζουν μια σειρά από συμπτώματα, που συνοδεύουν το παιδί σε όλη την πορεία της ζωής του και δεν εξαφανίζονται με το πέρασμα του χρόνου, όμως μπορούν να αντιμετωπιστούν. Τα πιο συχνά είναι:

Δυσκολία στην αντίληψη δεξιάς και αριστερής πλευράς

– Υπερκινητικότητα

– Ξεχνάει εύκολα

– Δυσκολία στην αλληλουχία γεγονότων και στον προσανατολισμό

– Αντιστροφή γραμμάτων και τοποθέτηση σε λάθος θέση

– Δυσκολία στην ανάγνωση

– Καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη

– Δυσκολία αντίληψης χρονικών εννοιών

– Δυσκολία στην επεξεργασία πληροφοριών

– Μειωμένη οπτική αντίληψη

– Δυσκολίες στην αντίληψη, την προσοχή, την κωδικοποίηση και τη συγκράτηση των ερεθισμάτων

Είδη μαθησιακών δυσκολιών

Δυσαριθμησία:

Αφορά την εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών, δεξιοτήτων και την τέλεση μαθηματικών πράξεων. 

Δυσγραφία:

Αφορά την γραφή, το παιδί κάνει γράμματα με λάθος μέγεθος ή κατεύθυνση, γράφει τις λέξεις λανθασμένα και με ορθογραφικά λάθη.

Δυσαναγνωσία:

Σχετίζεται με δυσκολίες στην καταγραφή και επεξεργασία αυτού που βλέπουμε την ώρα που διαβάζουμε.

Δυσορθογραφία:

Αφορά τη δυσκολία γραφής τόσο σε επίπεδο λέξης όσο και σε επίπεδο πρότασης, παραγράφου και κειμένου. Υπάρχουν επτά κατηγορίες στις οποίες υπάγονται τα λάθη των παιδιών με αυτή τη μαθησιακή δυσκολία.

  1. Λάθη στην τοποθέτηση των γραμμάτων στο χώρο (γ-χ)
  2. Αντιστροφές (απ-πα), (τίρα-τρία)
  3. Φωνολογικά λάθη
  1. Θεματική ορθογραφία (ωραίος-ορέος)
  2. Λάθη σε γράμματα με ίδιο ήχο (ευχαριστώ-εφχαριστώ)
  3. Λάθη καταληκτικού τύπου με βάση τη γραμματική
  4. Ομόηχες λέξεις

Μόλις εντοπιστούν κάποιες από τις παραπάνω ενδείξεις είναι καλό το παιδί να αξιολογηθεί από ομάδα ειδικών, ειδικό ψυχολόγο, λογοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό, εργοθεραπευτή.

Μπορείτε να καλέσετε στο 28920-29125 ή στο 6983779859 για να πραγματοποιήσουμε μία δωρεάν αξιολόγηση.