Κρήτη

Μαθητές της Κρήτης σε ρόλο ευρωβουλευτών

Μαθητές της Κρήτης σε ρόλο ευρωβουλευτών

 Οι νέοι πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο στο μέλλον της Ευρώπης, δήλωσε ο περιφερειάρχης Κρήτης.

A-
A+
09/02/2019 | 11:23

Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με μαθητές του Ηρακλείου, πραγματοποιεί  το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων-I.R.T.E.A. με την υποστήριξη του Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης.

Στο πλαίσιο της προσομοίωσης ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, συνομίλησε με τους νέους ευρωβουλευτές, μεταφέροντας τη δική του εμπειρία από την θητεία του στην ευρωβουλή αλλά και την πολιτική του πεποίθηση πως οι νέοι είναι το μέλλον της Ευρώπης και πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο και να συμμετέχουν στα κοινά και στις ευρωεκλογές, κάνοντας τις δικές του επιλογές.

Ο περιφερειάρχης απάντησε σε ερωτήσεις των νεαρών ευρωβουλευτών απ’ όλες τις παρατάξεις, ενώ υπεραμύνθηκε της ανάγκης για μια Ευρώπη που θα βρει τον προσανατολισμό και τον κοινό βηματισμό της μέσα από πολιτικές κοινωνικού χαρακτήρα, απομονώνοντας τις φωνές που επιδιώκουν τη διάλυσή της.

Η προσομοίωση γίνεται στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «EUropa.S T.E.EN.S. – EUropa Simulation – Training Europeans Enhancing Solidarity».

Το Έργο γίνεται με τη χρηματοδότηση του προγράμματος ERASMUS+ Youth της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την έγκριση του υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα συνολικά περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσομοίωσης της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με 240 μαθητές Λυκείων των Δήμων Αθηναίων, Ασπροπύργου, Ναυπλιέων, Ηρακλείου, Χίου και Θεσσαλονίκης και συζήτηση στο πλαίσιο Δομημένου Διαλόγου με θέμα «Ευρωεκλογές 2019: η δημοκρατία, η συμμετοχή και ο ρόλος του Ευρωπαίου πολίτη στα κοινά».

Η Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έγινε στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της Περιφέρειας Κρήτης με τη συμμετοχή μαθητών των Σχολείων 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου, 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, ΓΕΛ Γαζίου, ΓΕΛ Αρχανών και ΓΕΛ Αγίου Μύρωνα.

Στόχος του Έργου είναι η γνωριμία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και η επέκταση των γνώσεων των μαθητών σχετικά με αυτή, τον τρόπο λειτουργίας των Ευρωπαϊκών Θεσμικών Οργάνων και τον τρόπο λήψεως αποφάσεων, καθώς και την ενίσχυση της ταυτότητας του Ευρωπαίου πολίτη.

Το EUropa.S. TE.EN.S. αποτελεί ένα «παιχνίδι ρόλων» βασισμένο στη μη τυπική μάθηση, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, τις ευρωπαϊκές πολιτικές και την επιχειρηματολογία, αναδεικνύοντας τις δικές τους ιδέες και δεξιότητες κατά τη διάρκεια αυτού. Έπειτα από την πραγματοποίηση των δράσεων του Έργου σε όλους τους Δήμους, το Έργο προβλέπει την πραγματοποίηση ενός Δομημένου Διαλόγου στην Αθήνα με τη συμμετοχή των 5 μαθητών από κάθε Δήμο που ξεχώρισαν με τη συμμετοχή τους στην τοπική Προσομοίωση.

Στο Δομημένο Διάλογο συμμετάσχουν εκπρόσωποι της κοινωνίας πολιτών, ευρωβουλευτές, ακαδημαϊκοί, καθώς και θεσμικοί εκπρόσωποι, οι οποίοι θα απαντήσουν σε ερωτήματα των μαθητών, αναπτύσσοντας μαζί τους γόνιμο διάλογο, με άξονα τη θεματολογία της Προσομοίωσης, τα όσα συζητήθηκαν από τους μαθητές στα πλαίσια αυτής, καθώς και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν.