Ελλάδα

Πανελλαδικές 2024: Με το μάθημα της Γλώσσας ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ

Πανελλαδικές 2024: Με το μάθημα της Γλώσσας ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ

Η γραπτή δοκιμασία ξεκινά στις 8:30 ενώ η προσέλευση των υποψηφίων θα πρέπει να γίνει έως τις 8.00.

A-
A+
31/05/2024 | 9:17


Με το μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ανοίγει σήμερα, Παρασκευή 31 Μαϊου, η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ). Διεκδικούν μία από τις 68.851 θέσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται στις 12 Ιουνίου για τα ΓΕΛ και ακολουθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων μεταξύ 18 και 28 Ιουνίου για όλους τους υποψηφίους – ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Η γραπτή δοκιμασία ξεκινά στις 8:30 ενώ η προσέλευση των υποψηφίων θα πρέπει να έχει γίνει έως τις 8:00. Η διάρκεια είναι τρίωρη.

Τι πρέπει να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι:

Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο.

Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Στυλό μπλε ή μαύρου χρώματος. Η χρήση μολυβιού δεν επιτρέπεται για τις απαντήσεις, εκτός αν υπάρχει διαφορετική πρόβλεψη από τις οδηγίες των θεμάτων. Γόμα και ξύστρα επιτρέπονται.

Γεωμετρικά όργανα, για τα μαθήματα που χρειάζονται.

Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό.

Ρολόι χειρός, αλλά όχι έξυπνο ρολόι (smartwatch).

Τι δεν επιτρέπεται να φέρουν στην αίθουσα οι υποψήφιοι:

Βιβλία, τετράδια και σημειώσεις.

Διορθωτικό (blanco) οποιασδήποτε μορφής (υγρό ή ταινία).

Κινητό τηλέφωνο και άλλα μέσα μετάδοσης ή λήψης πληροφοριών και

επικοινωνίας, υπολογιστικές μηχανές.

Σχετικά με τα κινητά

Απαγορεύεται η κατοχή, έστω και απενεργοποιημένου, κινητού μέσα στην αίθουσα εξέτασης. Ο εντοπισμός του αποτελεί λόγο ικανό για να μηδενιστεί το γραπτό.Εάν ο υποψήφιος έχει μαζί του κινητό, οφείλει κατά την προσέλευσή του, να το παραδώσει στον πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής, ο οποίος θα  το φυλάσσει σε ειδικό χώρο. Η παραλαβή του κινητού από τον υποψήφιο γίνεται μετά τη λήξη της εξέτασης, κατά την αποχώρησή του.

Συστάσεις για την καλύτερη διαχείριση του τετραδίου

Οι δεκαέξι σελίδες του τετραδίου, που διανέμεται στους υποψηφίους θεωρούνται επαρκείς για να συμπληρώσουν τις απαντήσεις τους. Σημειώνεται, ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να δοθεί επιπλέον τετράδιο σε κανέναν υποψήφιο. Εάν χρειαστεί πρόχειρο, ο υποψήφιος θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τα τελευταία φύλλα του τετραδίου, με την προϋπόθεση ότι αναγράφει ευκρινώς την ένδειξη ‘Πρόχειρο’ στις σελίδες, που θα χρησιμοποιήσει για το σκοπό αυτό και οι οποίες δεν βαθμολογούνται.

Επισημαίνεται, ακόμη, ότι κατά την αναγραφή των ονομαστικών τους στοιχείων στην αρχή της εξέτασης όσο και κατά τη συμπλήρωση των απαντήσεων, οι υποψήφιοι δεν επιτρέπεται ούτε να διπλώνουν τα εξώφυλλα του τετραδίου τους, ούτε να τσαλακώνουν το ίδιο το τετράδιο.

Τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης του μαθήματος Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους υποψηφίους δύο ή τρία κείμενα, τα οποία δεν εμπεριέχονται στα διδακτικά βιβλία, που περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα.