Νότια Κρήτη

Σε «δεύτερη μοίρα» τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη Μεσαρά

Σε «δεύτερη μοίρα» τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη Μεσαρά

Το 15% των μαθητών της Μεσαράς χρήζει άμεσης ανάγκης ένταξης σε τμήματα μαθησιακών δυσκολιών.

A-
A+
25/10/2016 | 14:40

46 μαθητές που χρήζουν ειδικής μαθησιακής μεταχείρισης βρίσκονται σήμερα στο γυμνάσιο Μοιρών, ενώ δεν έχουν λειτουργήσει ακόμα τα τμήματα ένταξης σε αυτό. Σύμφωνα με τον Διευθυντή του Γυμνασίου Μοιρών κ. Γιώργο Επταμηνιτάκη , υπάρχουν επίσης μεγάλες ελλείψεις σε καθηγητές , όπως φιλολόγους, μαθηματικούς, καθηγητές πληροφορικής, μουσικής, αγγλικών και άλλων ειδικοτήτων.

ΕΠΤΑΜΗΝΗΤΑΚΗΣ
Ο κ. Γιώργος Επταμηνιτάκης

Σε πολλά από τα γυμνάσια του Νότου, τμήματα ένταξης δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ, με γονείς και εκπαιδευτικούς να ανησυχούν και να προβληματίζονται έως πότε τα σχολεία της επαρχίας θα έρχονται από το υπουργείο σε δεύτερη μοίρα. Σε δηλώσεις του κυρίου Γιγουρτάκη , Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, επισημάνθηκε η αύξηση της αναγκαιότητας των ειδικών αυτών τμημάτων. Στο νομό Ηρακλείου μας επεσήμανε ιδρύθηκαν απ’ το υπουργείο 9 νέα επιπρόσθετα τμήματα ένταξης λόγω της αυξημένης ανάγκης των σχολείων. Λειτουργούν περίπου 24 τμήματα στο νομό Ηρακλείου και δημιουργούνται και νέα τμήματα παράλληλης στήριξης. Οι προσλήψεις των καθηγητών που θα πλαισιώσουν αυτά τα τμήματα συνεχίζονται αλλά πάντα είναι λιγότερες από τις θέσεις που απαιτούνται.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας τα τμήματα ένταξης ή ειδικής αγωγής, όπως λέγονται σήμερα η κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών εντός του φυσικού και οικείου περιβάλλοντος της τάξης-ομάδας τους αποτελεί μέρος των θεμελιωδών δικαιωμάτων των μαθητών και υποχρεώσεων της πολιτείας για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις.

Παρόλα αυτά και επειδή οι εκπαιδευτικές ανάγκες ορισμένων από τους μαθητές μπορεί να απαιτούν αυστηρά εξατομικευμένο πρόγραμμα και προστατευόμενο χώρο. Στην τροπολογία προβλέπεται ρητά η δυνατότητα υποστήριξης μαθητών σε ειδικές τάξεις. Η ρητά διατυπωμένη αυτή η πρόταση αναγνωρίζει την ύπαρξη ανάγκης απομάκρυνσης του μαθητή από την τάξη όταν αυτό επιβάλλεται από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του. Η διαφύλαξη της εχεμύθειας και εμπιστοσύνης, η συμβουλευτική υποστήριξη, οπωσδήποτε απαιτούν την ύπαρξη του ιδιαίτερου αυτού χώρου. Η λειτουργία και η αυτονομία των παιδιών για κάποιες ώρες το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του δεν αποτελεί διάκριση είναι δικαίωμα κ ανάγκη του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να μπορέσει να λειτουργήσει στο εκπαιδευτικό σύνολο.