Εκπαίδευση

Τα «ΔΥΣ-» των Μαθησιακών Δυσκολιών

Τα «ΔΥΣ-» των Μαθησιακών Δυσκολιών

Από την Ειρήνη Μ. Χαλκιαδάκη, Νηπιαγωγός – Ειδική Παιδαγωγός (BSc, MSc)

A-
A+
13/01/2022 | 10:29

Λέγοντας μαθησιακές δυσκολίες εννοούμε, μια μεγάλη ομάδα από διαταραχές, που επιδρούν, κατ’ αρχάς, αρνητικά στη μαθησιακή ικανότητα και την εκπαιδευτική πορεία ενός ατόμου, όμως, ουσιαστικά επιβαρύνουν συνολικά τη ζωή του. Οι τρόποι με τους οποίους εκδηλώνονται οι διαταραχές αυτές, μπορεί να είναι δυσκολίες στην ομιλία, στην ανάγνωση, στην γραφή, στον συλλογισμό, στην διαχείριση μαθηματικών πράξεων και εννοιών.

    Στις μέρες μας, αρκετά είναι τα παιδιά, που αντιμετωπίζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία. Μερικές από τις μαθησιακές δυσκολίες είναι:

  • Η Δυσλεξία, που συνήθως εκδηλώνεται κατά την επεξεργασία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια συνοδεύεται από δυσκολία στην ανάγνωση και την ορθογραφία.
  • Η Δυσαριθμησία, που έγκειται στη δυσκολία του παιδιού στην εκμάθηση των μαθηματικών όρων και δεξιοτήτων.
  • Η Δυσγραφία, που αποτελεί μια νευρολογική διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στη γραφή. Παρατηρούνται γράμματα με λάθος μέγεθος ή κατεύθυνση και αρκετά ορθογραφικά λάθη.
  • Η Δυσαναγνωσία είναι μία δυσκολία, τα αίτια της οποία ποικίλλουν. Έχει να κάνει με δυσκολία στην καταγραφή και επεξεργασία αυτού που βλέπει το άτομο τη στιγμή της ανάγνωσης.
  • Η Δυσορθογραφία, η οποία ανήκει στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και περιλαμβάνει δυσκολία της γραφής των λέξεων, των προτάσεων και της σύνταξης ολόκληρων παραγράφων.
  • Η Δυσπραξία, που αφορά άτομα με ειδική διαταραχή στην ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων τους. Συνήθως δυσκολεύονται να σχεδιάσουν και να ολοκληρώσουν μία πράξη.

    Οι δυσκολίες αυτές φαίνεται ότι είναι εγγενείς, δηλαδή το άτομο θα μπορούσαμε να πούμε ότι γεννιέται με αυτήν την προδιάθεση. Οι αιτίες μπορεί πολλές φορές να είναι σύνθετες ή ακόμη και άγνωστες, ενώ πιθανά κάποιες επιμέρους δυσκολίες, μπορεί να οφείλονται σε λειτουργική δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος του ατόμου ή σε κάποιο χρόνιο νόσημα. Σε καμία περίπτωση, όμως, ο όρος μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ταυτόσημος με τον χαμηλό δείκτη νοημοσύνης (νοητική υστέρηση), αν και άτομα με νοητικά ελλείμματα μπορεί να εμφανίζουν συχνά -μεταξύ άλλων- και μαθησιακές δυσκολίες.

    Στο γραφείο μας προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση, χρησιμοποιώντας σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία, ειδικά σχεδιασμένα για τις μαθησιακές δυσκολίες, η οποία θα αποτελέσει την βάση για την διαμόρφωση ενός στοχευμένου, δομημένου και εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης και αποκατάστασης, σύμφωνο με την ηλικιακή ομάδα και τις ανάγκες, δυσκολίες και δυνατότητες του παιδιού σας.

Μοίρες, Γεωργίου Γεννηματά 1(προς κέντρο Υγείας)    

Τ. 28920 23368, 6987 498962 E. [email protected]  In. epikentro_topaidi