Ελλάδα
Αποφάσεις της Δικαιοσύνης που “σοκάρουν” την κοινή γνώμη με θύματα παιδιά
Ελεύθεροι αφέθηκαν η μητέρα που εγκατέλειψε τα ανήλικα κοριτσάκια της και ο 52χρονος από τη Σητεία.
Σοκ στην κοινή γνώμη προκαλούν δύο αποφάσεις της Δικαιοσύνης στην Πάτρα και την Κρήτη, με τις οποίες γονείς που στην πρώτη περίπτωση εγκατέλειψαν και έθεσαν σε κίνδυνο τα παιδιά τους και στη δεύτερη πατέρας προκάλεσε θανατηφόρες σωματικές βλάβες στο βρέφος του, αφέθηκαν ελεύθεροι!
Και οι δύο υποθέσεις είχαν θύτες γονείς και θύματα παιδιά, ανήμπορα να προστατεύσουν και να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους. Και οι δύο υποθέσεις έχουν προκαλέσει σοκ στην κοινή γνώμη.
Όμως, αργά το μεσημέρι της Δευτέρας η μητέρα που χωρίς δεύτερη σκέψη εγκατέλειψε στους δρόμους της Πάτρας τα τρία κοριτσάκια της, ηλικίας από 5 μηνών έως 4 ετών, προκειμένου να πάει να ζήσει με έναν άλλο σύντροφο, αφέθηκε ελεύθερη. Την ίδια ποινική μεταχείριση επιφύλαξε η Δικαιοσύνη και στον 52χρονο πατέρα από τη Σητεία που χτύπησε μέχρι θανάτου το μόλις 5,5 μηνών βρέφος του.
Ωστόσο, τα χέρια της Δικαιοσύνης και στις δύο περιπτώσεις ήταν δεμένα, αφού οι κατηγορίες σε βάρος των «πρωταγωνιστών» δεν επισείουν ποινή μεγαλύτερη των δέκα χρόνων. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν προβλέπεται προφυλάκιση των κατηγορουμένων, σύμφωνα με το νόμο Καστανίδη, του 2010 που στόχευε στην αποσυμφόρηση των φυλακών.
Έτσι, οι ανακριτές δεν μπορούσαν παρά να αφήσουν ελεύθερους τους κατηγορούμενους, ενώ στην περίπτωση του πατέρα στην Κρήτη επέβαλαν περιοριστικούς όρους, εγγυοδοσίας και εμφάνισης στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής όπου διαμένει, προκειμένου να διασφαλισθεί η παρουσία του στο εδώλιο όταν η υπόθεση φθάσει στο ακροατήριο.
Γιατί αφέθηκε ελεύθερος 0 52χρονος παιδοκτόνος
Με τους περιοριστικούς της καταβολής εγγύησης 20.000 ευρώ και της εμφάνισης μια φορά το μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του, αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία του στον ανακριτή, ο 52χρονος πατέρας που πάνω στον καυγά με τη γυναίκα του, χτύπησε μέχρι θανάτου το μόλις 5,5 μηνών βρέφος του.
Σε βάρος του είχε ασκηθεί την περασμένη Παρασκευή ποινική δίωξη για ενδοοικογενειακή βία και πρόκληση θανατηφόρων σωματικών βλαβών. Εισαγγελέας και ανακριτής δεν του καταλόγισαν δόλο για την πράξη του και για το λόγο αυτό η δίωξη που ασκήθηκε ήταν για πρόκληση θανατηφόρων σωματικών βλαβών και όχι για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Η συγκεκριμένη ποινική δίωξη αποτελούσε ουσιαστικά προαναγγελία για την ποινική του μεταχείριση από τον ανακριτή. Ο 52χρονος θα κληθεί να λογοδοτήσει πλέον ενώπιον της τακτικής δικαιοσύνης, στη δικάσιμο που θα ορισθεί.
Σημειώνεται ότι ο ίδιος, όπως μεταδίδει το cretalive.gr το μόνο που κατάφερε να ψελλίσει στους δημοσιογράφους ήταν : “Πέρασα πολλά και θα περάσω ακόμα περισσότερα”
Από την πλευρά της η δικηγόρος του 52χρονου, Μαρία Παπαβασιλάκη, σε δηλώσεις της καταφέρθηκε σε μερίδα μέσων ενημέρωσης επισημαίνοντας ότι ο πελάτης της διασύρθηκε από τα όσα γράφτηκαν και υπογράμμισε ότι η εμπιστοσύνη τους στην Ελληνική Δικαιοσύνη επιβεβαιώθηκε με την απόφαση για μη προφυλάκισή του.
Σύμφωνα με όσα υποστήριξε στην απολογία του ο 52χρονος, πέταξε το κινητό τηλέφωνο στο πάτωμα, ωστόσο αυτό “αναπήδησε” και χτύπησε το άτυχο βρέφος.
Στο πλευρό του κατηγορουμένου, στο Δικαστικό Μέγαρο βρέθηκαν και μέλη της οικογένειας της μητέρας του μωρού, η κηδεία του οποίου αναμένεται να γίνει αύριο στη Σητεία.
Πηγή : protothema.gr