Ελλάδα
Κεραμέως: Στις 15 Ιουνίου οι Πανελλήνιες, δεν θα γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις
Στις 15 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 16 για τα Επαγγελματική ξεκινούν οι φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις, όπως ανακοίνωση η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά και τον καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρη Τσιόδρα. Η σχολική χρονιά για τα γυμνάσια θα παραταθεί έως τις 12 Ιουνίου, ενώ η σχολική χρονιά εξετάζεται να ξεκινήσει νωρίτερα για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, από την 1η Σεπτεμβρίου. Αν τα δημοτικά επαναλειτουργήσουν, πράγμα που θα εξεταστεί από την 1η Ιουνίου, τότε το διδακτικό έτος θα παραταθεί έως τις 30 Ιουνίου. Για τα γυμνάσια και τα λύκεια που επιστρέφουν στις 11 Μαϊου (η Γ’ Λυκείου) και στις 18 Μαϊου (γυμνάσια και Α’- Β- Λυκείου) οι τάξεις θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές.
Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολεία σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα (που θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο) με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μ. και απώτατος αριθμός μαθητών εντός τάξης τα 15 άτομα.
Η Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα (ως 15 άτομα) θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.
Το πλήρες κείμενο των ανακοινώσεων της υπουργού Παιδείας ακολουθεί:
Η πρωτοφανής υγειονομική κρίση που διανύουμε ανέδειξε τις δυνατότητές μας για συλλογική δράση, αλληλεγγύη και κοινωνική ευθύνη, και στο χώρο της Παιδείας.
Στη βάση όσων εξήγγειλε χθες ο Πρωθυπουργός, προχωρούμε τώρα στο επόμενο βήμα, την αποκλιμάκωση των μέτρων και τη σταδιακή επαναλειτουργία δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Από την αρχή αυτής της κρίσης, έχουμε τονίσει ότι ακούμε προσεκτικά τους ειδικούς, τους εξαιρετικούς επιστήμονες που έχουμε το προνόμιο να μας συμβουλεύουν και να μας καθοδηγούν. Και το σχέδιο δράσης που θα σας παρουσιάσω σήμερα στηρίζεται και στην ομόφωνη απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού.
Έχουμε ως Κυβέρνηση επιλέξει ένα σχέδιο συντηρητικό, πιο μετριοπαθές σε σχέση με κάποιες προτάσεις ειδικών, και ξεκινάμε μία διαδικασία δυναμική: κάθε βήμα θα αξιολογείται, και θα επανεξετάζεται αν χρειαστεί στο πλαίσιο νέων δεδομένων.
Πρώτον, για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική αγωγή: