επικαιρότητα
«Όχι» στις κάμερες στα σχολεία από την ΕΛΜΕ
Αντιδράει στην πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου , που προβλέπει τη λειτουργία καμερών
Η ΕΛΜΕ Χανίων αντιδράει με αφορμή το ζήτημα της τοποθέτησης καμερών σε σχολεία της Δευτεροβάθμειας εκπαίδευσης του Νομού Χανείων
Όπως τονίζει, «η πρόσφατη εγκύκλιος του υπουργείου, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία καμερών εκτός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, δεν επιλύει κάποια από τις προβληματικές που μόλις περιγράφηκαν». Αντίθετα, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Χανίων θεωρεί ότι με την ηλεκτρονική παρακολούθηση εθίζονται οι μαθητές να δέχονται παθητικά τον έλεγχο της φυσικής παρουσίας και δράσης τους, σαν να είναι ύποπτοι, γεγονός που επιδρά αρνητικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και προσβάλλει βάναυσα την προσωπική τους αξιοπρέπεια, αλλά και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου, σημειώνοντας πως «δεν μπορεί μέσα στον σχολικό χώρο όπου διαμορφώνονται οι προσωπικότητες των εφήβων να μπαίνει η λογική του “Μεγάλου αδελφού”».
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αποδεχτούν την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης, καθώς και να γνωστοποιηθούν οι περιπτώσεις σχολείων στα οποία έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την εγκατάστασή τους. Παράλληλα υπογραμμίζει πως «για τη φύλαξη των σχολείων σε μονάδες στις οποίες έχουν παρατηρηθεί δολιοφθορές ή καταστροφές προτείνεται η πρόσληψη επαρκούς αριθμού μόνιμων φυλάκων, για όλο το διάστημα που τα σχολεία είναι εκτός λειτουργίας.
Πραγματική ασπίδα προστασίας για τα σχολεία με ταυτόχρονη σημαντική κοινωνική λειτουργία θα ήταν και η ολοήμερη λειτουργία τους με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας και όχι μόνο.
Ζωντανά σχολεία-κυψέλες δημιουργίας σε μια ζωντανή, φωτισμένη, λειτουργική και ανθρώπινη πόλη και όχι έρημα σχολειά». Και η ΕΛΜΕ καταλήγει στο ότι «δε χρειαζόμαστε κτήρια και περιβάλλοντα με γκρίζους τοίχους και υπερμεγέθη κάγκελα, που πηδούν τα παιδιά για να παίξουν στις αυλές με κίνδυνο ατυχήματος και κάμερες παντού, που προσομοιάζουν με φυλακές. Καλλιεργούν αισθήματα αποστροφής στο σχολείο και θυμού στους μαθητές μας».