Ευθέως

Διεθνή αγορά

Διεθνή αγορά

A-
A+
01/02/2022 | 9:29

Σε ένα ολοένα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό τοπίο όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά διεθνώς δεν θα μπορούσαν βεβαίως να εξαιρούνται τα αγροτικά προϊόντα. Αυτό αποτελεί μια πραγματικότητα που δεν έπεσε «κεραυνός εν αιθρία» αλλά ήταν γνωστή και αναμενόμενη εδώ και πολλά χρόνια. Το ερώτημα βεβαίως είναι τι έκανε μέχρι τώρα, τι πράττει αυτή τη στιγμή και τι σχεδιάζει να πράξει η χώρα μας ώστε να μην βρεθεί «εκτός του παιχνιδιού». Λάδι, οπωροκηπευτικά, αγροτικά προϊόντα εν γένει, παράγουν και άλλες χώρες. Δεν το χουμε μονοπώλιο. Δεν αρκεί να γνωρίζουμε εμείς ότι τα προϊόντα μας είναι καλά. Είμαστε υποχρεωμένοι να πείσουμε την αγορά ότι τα προϊόντα μας είναι καλύτερα από αυτά των ανταγωνιστών. Σε ποιότητα, σε τιμή, σε συσκευασία. Είμαστε αναγκασμένοι να προσεγγίσουμε τον καταναλωτή προσφέροντας του προϊόντα όπου η ονομασία προέλευσης θα αποτελεί εγγύηση ποιότητας, προϊόντα μέσα σε ελκυστικές συσκευασίες  και με την υποστήριξη διαφημιστικής εκστρατείας που θα τα κάνει γνωστά.

Όσοι έχουν επισκεφτεί μεγάλα σούπερ μάρκετς και πολυκαταστήματα του εξωτερικού γνωρίζουν πόσο σκληρή είναι η μάχη στα ράφια. Όπου στα ελαιόλαδα, για παράδειγμα, υπάρχει μια απίστευτη πληθώρα από «μάρκες» Ιταλικές, Ισπανικές, Ελληνικές βεβαίως,  κ.α  Ο καταναλωτής που καλείται να διαλέξει, με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει άραγε; Ιταλοί και Ισπανοί πάντως δεν το χουν αφήσει καθόλου στην τύχη. Στηρίζουν τα προϊόντα τους με πολύ γερή «διαφημιστική προώθηση».

Μεγάλο βάρος πέφτει και στις συσκευασίες των προϊόντων. Τα ελκυστικά πακέτα με όμορφα «λογότυπα», οι μίνι πρακτικές συσκευασίες που μεταφέρονται εύκολα, κερδίζουν τις εντυπώσεις και -ολοένα και περισσότερο- το ενδιαφέρον των καταναλωτών που τα προτιμούν.

Οι αγρότες μας, οι Ενώσεις τους, ο τόπος μας γενικότερα, πρέπει να συνειδητοποιήσουν απόλυτα τα νέα δεδομένα της αγοράς. Να κινηθούμε προς τη σωστή κατεύθυνση χωρίς χρονοτριβή, ευέλικτα και δυναμικά. Παρά το σκληρό ανταγωνισμό, μπορούμε να κερδίσουμε τη μάχη γιατί η γη μας παράγει εξαίρετα προϊόντα. Αυτό ωστόσο από μόνο του δεν αρκεί. Απαιτούνται βελτιώσεις στον τρόπο παραγωγής, στον τρόπο διακίνησης, προώθησης και συσκευασίας. Απαιτούνται επενδύσεις, στρατηγικές, προγραμματισμός. Απαιτείται συγκεκριμένη πολιτική πάνω στο θέμα και όχι τυχαίες και αποσπασματικές κινήσεις. Πάνω απ΄ όλα απαιτείται πίστη στο ρητό: «Η Ισχύς εν τη Ενώσει» -και… εν τις Ενώσεις, θα συμπληρώναμε εμείς…