Ευθέως

Προσεχώς: Καλοκαίρι

A-
A+
11/02/2020 | 12:43

«Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, Καλοκαίρι θα μυρίσει» λέει ο λαός μας και ήδη τα τουριστικά μέρη του τόπου μας άρχισαν να μυρίζουν φρέσκια μπογιά, καθώς ετοιμάζονται εγκαίρως για τη νέα σεζόν, μετά πολλών ελπίδων για αυξημένη κίνηση, αποτελώντας για μια ακόμα χρονιά τον ζωοδότη της δοκιμαζόμενης ελληνικής οικονομίας. Εξ ου και η φράση «τον τουρισμό μας και τα μάτια μας!» θα μπορούσε εκφράζει την απόλυτη συνειδητοποίηση που θα έπρεπε να έχουμε όλοι μας για το πόσο σημαντική είναι η προστασία και η ανάδειξη του ποικιλόμορφου και πανέμορφου κρητικού τοπίου, αλλά και της παράδοσης μας, της ιστορίας μας, του πολιτισμού μας. Η Κρήτη «πουλάει», για να το πούμε στη γλώσσα της αγοράς, και έχει μεγάλη ζήτηση, όχι μόνο για τις παραλίες της αλλά και για το σύνολο της «εικόνας» της, είτε αυτή αφορά τη φύση της, είτε την εγκάρδια φιλοξενία των κατοίκων της, είτε την κουζίνα της, είτε τα ντόπια προϊόντα της, είτε πολλά άλλα που κάθε επισκέπτης μας ξεχωρίζει και εκτιμά διαφορετικά. Γι αυτό και θα έπρεπε να έχουμε την εξυπνάδα να προστατεύσουμε την αυθεντική εικόνα της Κρήτης όσο γίνεται περισσότερο και όχι να την αλλοιώνουμε ελαφρά τη καρδία, για την «αρπαχτή» του εύκολου κέρδους που σε βάθος χρόνου μόνο ζημιά –όχι απλά οικονομική- μπορεί να μας προκαλέσει.

Τα ενθαρρυντικά σημάδια για ένα καλοκαίρι με ακόμα μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών αλλά και η επιμήκυνση της σεζόν που έχει αρχίσει να γίνεται πράξη, όπως φάνηκε από τους τουρίστες που μας επισκέφτηκαν τους προηγούμενους μήνες, αποτελούν εξαιρετικούς οιωνούς για ένα μέλλον πολλά υποσχόμενο για την Κρήτη και γενικά την Ελλάδα (με την ελπίδα βεβαίως ότι δεν θα έχουμε απρόοπτα συμβάντα στη γειτονιά μας, από προβληματικό γείτονα). Η Πολιτεία, ωστόσο, που εισπράττει πολλά από το τουριστικό προϊόν, οφείλει να επενδύει σε αυτό, αφού στον τομέα των υποδομών είναι ακόμα πάρα πολλά που πρέπει να γίνουν. Ας είναι καλά πάντως οι ιδιώτες που ουσιαστικά έχτισαν εκ του μηδενός τον τουρισμό στο νησί μας, ανοίγοντας δρόμους -σε πολλές περιπτώσεις κυριολεκτικά!- για την τουριστική ανάπτυξη, αλλά και ως επιχειρηματίες κατάφεραν, με την φιλοξενία τους και την προσωπική τους συμβολή, να γίνουν οι καλύτεροι «διαφημιστές» του τόπου μας, στηρίζοντας και την οικονομία του. Όλα τα παραπάνω αιτιολογούν γιατί θα κλείσουμε αυτό το κείμενο, επαναλαμβάνοντας τη φράση κλειδί: «Τον τουρισμό μας και τα μάτια μας!».

Γιάννης Μαθιουδάκης