Κόσμος

Ταϊλάνδη: Απεγκλωβίστηκαν άλλα δύο παιδιά – Άλλα έξι παραμένουν στο σπήλαιο

Ταϊλάνδη: Απεγκλωβίστηκαν άλλα δύο παιδιά – Άλλα έξι παραμένουν στο σπήλαιο

Δεν αφήνουν τους γονείς να τα δουν, τι φοβούνται οι γιατροί

A-
A+
09/07/2018 | 14:40

Το πέμπτο παιδί βγήκε στην επιφάνεια στις 12:27 (ώρα Ελλάδος) και το έκτο περίπου δύο ώρες αργότερα – Οι αρχικές εκτιμήσεις έλεγαν ότι τα παιδιά θα ξεκινούσαν να βγαίνουν στις 15:30

Με γοργούς ρυθμούς, όπως συνέβη και την Κυριακή, φαίνεται ότι συνεχίζεται και η δεύτερη φάση της επιχείρησης απεγκλωβισμούτων εγκλωβισμένων παιδιών από το σπήλαιο στην Ταϊλάνδη.

Αν και οι αρχικές εκτιμήσεις έλεγαν ότι τα πρώτα παιδία της δεύτερης αυτής φάσης θα έβγαιναν ξανά στην επιφάνεια μετά τις 15:30 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδος), αυτόπτες μάρτυρες που επικαλείται το CNN και το Reuters, υποστηρίζουν ότι είδαν ένα παιδί να απομακρύνεται με φορείο στις 12:27 (ώρα Ελλλάδος) ενώ περίπου στις 14:20 ο βρετανικός Guardian μετέδωσε ότι απεγκλωβίστηκε και έκτο παιδί.

Το πέμπτο παιδί μπήκε σε ασθενοφόρο προκειμένου να μεταφερθεί στο σημείο στο οποίο βρίσκονται οι ιατρικές μονάδες για την πρώτη εκτίμηση της κατάστασής του.

Σύμφωνα με αξιωματούχο του ναυτικού της Ταϊλάνδης που επικαλείται το CNN στην επιχείρηση συμμετέχει η ίδια ομάδα των δυτών – με μικρές προσθαφαιρέσεις – που εκτέλεσε με απόλυτη επιτυχία την πρώτη φάση της διάσωσης. «Όλα τα στοιχεία είναι το ίδιο καλά με την Κυριακή. Το επίπεδο του νερού δεν μας ανησυχεί. Η βροχή που έπεσε χθες δεν επηρέασε τα ύψη νερού μέσα στο σπήλαιο» υποστήριξε ο επικεφαλής του κέντρου επιχειρήσεων Narongsak Osatanakorn.

Στην ίδια συνέντευξη τύπου ξεκαθαρίστηκε ότι πρώτα θα βγουν από το σπήλαιο «τα παιδιά που είναι πιο έτοιμα».

Η δεύτερη φάση της απομάκρυνσης των μικρών αγοριών ξεκίνησε περίπου 17 ώρες μετά την ολοκλήρωση της πρώτης που είχε ως αποτέλεσμα τέσσερα παιδιά να απεγκλωβιστούν με επιτυχία. Ο χρόνος αυτός ήταν μέσα στο περιθώριο που είχαν δώσει οι αρχές καθώς απαιτούνταν αρκετή ώρα για να γεμίσουν οξυγόνο οι μπουκάλες που είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος της διαδρομής της εξόδου των παιδιών από το σπήλαιο.

Λίγο πριν τις 9 ο ανταποκριτής του Guardian μετέδωσε ότι υπάρχει κινητικότητα με ένα ελικόπτερο και ένα ασθενοφόρο να φτάνει στο σημείο εξόδου αλλά και έντονη βροχόπτωση.

Ταϊλανδός δημοσιογράφος ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter φωτογραφίες του ασθενοφόρου που φέρεται να μετέφερε τον πέμπτο διασωθέντα με δημοσιογράφο του Guardian να μεταδίδει ότι το ελικόπτερο με το παιδί απογειώθηκε πέντε λεπτά μετά την έξοδό του από τη σπηλιά με τους διασώστες να ξεσπούν σε χειροκροτήματα.

View image on Twitter
View image on Twitter

Δύτης αποκαλύπτει ότι «τα παιδιά ήταν ναρκωμένα για να μην πανικοβληθούν

Συγκλονιστικά στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την επιχείρηση διάσωσης των 12 αγοριών και του προπονητή τους στην Ταϊλάνδη.

Τα παιδιά ήταν ναρκωμένα, δηλώνει ένας από τους ήρωες- διασώστες που συμμετέχουν στην επιχείριση απεγκλωβισμού για τα τέσσερα πρώτα αγόρια που απεγκλωβίστηκαν από το σπήλαιο Ταμ Λουάνγκ.

Ο 44χρονος Ιβάν Κάρατζιτς δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό της Δανίας «Danmarks Radio»: «Τα αγόρια βρίσκονταν υπό την επήρεια ηρεμιστικών για να μην πανικοβληθούν. Δεν ήταν εντελώς αναίσθητα, αλλά δεν έδιναν απαντήσεις».

O Δανός Ιβάν Κάρατζιτς είναι εκπαιδευτής καταδύσεων που ζει στην Ταϊλάνδη. Είναι ένας από τους συνοδούς- δύτες που βοήθησε στον απεγκλωβισμό των τεσσάρων παιδιών.

Δεν αφήνουν τους γονείς να τα δουν, τι φοβούνται οι γιατροί

Παρά τις διαρροές ότι ήταν το ένα ή το άλλο παιδί, γονείς αλλά και δημοσιογραφικές πληροφορίες του Guardian αναφέρουν ότι ακόμη οι γονείς δεν γνωρίζουν ποια παιδιά έχουν απεγκλωβιστεί.

Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία το 38χρονου πατέρα Σόμπονο Σομπιανγκιγιάι, ο οποίος μιλώντας στο Reuters ανέφερε ότι το μόνο που γνωρίζουν είναι ότι προηγούνται τα πιο γερά παιδιά.

«Δεν μας έχουν πει ποια παιδιά απεγκλώβισαν. Δεν μπορούμε να επισκεφθούμε τα αγόρια στο νοσοκομείο επειδή πρέπει να τα παρακολουθούν για 48 ώρες», δήλωσε ο πατέρας.

«Ελπίζω να έχουμε καλά νέα σήμερα», προσέθεσε.

Ωστόσο, σύμφωνα με ανώτερο υπάλληλο του υπουργείου Υγείας της Ταϊλάνδης, οι γονείς θα μπορέσουν απόψε να δουν τα παιδιά που απεγκλωβίστηκαν χθες. Ωστόσο θα απαγορευτεί η οποιαδήποτε επαφή, ενώ πρέπει να υπάρξει εγκράτεια και… ως προς τη συγκίνηση. Οι αγκαλιές απαγορεύονται μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων ενώ σε ότι αφορά τη συγκίνηση προφανώς έχει να κάνει με την ψυχολογική ανάκαμψη των μαθητών.

Ο επιθεωρητής του υγειονομικού τμήματος της Ταϊλάνδης δήλωσε ότι τα τέσσερα αγόρια έχουν υποβληθεί σε μια σειρά εξετάσεων στο νοσοκομείο και ότι δεν μπορούν να έρθουν σε φυσική επαφή με κανέναν, ούτε με τους γονείς τους, μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

«Οι επισκέπτες των παιδιών θα μπορούν  μόνο να τα συναντήσουν εκ του μακρόθεν και να συνομιλήσουν μαζί τους. Δεν μπορούν να τα αγκαλιάσουν και θα πρέπει να έχουν απόσταση ενός με δυο μέτρα με τα παιδιά», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πώς οι γιατροί υποβάλλουν τα παιδιά σε εξετάσεις προκειμένου να βεβαιωθούν ότι δεν έχουν σοβαρές λοιμώξεις όπως η λεπτοσπείρωση και η μελωδόωση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα παιδιά έχουν υποβληθεί σε εξετάσεις αίματος, ούρων και έχουν κάνει ακτινογραφίες θώρακος. Ακόμη οι γιατροί ανησυχούν για το σύνδρομο επανασίτισης από το οποίο κινδυνεύουν άτομα τα οποία έχουν υποστεί σοβαρό υποσιτισμό.

Πηγές: iefimerida, Proto Thema