Ελλάδα
Απεργιακό «λουκέτο» σήμερα για τα σκληρά μέτρα του μνημονίου – Τι γίνεται στην Κρήτη
Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται από τα ξημερώματα η χώρα, λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που προκήρυξαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ σε συμμαχία με κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς για να διατρανώσουν την αντίθεσή τους στα «βάρβαρα» μέτρα του μνημονίου.
Παραλύει η Ελλάδα λόγω της γενικής απεργίας σήμερα Τετάρτη 17 Μαΐου που εξήγγειλαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τα νέα μέτρα που συμφώνησαν κυβέρνηση και θεσμοί.
Συγκεκριμένα, στην απεργία θα συμμετέχει σύμφωνα με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ) και διάφοροι επιστημονικοί φορείς οι οποίοι δεν έχουν προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις. Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία που έχουν προκηρύξει οι ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 17 Μαΐου ανακοίνωσε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).
Η ΟΤΟΕ, εκφράζοντας τον κλάδο των τραπεζοϋπαλλήλων συμμετέχει στην 24ωρη Πανελλαδική Απεργία της ΓΣΕΕ την Τετάρτη 17 Μαΐου και ενώνει τη φωνή διαμαρτυρίας και αντίστασης των εργαζομένων στις Τράπεζες με τη φωνή όλων των εργαζομένων της χώρας των ανέργων, των συνταξιούχων, της ελληνικής κοινωνίας στο σύνολό της που παλεύει για επιβίωση.
Επιπλέον, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ προκήρυξε αρχικά 48ωρη απεργία 16 και 17 Μαΐου και στη συνέχεια την παρέτεινε μέχρι την Παρασκευή.
Στην απεργία συμμετέχουν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που διαμαρτύρονται κατά του «συμπληρωματικού μνημονίου που συνεχίζει την κατεδάφιση της οικονομίας, της κοινωνίας, των εργαζομένων και όσων δικαιωμάτων έχουν μείνει όρθια».
Στη Γενική Απεργία πρόκειται να συμμετάσχει και το προσωπικό των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ), όπως και οι καθηγητές και οι δάσκαλοι, καθώς και οι δικαστικοί υπάλληλοι. Επίσης, απεργούν οι εργαζόμενοι στα υπουργεία, τις εφορίες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις πολεοδομίες, ενώ στην κινητοποίηση θα συμμετάσχει το προσωπικό –κυρίως- κρατικού ενδιαφέροντος τραπεζών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (Π.Ε.Π.Ρ.Ν.), αποφάσισε να πραγματοποιήσει δύο 4ωρες στάσεις εργασίας στις 16 Μαΐου ημέρα Τρίτη και 17 Μαΐου ημέρα Τετάρτη και από ώρες: 06:00 έως 10:00 αμφότερες.
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα.
Στο ΕΚΗ ,στις 10 το πρωί, η συγκέντρωση στο Ηράκλειο.
Στην πλατεία Ελευθερίας σήμερα το πρωί και αύριο το απόγευμα η συνάντηση του ΠΑΜΕ ενάντια στα νέα μέτρα.
Αύριο στις 18.30 το απόγευμα στο Σύνταγμα το συλλαλητήριο που διοργανώνει η ΓΣΕΕ.
Η μαζική και ενωτική συμμετοχή των εργαζομένων στην 24ωρη Γενική Απεργία αλλά και σε όλα τα προγραμματισμένα Συλλαλητήρια θα είναι η δυναμική αντίδρασή μας στη συνέχιση των βάρβαρων και αδιέξοδων πολιτικών που υλοποιεί και αυτή η κυβέρνηση, αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η Συνομοσπονδία.
Ραντεβού έξω από το κοινοβούλιο δίνουν επίσης αύριο το απόγευμα επιστημονικοί φορείς κι ελεύθεροι επαγγελματίες.
” Πλέον δεν υπάρχει «κίνημα δεν πληρώνω». Αυτό που υπάρχει στην κοινωνία είναι το «κίνημα δεν έχω να πληρώσω»” αναφέρουν ενδεικτικά.
Με αγωγές κατά παντός υπευθύνου, ΠΝΟ, Υπουργούς, απαντά ο Αγροτικός Σύλλογος Δ.Φαιστού στην 48ωρη απεργία των ναυτεργατών και τη νέα οικονομική ζημιά των παραγωγών.
Απέναντι μας δεν είναι οι ναυτεργάτες αλλά η κυβέρνηση με την άρνηση της να δρομολογήσει πλοίο ασφαλείας λέει στο Ράδιο 9,84 ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιώργος Ντισπυράκης.
Επιτροπή στην Ιεράπετρα καταγράφει τα αδιάθετα κηπευτικά και σε συνεννόηση με τους φορείς τα δίνει σε κοινωνικές και φιλανθρωπικές οργανώσεις για τη σίτιση απόρων.
Στους δρόμους οι αγρότες των μπλόκων σε όλη την Ελλάδα.Σήμερα μετέχουν στην 24ωρη γενική απεργία και αύριο ημέρα ψήφισης των μέτρων πραγματοποιούν συλλαλητήρια ανά την Ελλάδα.
Την Κυριακή 21 του μήνα η συνάντηση στα Πεζά των αγροτών που μετέχουν στα μπλόκα από την περιφερειακή Ένωση Ηρακλείου και στις 23 Μαΐου η Παγκρήτια συνάντηση τους στο Ρέθυμνο.
Στην αντζέντα των νέων συναντήσεων τους οι οφειλές και οι κατασχέσεις από τις Δημοτικές Αρχές , και τα πλήγματα στις καλλιέργειες λόγω έλλειψης νερού άρδευσης και δάκου.
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας θα γίνουν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης.