Οικονομία

Κρήτη: Στα αζήτητα χιλιάδες προϊόντα σε ξεχασμένα κοντέινερς

Κρήτη: Στα αζήτητα χιλιάδες προϊόντα σε ξεχασμένα κοντέινερς

A-
A+
23/02/2021 | 12:39

Κυριολεκτικά στα αζήτητα έχουν οδηγηθεί χιλιάδες προϊόντα και κορυφαία brands, που άλλοτε αποτελούσαν βασικές καταναλωτικές επιλογές των Κρητικών, καθώς βρίσκονται στοιβαγμένα μέσα σε containers … ξεχασμένα στο λιμάνι του Πειραιά, ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης που έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή των πολιτών, μετά από συνολικά τρία lockdown!

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις προβλήτες 2 και 3 στο λιμάνι του Πειραιά, καταγράφεται “υπερβολική συγκέντρωση” containers λόγω του κλεισίματος της αγοράς, εξέλιξη στην οποία οδηγήθηκαν όσοι επιδόθηκαν στην αναζήτηση εμπορευματοκιβωτίων και συνάντησαν … δυσκολίες!  

Τώρα βρίσκονται είτε στο λιμάνι του Πειραιά είτε στα τελωνεία καθώς δεν έχουν εκτελωνιστεί αφού δεν τα εμπορεύματα δεν τα αναζήτησε κανείς…

Τη νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη ζωή όλων, με τις αλλαγές στις καταναλωτικές μας  συνήθειες, περιέγραψε μιλώντας στο “Ράδιο Κρήτη” και την εκπομπή του Μανώλη Αργυράκη, ο κ. Νεκτάριος Κανακαράκης, πρόεδρος του Σωματείου Logistics (εφοδιασμού) στην Κρήτη.

Όπως είπε, η  πτώση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, κατά τη διάρκεια του 2020, ήταν μειωμένη σε ποσοστό 14% με περίπου 363.000 containers έναντι των 423.000, το 2019!

Κατακόρυφη άυξηση σε αλκοολούχα ποτά και σνακ

Ο κ. Κανακαράκης αναφέρθηκε στην αύξηση των αλκοολούχων ποτών κατά 60% και των κάθε είδους σνακ όπως πατατάκια και ξηροί καρποί, από τα σούπερ μάρκετ, ως αποτέλεσμα του … εγκλεισμού των πολιτών, οι οποίοι μένουν σπίτι και το έχουν μάλιστα μετατρέψει σε χώρο χαλάρωσης, αναψυχής, άσκησης και ξεκούρασης. Έχει γίνει το μπαρ τους, η ταβέρνα τους, ο χώρος της προσωπικής τους περιποίησης, το σχολείο και φυσικά το γραφείο τους!

Όπως είπε ο κ. Κανακαράκης, μετά από δύο αυστηρά lockdown και ενώ το τρίτο είναι σε εξέλιξη, ο κόσμος φαίνεται πως έχει συνηθίσει στις αλλαγές αυτές, αφού έγιναν μέρος της καθημερινής του ρουτίνας.

Πλέον, ο Κρητικός μαγειρεύει στο σπίτι, φτιάχνει γλυκά στο σπίτι, τρώει στο σπίτι, πίνει καφέ στο σπίτι, πίνει το ποτό του στο σπίτι, κοιμάται, δουλεύει, κάνει μάθημα και αθλείται στο σπίτι…Και το πιο βασικό… Έχει κάπως συνηθίσει σε αυτή την κατάσταση!

Μάλιστα, έως τον άλλο μήνα, αναμένονται στα περισσότερα από τα πιο δημοφιλή καταναλωτικά είδη και ανατιμήσεις από 3-5%, καθώς καταγράφεται αύξηση της τιμής στο πολυαιθυλένιο που αποτελεί βασικό υλικό των ειδών συσκευασίας. Και είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει κατακόρυφη άνοδο στις τιμές όλων των αγαθών.

Στοιχεία που σοκάρουν για την κρουαζιέρα

Σε ό,τι αφορά τώρα στην κίνηση του τουρισμού μέσω κρουαζιεροπλοίων, ο κ. Κανακαράκης έδωσε στοιχεία που σοκάρουν!

Όπως είπε, το 2020 είχαμε σε όλη τη χώρα 247 αφίξεις έναντι 3.899 (!) το 2019 με την πτώση να υπολογίζεται περίπου στο … 89% ενώ οι επιβάτες που διακινήθηκαν εκτιμώνται, πέρυσι, σε 267.000 έναντι των … 5εκατομμυρίων 537.500 επιβατών, το 2019!

Η .. συγκρατημένη εκτίμηση, μάλιστα, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, για τη φετινή χρονιά κάνει λόγο για 1106 αφίξεις και περίπου 1,5 εκ. επιβάτες…

Πτώση στις ταξινομήσεις των ΙΧ

Τέλος, τη δική της αξία έχει η κάθετη πτώση των ταξινομήσεων νέων ΙΧ στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη, πέρυσι είχαμε περίπου 7070 ταξινομήσεις ενώ μία χρονιά πριν, οι αντίστοιχες ταξινομήσεις έφτασαν τις … 9.785 σημειώνοντας πτώση 20,6%!









ekriti.gr