Νότια Κρήτη
Άνθισαν οι αχλαδιές… από την καλοκαιρία!
Περίπου 4 μήνες νωρίτερα από το κανονικό...
Ανθισμένα δέντρα μέσα στην εποχή του Χειμώνα; Απίστευτο κι όμως αληθινό, με το παράδοξο αυτό της φύσης, να αποδίδεται στις πολύ υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες που αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι κι άλλο.
Αν και βρισκόμαστε στον Νοέμβριο, ο φωτογραφικός φακός του Γιάννη Φραγκιαδάκη εντόπισε στις 6 του μήνα, ανθισμένες αχλαδιές στην περιοχή των Καπαριανών Μοιρών Δήμου Φαιστού, 4 μήνες περίπου νωρίτερα από το κανονικό.
Τα λευκά (σπανιότερα ρόδινα) άνθη της αχλαδιάς παράγονται πριν ή συγχρόνως µε τα φύλλα από µικτούς οφθαλµούς κατά σκιαδόµορφους κορύµβους. Κάθε άνθος αποτελείται από 5 πέταλα, 5 σέπαλα και 20 – 30 στήµονες που φέρουν κόκκινους ανθήρες. Η αχλαδιά ανθίζει λίγο πιο νωρίς από την µηλιά µε σηµαντικές διαφορές ως προς τον χρόνο ανθοφορίας µεταξύ των ποικιλιών καθώς και από χρονιά σε χρονιά. Το νέκταρ των ανθέων της αχλαδιάς είναι φτωχό σε σάκχαρα και έτσι οι µέλισσες δεν τα επισκέπτονται αν υπάρχουν άλλα είδη ανθισµένα. Ικανοποιητικά παραγωγή δίνει η καρπόδεση του 8 – 10% των ανθέων. Επειδή οι περισσότερες ποικιλίες αχλαδιάς είναι αυτόστειρες, εάν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές για την πτήση των µελισσών υπάρχει κίνδυνος µειωµένης παραγωγής.
Η αχλαδιά είναι εξαιρετικά ανθεκτική στις χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να αντέξει και στους –20 βαθμούς αλλά πριν αρχίσει η άνθιση. Όταν οι καρποί δέσουν τότε η ανθεκτικότητα του δέντρου στο κρύο πέφτει και φτάνει στους –2 βαθμούς.