Νότια Κρήτη
«Αποχαιρετώντας» το 2019 στην Πάνω Ρίζα
Ορειβατικός Σύλλογος Μοιρών.
Τα βουνά και οι πλαγιές της Πάνω Ρίζας γέμισαν ορειβάτες με κατακόκκινους αγιοβασιλιάτικους σκούφους, σε μια «γιορτινή» εξόρμηση του Ορειβατικού Συλλόγου Μοιρών, την τελευταία για το 2019 που μας αποχαιρετά σε λίγο.
«Αφετηρία» η Μονή Βροντησίου -ανάμεσα στο Ζαρό και τα Βορίζια Δήμου Φαιστού- η οποία ενδεχομένως οφείλει το όνομα της στον ιδρυτή της, αφού σε έγγραφο του 1323 αναφέρονται 4 ιερείς στο Χάνδακα με το όνομα Βροντίσης. Έγγραφες μαρτυρίες για τη μονή υπάρχουν από το 1400, ενώ από το 1500 φαίνεται ότι γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση, μετά την παρακμή της Μονής Βαρσαμονέρου. κατά τον τελευταίο αιώνα της Ενετοκρατίας εξελίχθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα μοναχισμού της Κρήτης, όπου άνθισαν τα γράμματα και οι τέχνες, ιδιαίτερα η ζωγραφική. Το καθολικό είναι δίκλιτος, διμάρτυρος ναός. Το ένα κλίτος είναι αφιερωμένο στον τιμώμενο άγιο της Μονής Αντώνιο και το δεύτερο στον απόστολο Θωμά.
Βόρεια της Μονής οι ορειβάτες ακολούθησαν το χωματόδρομο με κατεύθυνση το δάσος του Ρούβα. Πέρασαν από τη θέση «Χωστό Νερό» και η ανάβαση συνεχίστηκε μέσα στο πευκόδασος. Πέντε περίπου χιλιόμετρα μετά το «Χωστό Νερό», στην κορυφή «Σαμάρι» με πανοραμική θέα στο Ζαρό βρίσκεται το ορειβατικό καταφύγιο. Η ανάβαση συνεχίστηκε μέχρι τη θέση «Δύο Πρίνοι» στη δυτική πλευρά του Δάσους του Ρούβα το οποίο αντικρίζει κανείς σε όλη του την ομορφιά. Ακολουθώντας το Φαράγγι του Ζαρού οι Ορειβάτες κατέληξαν στη λίμνη του Βοτόμου, ευχόμενοι τι άλλο; «Και του χρόνου με υγεία»!



