Νότια Κρήτη
Διαφορετικούς δρόμους θα χρησιμοποιούν φορτηγά και Ι.Χ στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Γέργερη
Τα μηχανήματα του εργοταξίου θα φύγουν από τον παράπλευρο δρόμο και θα κατασκευάσουν τη γέφυρα.
Λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της ευρείας σύσκεψης των αιρετών του Δήμου Γόρτυνας, με τους μηχανικούς του ΟΑΚ και τους εκπροσώπους της εργολήπτριας εταιρείας και μερικές απαραίτητες διευκρινίσεις για το πως θα κινούνται τα οχήματα και σε ποιους δρόμους, είναι απαραίτητες για την πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών μας.
Συγκεκριμένα η λύση στην οποία κατέληξαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στη συνάντηση και που θα εφαρμοστεί τελικά, προβλέπει τη διάνοιξη και διαπλάτυνση ενός παράπλευρου δρόμου, τον οποίο αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν τα μηχανήματα που εργάζονται στο εργοτάξιο για την τρίτη και τελευταία φάση της εργολαβίας στον υπό κατασκευή δρόμο Ηράκλειο- Μεσαρά.

Από τον δρόμο αυτό που θα αποκτήσει μέγιστο πλάτος 5,5 με 6 μέτρα και θα ξεκινά από τον Πανασό για να φτάνει κοντά στην Αγία Βαρβάρα θα διέρχονται όλα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και τα αγροτικά, όχι όμως τα φορτηγά και τα βαρέος τύπου οχήματα.
Όπως διευκρίνισε ο μηχανικός της εργολήπτριας εταιρείας, ο δρόμος αυτός ήδη δουλεύεται μετά και από προφορική εντολή του Δ/ντη του ΟΑΚ κ. Αγαπάκη και το αργότερο σε ένα μήνα θα είναι ολοκληρωμένη η μελέτη του ώστε να υπάρχει η κατάλληλη σήμανση για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων.
Κάτι το οποίο παρέμενε αδιευκρίνιστο ήταν τι θα γίνει με τα μηχανήματα του εργοταξίου και πως θα συνεχιστούν οι εργασίες στο τελευταίο κομμάτι του δρόμου Ηράκλειο- Μεσαρά;
Όπως ειπώθηκε στη συνάντηση, τα μηχανήματα θα μεταφερθούν περίπου 800 μέτρα πιο πάνω από το σημείο που βρίσκονται σήμερα και για το επόμενο διάστημα οι εργασίες του αναδόχου θα επικεντρωθούν στο πέταλο της γέφυρας, προκειμένου να ολοκληρωθεί. Επομένως αποφεύγεται η παράλληλη διέλευση μικρών αυτοκίνητων και φορτηγών της κατασκευάστριας εταιρείας μέσα από τον παράπλευρο δρόμο, από τον οποίο θα κυκλοφορούν αποκλειστικά και μόνο τα Ι.Χ.

Στην πορεία των εργασιών και μετά την παρέλευση του πενταμήνου ( διάστημα κατά το οποίο όπως έχει ειπωθεί θα πρέπει να μείνει κλειστός ο δρόμος Γέργερη -Αγία Βαρβάρα για να ολοκληρωθούν τα έργα εκεί) τα οχήματα θα μπορούν να περνούν κάτω από τις κολώνες της γέφυρας που θα έχει ολοκληρωθεί, απελευθερώνοντας το δρόμο του εργοταξίου, ώστε τα μηχανήματα να συνεχίσουν κανονικά τις εργασίες τους.
Η πρόταση της χρήσης του δρόμου Γέργερη – Ράφτη καταργήθηκε και απορρίφθηκε εντελώς, ως μη ικανή να δώσει επαρκής και ασφαλή λύση στο πρόβλημα της κυκλοφορίας των μεγάλων οχημάτων.
Για τα φορτηγά και για όλα τα βαρέος τύπου οχήματα η κυκλοφορία θα γίνεται από τον δρόμο Απομαρμά- Καστέλι ( από τη νέα εθνική οδό που έχει ήδη κατασκευαστεί) όπου όμως θα κινούνται με ευθύνη των οδηγών και των εταιριών στις οποίες ανήκουν αυτά. Και αυτό γιατί ο δρόμος αυτός δεν έχει δοθεί κανονικά στην κυκλοφορία και η λύση αυτή είναι επιβεβλημένη για να μην υπάρξει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Τα φορτηγά στην έξοδο του δρόμου αυτού θα συναντούν έναν άλλο δρόμο που θα τους οδηγεί στη Γέργερη.

Επίσης ηλεκτροδοτείται, μπαίνει άσφαλτος και δίνεται στην κυκλοφορία ο κόμβος Απομαρμά, ο οποίος θα είναι έτοιμος μέχρι το τέλος του έτους.
Επιπλέον επισκευάζεται στα προβληματικά σημεία ο δρόμος Απομαρμά – Αμπελούζος με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών (ή της Περιφέρειας Κρήτης), ώστε και από εκεί να διοχετεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων και να αποφορτίζεται από τη μεγάλη κίνηση στον παράπλευρο δρόμο ( πρώην εργοταξιακό).
Οι λύσεις αυτές που εν πολλοίς είχαν εξεταστεί και είχαν προταθεί και από τον Δήμαρχο της Γόρτυνας κ. Νίκο Σχοιναράκη κρίθηκαν απ’ όλους τους συμμετέχοντες ως οι πλέον ικανοποιητικές και υιοθετήθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη.
Και φυσικά απαραίτητη διευκρίνιση ότι ο δρόμος Γέργερη- Αγία Βαρβάρα δεν κλείνει αύριο Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου (όπως αρχικά είχε ειπωθεί) μέχρις ότου ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία ο παράπλευρος δρόμος.