Νότια Κρήτη

Εγκαίνια του ναού Παναγίας Γαλακτοτροφούσας στον Απομαρμά (φώτο)

Εγκαίνια του ναού Παναγίας Γαλακτοτροφούσας στον Απομαρμά (φώτο)

Σύμφωνα με την παράδοση ο κτήτοράς της είχε τάμα να χρησιμοποιήσει γάλα αντί για νερό στο κονίαμα.

A-
A+
17/09/2019 | 8:51

Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου, εγκαινιάστηκε στον Απομαρμά Δήμου Γόρτυνας ο Ιερός Ναός που είναι αφιερωμένος στην Παναγία την Γαλακτοτροφούσα, Ιερουργούντος του Μητροπολίτη Γορτύνης και Αρκαδίας κ.κ. Μακαρίου, με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού ιερέων και την παρουσία πολύ κόσμου.

Ο Ναός Παναγίας Γαλακτούσας

Στο μέσο του χωριού Απομαρμάς βρίσκεται ο Βυζαντινός ναός της Παναγίας της Γαλακτούσας που χρονολογείται στον 13ο αιώνα. Σύμφωνα με την παράδοση ο κτήτοράς της είχε τάμα να χρησιμοποιήσει γάλα αντί για νερό στο κονίαμα. Στην πραγματικότητα όμως το όνομα μάλλον συνδέεται με την εικόνα της Παναγίας που θηλάζει το Χριστό.

Ο ναός ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου και φέρει πλίνθους στους εξωτερικούς τοίχους, ενώ διακρίνονται μαρμάρινα μέρη από κιονόκρανα και αλλα αρχιτεκτονικά μέλη παλαιότερου προφανώς ναού. Ο ναός φέρει τοιχογραφίες στο εσωτερικό του, ενώ στον περιβάλλοντα χώρο αποκαλύφθηκαν ταφές του 12ου-13ου αιώνα, καθώς και τμήμα δαπέδου από ασβεστολιθικές πλάκες.

(φωτο: δια-sos-τε τη Μεσαρά)