Νότια Κρήτη
«Ελιά με λένε!»: Δρώμενο στο Δημοτικό Σχολείο Σοκαρά
Στις 11.30 το πρωί της Τετάρτης 4 Δεκεμβρίου
Διαδραστικό θεατρικό παιχνίδι, με τίτλο «Ελιά με λένε!», με την ενεργή συμμετοχή παιδιών, θα πραγματοποιηθεί στις 11.30 το πρωί της Τετάρτης 4 Δεκεμβρίου, στο Δημοτικό Σχολείο Σοκαρά του Δήμου Γόρτυνας, με τη στήριξη της Περιφέρειας & του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ελεύθερη είσοδο για όλους.
Μέσα από το παιχνίδι, το παραδοσιακό τραγούδι και το χορό, με εικόνες παλαιού ελαιοτριβείου, τα παιδιά ζωγραφίζουν ελαιόδεντρα, μαθαίνουν για την ελιά, τη βιολογική καλλιέργεια και την παραγωγή ελαιολάδου, ενώ ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην αξία της φύσης.
Το Πρόγραμμα
-Παιχνίδι γνωριμίας. Ζέσταμα φωνής & σώματος.
-Δράση με συμβολικό και θεατρικό παιχνίδι για τη λίπανση και την καλλιέργεια
της ελιάς. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα έχει τη δική της
ελιά, την οποία φροντίζει, καλλιεργεί και λιπαίνει με φυσικό τρόπο.
-Αλλαγή εποχής με τη βοήθεια νανουρίσματος. Μετά το ξύπνημα, οι ελιές θα
έχουν καρποφορήσει και οι μικροί ελαιοπαραγωγοί είναι πια έτοιμοι για τη
συγκομιδή.
-Παιχνίδι με δίχτυ.
-Φτάνοντας στο Ελαιοτριβείο συναντάμε το γάιδαρο που σπρώχνει τις
μυλόπετρες για να βγει το λάδι.
-Γιορτή για τη νέα σοδειά, με χορό, τραγούδι και γευσιγνωσία ελαιολάδου.
Ακούγονται τα τραγούδια: παλαιός σκοπός ικαριώτικος, Μυλωνάδες και Μαζώχτρες, (παραδοσιακός σκοπός Κρήτης), Άστραψεν η Ανατολή (νανούρισμα Σμύρνης).

Η Δράση αποσκοπεί στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς καθώς και την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σχετικά με την σημασία της φύσης και των τοπικών παραδόσεων.
Καλλιτεχνική επιμέλεια: “Παίξε μαζί μας”. Ομάδα καλλιτεχνικών δράσεων.
Διοργάνωση: Sigma events / Υπηρεσίες θεάματος/ Διοργάνωση εκδηλώσεων.