Νότια Κρήτη
Η γλυκοκολοκύθα , το γαϊδουράκι;

Είναι κανείς 40ρης και πάνω που να μην θυμάται την γλυκοκολοκύθα το “γαϊδουράκι” ; Πόσοι μεσήλικες άραγε ή και γέροντες σήμερα δεν έχουν παίξει μαζί της ;
Βέβαια για τα σημερινά παιδιά είναι ίσως κάτι το άγνωστό , ωστόσο οι μεγαλύτεροι είναι σίγουρο ότι λίγο ή πολύ τη γνωρίζουν . Η κατασκευή αυτή που φωτογραφίσαμε χθες Πέμπτη σε καφενείο στην Αγία Βαρβάρα είναι δημιούργημα του καφετζή Ζαχάρη , που σίγουρα θυμήθηκε και μας θύμισε τα παιδικά μας χρόνια .
Τα παιδιά , αφού επέλεγαν την κατάλληλη κολοκύθα με μακρόστενο σχήμα στη συνέχεια έμπηχναν 4 ξυλάκια αντί για πόδια ,ένα αντί για ουρά , ενώ για μουσούδα διαμόρφωναν το λίκι και το γαϊδουράκι ήταν έτοιμο. Κάποιοι στερέωναν δεξιά -αριστερά κι από μια πατάτα αντί για τσουβάλια και έτσι ήταν πιό ολοκληρωμένο.
Η χθεσινή βέβαια είχε και τη πλάκα της από το χαρτάκι που ήταν καρφιτσωμένο πάνω της : ” Όταν μεγαλώσω θα γίνω σφουγγάτο” , έγραφε!