Νότια Κρήτη

Ίδρυση νέων πολυδύναμων νηπιαγωγείων σε Μοίρες και Τυμπάκι

Ίδρυση νέων πολυδύναμων νηπιαγωγείων σε Μοίρες και Τυμπάκι

Αναβαθμίζεται η προσχολική εκπαίδευση στη Μεσαρά - Ανακοίνωση των "Ελεύθερων Εκπαιδευτικών".

A-
A+
25/06/2026 | 10:52

Την ικανοποίησή τους για την ίδρυση νέων πολυδύναμων νηπιαγωγείων στις Μοίρες και στο Τυμπάκι εκφράζουν με ανακοίνωσή τους οι «Ελεύθεροι Εκπαιδευτικοί», ανεξάρτητη συνδικαλιστική παράταξη του κλάδου. Όπως επισημαίνουν, η εξέλιξη αυτή αναβαθμίζει την προσχολική εκπαίδευση στη Μεσαρά, ενισχύει τις σχολικές μονάδες με νέες οργανικές θέσεις και συμβάλλει στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των νηπιαγωγών. Παράλληλα, τονίζουν ότι η λειτουργία των πολυδύναμων Νηπιαγωγείων δικαιώνει μια διαχρονική διεκδίκηση για ίσα εργασιακά δικαιώματα και καλύτερες εκπαιδευτικές δομές προς όφελος των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών.

«Η ίδρυση των νέων πολυδύναμων Νηπιαγωγείων στις Μοίρες και στο Τυμπάκι αποτελεί μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για την προσχολική εκπαίδευση της περιοχής μας.

Μετά το Ηράκλειο, όπου ο θεσμός των πολυδύναμων Νηπιαγωγείων λειτουργεί ήδη με επιτυχία, η αναβάθμιση αυτή επεκτείνεται πλέον και στη Μεσαρά, ενισχύοντας τον ρόλο και τη θέση των Νηπιαγωγείων στον εκπαιδευτικό χάρτη του νομού.

Η δημιουργία ενός 4/θέσιου πολυδύναμου Νηπιαγωγείου στις Μοίρες και ενός 6/θέσιου στο Τυμπάκι δεν σημαίνει μόνο περισσότερες οργανικές θέσεις και καλύτερη οργάνωση των σχολικών μονάδων. Σηματοδοτεί παράλληλα την ουσιαστική αναγνώριση της σημασίας της προσχολικής εκπαίδευσης και την αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου που επιτελούν οι νηπιαγωγοί.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι μέσα από τη δημιουργία πολυδύναμων Νηπιαγωγείων οι νηπιαγωγοί κατοχυρώνουν επιτέλους το ίδιο διδακτικό ωράριο με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ένα διαχρονικό και δίκαιο αίτημα του κλάδου.

Οι Ελεύθεροι Εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή στήριξαν τη δημιουργία των πολυδύναμων Νηπιαγωγείων, όταν αρκετοί αντιμετώπιζαν τον θεσμό με επιφυλάξεις. Πιστέψαμε ότι η αναβάθμιση των Νηπιαγωγείων, η ενίσχυση των οργανικών θέσεων και η κατοχύρωση ίσων εργασιακών δικαιωμάτων για τις νηπιαγωγούς αποτελούν βήματα προόδου για τη δημόσια εκπαίδευση.

Σήμερα αισθανόμαστε δικαιωμένοι, καθώς οι ίδιες οι νηπιαγωγοί που υπηρετούν στα πολυδύναμα Νηπιαγωγεία αναγνωρίζουν τα σημαντικά οφέλη που έχουν προκύψει τόσο για τις σχολικές μονάδες όσο και για τις συνθήκες εργασίας τους.

Οι θετικές αυτές εξελίξεις αποδεικνύουν ότι όταν καταγράφονται οι πραγματικές ανάγκες των

σχολείων και υπάρχει διεκδίκηση, μπορούν να προκύψουν ουσιαστικά οφέλη τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα παιδιά και τις οικογένειες της τοπικής κοινωνίας.

Η Μεσαρά αξίζει σύγχρονες και ισχυρές σχολικές μονάδες. Η σημερινή εξέλιξη είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση και ευχόμαστε να αποτελέσει την αρχή για ακόμη περισσότερες θετικές παρεμβάσεις στην προσχολική εκπαίδευση του τόπου μας.»