Νότια Κρήτη

Μέλαμπες: Ανοιχτά τα μέτωπα της πυρκαγιάς-Ελπίδα ότι δεν θα επεκταθούν οι φλόγες 

Μέλαμπες: Ανοιχτά τα μέτωπα της πυρκαγιάς-Ελπίδα ότι δεν θα επεκταθούν οι φλόγες 

Στην περιοχή επιχειρούν 222 πυροσβέστες, 47 οχήματα και 14 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων

A-
A+
08/08/2024 | 8:03

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα πύρινα μέτωπα στο νότιο Ρέθυμνο με τις πυροσβεστικές δυνάμεις να ενισχύονται και από την Αθήνα. Ειδικότερα, αναχώρησαν αεροπορικώς 32 δασοκομάντος και έφτασαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα στο νησί και πλέον στην περιοχή επιχειρούν 222 πυροσβέστες με 47 οχήματα14 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων και μέχρι το τελευταίο φως της ημέρας δύο αεροσκάφη και πέντε ελικόπτερα.

Σύμφωνα με την πυροσβεστική η είκονα της φωτιάς μετά τα μεσάνυχτα είχε βελτιωθεί, καθώς έχει πέσει η ένταση, με τις δυνάμεις να επιχειρούν σε διάσπαρτες εστίες εντός του καμμένου. 

Αυξημένες είναι οι δυνάμεις στον οικισμό της Αγίας Παρασκευής, δήμου Αγίου Βασιλείου, ενώ πυροσβέστες βρίσκονται και σε άλλα μέτωπα τα οποία όμως βρίσκονται μακριά από κατοικημένες περιοχές. 

«Ενώ φαινόταν πως είχε τεθεί υπό μερικό έλεγχο, οι άνεμοι δημιούργησαν νέα μέτωπα προς Άγιο Ιωάννη, Άνω Μέρος καθώς και ένα τρίτο προς Κρύα Βρύση στο δήμο Αγίου Βασιλείου», είπε νωρίτερα ο αρμόδιος περιφερειακός σύμβουλος Μιχάλης Σαρρής. Η περιοχή της Αγίας Παρασκευής βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και όπως είπε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο ίδιος «…απειλείται ο οικισμός, επίγειες δυνάμεις πυροσβεστών και εθελοντών και εναέρια μέσα, προσπαθούν να σώσουν τα σπίτια. Οι φλόγες έχουν ζώσει τις αυλές των πρώτων σπιτιών προ τα μέτωπα, γίνονται υπεράνθρωπες προσπάθειες. Το μέτωπο είναι μεγάλο, με πολλές εστίες, καίγονται χορτολιβαδικές εκτάσεις και ελαιώνες».

Δυστυχώς, όπως όλα δείχνουν, ο απολογισμός της τεράστιας αυτής πυρκαγιάς θα είναι απογοητευτικός για τις περιουσίες των πολιτών, που έβλεπαν επί ώρες ελαιόδεντρα, μελίσσια, ακόμα και μια αποθήκη, να καίγονται. Ελαιόδεντρα αιώνων έγιναν κάρβουνο, ενώ ο οικισμός της Αγίας Παρασκευής εκκενώθηκε από νωρίς, ώστε να μην κινδυνεύσουν οι ηλικιωμένοι κυρίως κάτοικοι του.

Τα μηνύματα 112 και η εκκένωση της Αγίας Παρασκευής

Η πυρκαγιά ξεκίνησε από το Χορδάκι και λόγω των ισχυρών ανέμων «γύρισε» προς την Ορνέ Αγίου Βασιλείου. Οι άνεμοι ωστόσο σύντομα δημιούργησαν πολλές εστίες, με την κυριότερη να εντοπίζεται στην Αγία Παρασκευή. Λίγο πριν τις 5 το απόγευμα ήχησε το πρώτο μήνυμα του 112 που προειδοποιούσε τους κατοίκους του Αμαρίου και στις 17.25 ήχησε το δεύτερο που έδινε οδηγίες για εκκένωση της Αγίας Παρασκευής.

Άμεσα, πυροσβέστες, αστυνομικοί, άνθρωποι του δήμου και της Περιφέρειας φρόντισαν να συγκεντρώσουν τους ηλικιωμένους κατοίκους στην εκκλησία και από εκεί τους μετέφεραν σε ασφαλή σημεία.

Επικοινωνία Κικίλια με την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου

Η ανεξέλεγκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην πυρκαγιά στο Αμάρι και ιδιαίτερα γύρω από το χωριό της Αγίας Παρασκευής ανάγκασε το Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και τον Υπουργό Βασίλη Κικίλια να πάρει την απόφαση να δώσει εντολή για την αποστολή μίας ομάδας δασοκομάντος με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου.

Ο κ. Κικίλιας επικοινώνησε με την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου Μαίρη Λιονή, την οποία ενημέρωσε για την απόφαση.

 Ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής στο μέτωπο

Στο μέτωπο της πυρκαγιάς βρέθηκαν από νωρίς ο Υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος Νίκος Ρουμελιώτης, ο διοικητής των Π.Υ. Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Τσικαλάς, ο διοικητής της Π.Υ. στην Κρήτη Μιχάλης Σεληνιωτάκης, το σύνολο σχεδόν των πυροσβεστικών δυνάμεων της Κρήτης.

Στο μέτωπο ήταν από νωρίς ο αρμόδιος για θέματα πολιτικής προστασίας Μιχάλης Σαρρής, η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαίρη Λιονή, οι δήμαρχοι Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου Παντελής Μουρτζανός και Γιάννης Ταταράκης, ο αντιδήμαρχος Αγίου Βασιλείου, αρμόδιος για την πολιτική προστασία Βαγγέλης Καπετανάκης, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αμαρίου Θεοχάρης Μανουσάκης, ενώ το βράδυ στο σημείο έφτασε και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης. Στο μέτωπο βρέθηκε και ο περιφερειακός σύμβουλος Νίκος Μανουσάκης.

Πηγή: Με πληροφορίες από το goodnet.gr-protothema.gr