Νότια Κρήτη
Μια μεγάλη παρέα μαθητών στο δρόμο για την Αλμυρή…
Στο δρόμο για την Αλμυρή βρίσκονται αυτή τη στιγμή πάρα πολλοί προσκυνητές με σκοπό να πάνε με τα πόδια και να εκπληρώσουν ο καθένας το τάμα του… Μεταξύ αυτών βρίσκονται και πολλά γκρουπάκια μαθητών οι οποίοι αυτή την εποχή χρειάζονται περισσότερο από κάθε άλλο την βοήθεια και τη χάρη της Παναγιάς . Κρατώντας λαμπάδες , αρτοπλασίες και διάφορα άλλα αφιερώματα ελπίζουν να φτάσουν χωρίς προβλήματα στο Ιερό Προσκύνημα ώστε να εκπληρώσουν το τάμα που έχουν κάνει. Χρειάζεται πολύ προσοχή από τους οδηγούς , τους ίδιους τους πεζοπόρους αλλά περιφρούρηση από την Αστυνομία. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας που γίνεται στη διασταύρωση της Αλμυρής δεν φτάνει καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολλοί πεζοί στο δρόμο και όσο περνά η ώρα θα πυκνώνουν. Λίγο έξω από τα Καπαριανά συναντήσαμε το μεγαλύτερο γκρουπ προσκυνητών που αποτελείται από μια μεγάλη παρέα μαθητών του Γυμνασίου Μοιρών. Αφού τους είπαμε για ποιο σκοπό τους φωτογραφίσαμε τους ευχηθήκαμε καλό δρόμο και να προσέχουν…
Η Παναγία η Αλμυρή αποτελεί σημείο αναφοράς για τους πιστούς της Μεσαράς και όχι μόνο. Μύθοι και δοξασίες που υπάρχουν αλλά και τα ιστορικά στοιχεία συνθέτουν μια εικόνα μοναδική για το μικρό εκκλησάκι που χτίστηκε πρώτη φορά στα χρόνια του Απόστολου Τίτου.
Η εκκλησία χτίστηκε με αλμυρό νερό «κατά θεία παραχώρηση» ενώ στα σπλάχνα του υπάρχει ακόμα και ένα μικρό πηγάδι που με μια προσευχή στο παρελθόν ανέβλυζε νερό το οποίο οι πιστοί θεωρούν αγίασμα. Η εκκλησία έχει σήμερα δύο κλίτη – ένα αφιερωμένο στην Ανάληψη και το άλλο στο γενέσιο της Θεοτόκου- έχει ακόμα μέσα τοιχογραφίες από τον 9ο αιώνα και τον 11ο αιώνα.
Όμως η Παναγία η Αλμυρή συνδέεται και με τις γυναίκες που θέλουν να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί και σπεύδουν με προσευχές και πίστη εκλιπαρώντας για τη μητρότητα.
Αύριο Πέμπτη 25/5 γιορτάζουμε την Ανάληψη του Κυρίου