Νότια Κρήτη

Το έξυπνο κοτέτσι από τους Μαθητές-Αστέρια της Αγίας Βαρβάρας

Το έξυπνο κοτέτσι από τους Μαθητές-Αστέρια της Αγίας Βαρβάρας

Τους αξίζουν συγχαρητήρια

A-
A+
04/01/2019 | 17:17

Όπως σας είχαμε ενημερώσεις παλαιότερα, Στις τρεις καλύτερες κατασκευές, σε πανελλαδικό επίπεδο, διακρίθηκε η κατασκευή το «Έξυπνο Κοτέτσι» του Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας, στο Διαγωνισμό Καινοτομίας “STEMpowering Youth”- Γ’ κύκλος. Οι μαθητές Βρεβεύθηκαν στο Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και S.T.E.A.M.

Όλο και περισσότερες λεπτομέρειες έρχονται αυτές τις μέρες στο φώς, σχετικά με αυτήν την πανέξυπνη ιδέα, που θα μπορούσε να λύσει τα χέρια σε χιλιάδες Κτηνοτρόφους.

Με το Έξυπνο Κοτέτσι που δημιούργησαν η Χρύσα, ο Γιώργος, η Ευαγγελία και η Ζωή δίνεται η δυνατότητα –χάρη σε ειδικό αισθητήρα στάθμης– να γεμίζουν αυτόματα οι ποτίστρες και οι ταΐστρες στο κοτέτσι κάθε φορά που αδειάζουν, προκειμένου να μη μένουν ποτέ χωρίς τροφή και νερό οι κότες. Ακόμη υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης του ιδιοκτήτη/κτηνοτρόφου με SMS όταν το δοχείο αδειάσει από τροφή.

Τα ερεθίσματα που οδήγησαν στην πρωτότυπη αυτή κατασκευή δεν θα μπορούσαν παρά να προέρχονται από το ίδιο το περιβάλλον στο οποίο ζουν και μεγαλώνουν οι μικροί μαθητές. «Αρχικά αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την κτηνοτροφία καθώς πρόκειται για τομέα που απασχολεί μεγάλο μέρος των κατοίκων της περιοχής μας. Επιπλέον, έχει μείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια και χρειάζεται να ενισχυθεί» εξηγούν οι μαθητές. Συζήτησαν με κατοίκους της περιοχής τους και άκουσαν τους προβληματισμούς και τις ανάγκες τους. «Ενας κτηνοτρόφος με τον οποίο μιλήσαμε είχε αναφέρει ότι αρκετές φορές τελείωναν η τροφή και το νερό προτού προλάβει να το αντιληφθεί» αναφέρουν. Επιπλέον, όπως τους εξήγησαν, η εκτροφή των ζώων είναι χρονοβόρα υπόθεση η οποία απαιτεί κόπο αλλά και τακτική παρουσία του ιδιοκτήτη στον χώρο εκτροφής, με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο χρόνος του. Κάπως έτσι προέκυψε η ιδέα για το Εξυπνο Κοτέτσι.

Με σχεδόν καθημερινές συναντήσεις, με τηλεφωνικές συζητήσεις και προχωρώντας βήμα βήμα άρχισαν ο σχεδιασμός και η έρευνα αγοράς για τα εξαρτήματα που θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για να υλοποιήσουν την ιδέα τους.

«Αρχικά το στοίχημα που έπρεπε να κερδίσουμε σαν ομάδα ήταν πώς θα μπορούσαν τα παιδιά να κάνουν την ιδέα τους πράξη χωρίς να γνωρίζουν κάποια γλώσσα προγραμματισμού» εξηγεί στο Documento ο Ηλίας Κουκουράκης, αναπληρωτής καθηγητής ΠΕ84 και μέλος της ομάδας.

Οι δυσκολίες, όπως σημειώνει, ξεπεράστηκαν με την καθοδήγησή του κι έτσι οι μαθητές κατάφεραν

«Οταν ανακοίνωσα στα παιδιά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ξαφνιάστηκαν και ενθουσιάστηκανγια την επιτυχία τους. Ηταν η ανταμοιβή τους για τις πολλές ώρες που θυσίασαν από τον προσωπικό τους χρόνο και την προσπάθεια που κατέβαλαν» σημειώνει ο κ. Κουκουράκης. Αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές δήλωσαν στο Documento περήφανοι για τη διάκριση. «Ευχόμαστε η κατασκευή μας να φανεί χρήσιμη στην τοπική κοινωνία και να ανταποκριθεί στις ανάγκες που μας περιέγραψαν οι συνάνθρωποί μας. Πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να την εξελίξουμε με νέες δυνατότητες και είμαστε ανοιχτοί στην προσθήκη νέων λειτουργιών» απαντούν.

Documentonews.gr