Πολιτισμός

Προπαγάνδας από την Άγκυρα για την Αγιά Σοφιά – Βίντεο με εικόνες όπως ήταν ως τζαμί

Προπαγάνδας από την Άγκυρα για την Αγιά Σοφιά – Βίντεο με εικόνες όπως ήταν ως τζαμί

A-
A+
13/07/2020 | 15:56

Σε ρεσιτάλ προπαγάνδας επιδίδεται πλέον η Τουρκία μετά την απόφαση της να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί και το πλήθος των αντιδάσεων που έχει προκαλέσει

Συγκεκριμένα στην φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak, δημοσιεύονται φωτογραφίες από το εσωτερικό της Αγίας Σοφίας, όπως ήταν πριν υπογραφεί το διάταγμα από τον Κεμάλ Ατατούρκ το 1934 που την μετέτρεπε σε μουσείο.

Η Τουρκία μέσω των φωτογραφιών επιδιώκει να δημιουργήσει περαιτέρω κλίμα και δίνει το στίγμα για το τι θα επακολουθήσει

Ο Ερντογάν προχωρά στην ημερομηνία που θα γίνει η πρώτη μουσουλμανική προσευχή, την Παρασκευή, 24 Ιουλίου.

Οσον αφορά τις αλλαγές που θα γίνουν μέσα στην Αγιά Σοφιά σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μαρίας Ζαχαράκη, στο ethnos.gr, κόκκινο χαλί 14 χιλιάδων τ.μ. θα στρωθεί στο ναό και μάλιστα η παραγγελία είχε δοθεί από τον Ιούνιο και το πλήρωσε η ίδια η τουρκική προεδρία, γεγονός που αποδεικνύει το ότι η μετατροπή σε τζαμί ήταν προαποφασισμένη.

Επίσης, σύμβολα τα οποία δεν πρέπει να βρίσκονται εντός της Αγιάς Σοφιάς επειδή δεν θα συνάδουν με την λειτουργία της ως τζαμί, θα μεταφερθούν και θα εκτεθούν αλλού.

Θα διοριστούν δύο ιμάμηδες και τέσσερις μουεζίνηδες, ενώ επί 24 ώρες θα ακούγονται στίχοι από το κοράνι μέσα στο μνημείο.

Η Αγία Σοφία θα είναι κάθε μέρα ανοιχτή και για τις πέντε προσευχές.

Τα ψηφιδωτά θα μπορούν να τα βλέπουν συγκεκριμένες ώρες οι τουρίστες, οι οποίοι θα μπαίνουν ελεύθερα, χωρίς εισιτήριο.

Για τους επισκέπτες θα υπάρξουν ειδικές διευθετήσεις ώστε να μην μπορούν να πλησιάζουν το σημείο που θα γίνεται η μουσουλμανική προσευχή.

FAZ: “Η κληρονομιά του Πορθητή”

Εν τω μεταξύ επικριτικά δημοσιεύματα βλέπουν το φως σήμερα στον διεθνή τύπο

Σε σημερινό πρωτοσέλιδο σχόλιό της με τίτλο “Η κληρονομιά του Πορθητή” η Frankfurter Allgemeine Zeitung σημειώνει ότι δεν υπάρχει μεν πρακτική αναγκαιότητα χρήσης της Αγίας Σοφίας ως τζαμιού, εντούτοις είναι τεράστια η συμβολική σημασία της αξιοποίησής της: “Ο Ερντογάν αυτοπροβάλλεται ως κληρονόμος του Πορθητή της Κωνσταντινούπολης σουλτάνου Μωάμεθ του Β’, ως θριαμβευτής επί του Χριστιανισμού και προστάτης των μουσουλμάνων. Το ότι αναθεώρησε γι’ αυτό προηγούμενη απόφαση του ιδρυτή του τουρκικού κράτους Ατατούρκ δείχνει εκ νέου πόσο έχει προχωρήσει η μετάλλαξη του κοσμικού κράτους σε ένα σύστημα ισλαμικών αποχρώσεων. Ο Ερντογάν δεν χρειάζεται να φοβάται αντιδράσεις στο εσωτερικό. […] Την δε κριτική από το εξωτερικό δεν την έχει λάβει απλώς υπόψη, αλλά τον εξυπηρετεί κιόλας: Μέχρι σήμερα κατάφερνε πάντα να συσπειρώνει τον λαό όταν καλούνταν να υπερασπιστεί την ανεξαρτησία της Τουρκίας έναντι δήθεν ξένων συνωμοσιών. Και εάν τώρα πληθαίνουν οι φωνές στην Ελλάδα για να μετατραπεί, εν είδει αντεκδίκησης, το σπίτι όπου γεννήθηκε ο Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη σε μουσείο για την Γενοκτονία των Ποντίων […], τότε είναι προβλέψιμη και η αντίδρασή του: Ο Ερντογάν θα γινόταν και πάλι ο υπερασπιστής του Κεμάλ.






Πηγή: thetoc.gr