Βαριές καμπάνες σε δήμους αλλά και σε πολίτες επιφυλάσσει ο νέος νόμος για την ανακύκλωση, σε μια προσπάθεια της πολιτείας να περάσει η χώρα σε ένα οργανωμένο μοντέλο διαχείρισης ώστε να πάψει να θάβεται το 80% των αστικών απορριμμάτων.
Είναι ενδεικτικό ότι πέρσι στην χώρα μας ανακυκλώθηκαν 15,81 κιλά ανά κάτοικο όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 110 κιλά, με την ανακύκλωση να βρίσκεται κολλημένη στο 16%. Το νέο πλαίσιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή προβλέπει την επιβολή προστίμου από 20 έως 500 ευρώ στους δημότες που δεν συμμετέχουν στα προγράμματα ανακύκλωσης του δήμου τους ή που παρεμποδίζουν αντίστοιχα το έργο τους (π.χ. βάζοντας υλικά ανακύκλωσης σε λάθος κάδο).