Νότια Κρήτη

Αρθρωτικές Διαταραχές Και Γραπτός Λόγος

Αρθρωτικές Διαταραχές Και Γραπτός Λόγος

Χρήσιμες συμβουλές από την ειδική λογοθεραπεύτρια, Λιάνα Φιτσάκη.

A-
A+
05/03/2025 | 13:34

Μετά από πρόσφατη συζήτηση με συνάδερφο ειδικό παιδαγωγό διαπίστωσα πως οι περισσότεροι γονείς απευθύνονται πρώτα σε έναν ειδικό παιδαγωγό και έπειτα σε έναν λογοθεραπευτή. Αυτό σαφώς δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα καθώς, πως ένα παιδί μπορεί να δουλευτεί στον γραπτό λόγο, όταν ο προφορικός έχει ελλείψεις; Παρατηρείται δυστυχώς όλο και συχνότερα το φαινόμενο τα παιδία να μπαίνουν δημοτικό, χωρίς να σπουδαιολογείται ότι δεν διαθέτουν σωστή άρθρωση, πλούσιο λεξιλόγιο και περιγραφικό λόγο. Όσα προαναφέρθηκαν είναι βάσεις που πρέπει να διαθέτει ένας μαθητής για να έχει καλή ακαδημαϊκή επίδοση και είναι δουλειά ενός λογοθεραπευτή να βοηθήσει ένα παιδί να τα κατακτήσει. Συχνά οι λογοθεραπευτές καλούμαστε να κάνουμε παρέμβαση αρθρωτικών διαταραχών σε παιδιά δημοτικού, που πέρα από ότι αντικαθιστούν ένα φώνημα(γράμμα) με ένα άλλο στον προφορικό τους λόγο, το γράφουν και λάθος, π.χ. αντικαθιστούν κατά την ομιλία το /ρ/ με /λ/ και όταν τους ζητηθεί να γράψουν /νερό/ θα γράψουν /νελό/.

Σε Ποια Ηλικία Παράγεται Το Κάθε Φώνημα;
Τα παιδιά ξεκινούν να παράγουν τις πρώτες τους λέξεις σε ηλικία περίπου 12 μηνών και δημιουργούνε τις πρώτες προτάσεις περίπου 24 μηνών. Στην ηλικία των 3 -4 ετών είναι ικανά να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να περιγράφουν απλές καταστάσεις. Είναι φυσιολογικό σε αυτές τις ηλικίες κάποια φωνήματα να μην παράγονται ή να αντικαθίστανται από άλλα. Αυτό συμβαίνει, διότι κάθε φώνημα εδραιώνεται σε διαφορετική ηλικία. Ωστόσο, στην ηλικία των 5-6 ετών αναμένουμε η ομιλία να είναι καταληπτή και να γίνεται σωστή παραγωγή και τοποθέτηση όλων των φωνημάτων και των συμπλεγμάτων. Αυτή η ηλικία είναι καθοριστική για την εξέλιξη του παιδιού, ώστε να μην επηρεαστεί η μετέπειτα  μαθησιακή του διαδικασία και μεταφερθούν και στο γραπτό λόγο οι προφορικές του δυσκολίες.
Η έγκυρη και έγκαιρη αντιμετώπιση τους οδηγεί στην μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών.

Μπορείτε να καλέσετε στο 28920-29125, 6983779859 για να πραγματοποιήσουμε μια δωρεάν αξιολόγηση.