Κρήτη

Πορεία εκπαιδευτικών στην πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο

Πορεία εκπαιδευτικών στην πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο

Διαμαρτύρονται για το νομοσχέδιο και τα κριτήρια των προσλήψεων.

A-
A+
13/01/2019 | 17:32

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας προγραμματίζουν για αύριο Δευτέρα 14 Ιανουαρίου στην πλατεία Ελευθερίας οι εκπαιδευτικοί του Ηρακλείου.

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Ηρακλείου αναφέρει:

«Όλοι και όλες στην Απεργία τη Δευτέρα 14/1 και στη συγκέντρωση 11:00 στην Πλατεία Ελευθερίας και στην Αθήνα 15:00 στη Βουλή Προσυγκέντρωση Συναυλία στη Στάση Μετρό Σύνταγμα 13:30.

Καταδικάζουμε την άγρια καταστολή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ενάντια στους διαδηλωτές εκπαιδευτικούς. Μια ακόμη πράξη βαρβαρότητας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που είχε σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό του εκπαιδευτικού και βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή, της εκπαιδευτικού Θοδώρας Δριμάλα, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ και στέλεχος του ΠΑΜΕ και του Ιστορικού-Αρχαιολογικού Έρη Γιάννη.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι αυτές οι ενέργειες δεν μας φοβίζουν – δεν μας τρομοκρατούν!

Το νομοσχέδιο – λαιμητόμος της κυβέρνησης για «προσλήψεις» – απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρέπει να αποσυρθεί. Μέσα από τα λεγόμενα κριτήρια, με τα οποία θα γίνονται οι προσλήψεις «μονίμων;» και αναπληρωτών, θα οδηγηθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που ήδη εργάζονται ως αναπληρωτές, στην απόλυση.

1) Με το σχέδιο της κυβέρνησης κλέβονται χρόνια προϋπηρεσίας χιλιάδων αναπληρωτών που στην κυριολεξία όργωσαν την Ελλάδα και πλήρωσαν από τη τσέπη τους τα δυσβάστακτα έξοδα, μακριά από τις οικογένειες τους ή μη μπορώντας να φτιάξουν τη δική τους. Σήμερα, το 2019, όλοι οι αναπληρωτές, με περισσότερη ή λιγότερη προϋπηρεσία, καλύπτουν επιτακτικές ανάγκες, αναπληρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό. Κάθε διαχωρισμός των συνάδελφών μέσα στην εκπαίδευση, με βάση οποιοδήποτε κριτήριο, είναι απαράδεκτος και ανήθικος για το συνδικαλιστικό κίνημα και τα συνδικάτα, πλήττει τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους.

Η προϋπηρεσία χρειάζεται να κατανοείται ως κεκτημένο και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα για τους εργαζόμενους και όχι ως κριτήριο ή προσόν. Η μάχη απέναντι στο προσοντολόγιο της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ δεν πρέπει να οδηγεί στην υιοθέτηση ενός άλλου προσοντολογίου, με άξονα τη λεγόμενη εργασιακή εμπειρία (που είναι απαίτηση των εργοδοτικών ενώσεων και της Ε.Ε.,)

2) Απαξιώνεται επί της ουσίας το πτυχίο χιλιάδων αποφοίτων των σχολών που δεν αποτελεί πια το μοναδικό προαπαιτούμενο για τη δουλειά αλλά ένα ακόμα χαρτί ανάμεσα σε άλλα. Καθιερώνεται και με τη βούλα του νόμου ένα ατελείωτο κυνήγι προσόντων και πιστοποιήσεων για όσους έχουν και μπορούν οικονομικά όχι μόνο για το διορισμό αλλά και για μια θέση ελαστικής εργασίας. Εφαρμόζεται γενικευμένα ο άκρατος ανταγωνισμός, η πιο σκληρή αξιολόγηση και εμπορευματοποίηση της ίδιας της ζωής των υποψήφιων εκπαιδευτικών.

Θεωρούμε ότι το πτυχίο στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο πρέπει να είναι το μοναδικό εφόδιο για την εργασία. Μέσα στα χρόνια των σπουδών μπορεί και πρέπει να εξασφαλίζονται όλες οι προϋποθέσεις, ώστε ο απόφοιτος να μπορεί να εργαστεί στην Εκπαίδευση. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο. Είμαστε ενάντια σε κάθε είδους πιστοποιήσεις, προσοντολόγια. Είναι βάρβαρο και δυστοπικό ένα μέλλον που ο κάθε εργαζόμενος θα μάχεται στην εργασιακή ζούγκλα για λίγα μόρια και κάποιους μήνες ελαστικής εργασίας. Μας ενδιαφέρει η επιστημονική στήριξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού που εργάζεται στο σχολείο μέσα από ένα πραγματικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα επιμόρφωσης. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση η συγκέντρωση προσόντων που γεμίζουν απλά ένα φάκελο. Η θέση αυτή αποτελεί θέση σύγκρουσης με την πολιτική της αδιοριστίας, της ανεργίας και της ανασφάλειας, της απαξίωσης και εμπορευματοποίησης της επιστημονικής γνώσης.

3) Ακόμα και στο σημερινό κουτσουρεμένο σχολείο χρειάζονται κάθε χρόνο το λιγότερο 30.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί! Απέναντι σ’ αυτή την πραγματικότητα, τι μας λέει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας; Ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν χιλιάδες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί για πολλά ακόμα χρόνια. Ότι θα συνεχίζεται η διάλυση της ζωής των αναπληρωτών, που θα τριγυρνούν με μια βαλίτσα στο χέρι με την ελπίδα του διορισμού. Δεν καλύπτονται στο ελάχιστο ούτε καν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, αντίθετα, παγιώνονται τα χιλιάδες κενά, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις και η αδιοριστία, μέσα από το τέχνασμα της ανακύκλωσης της ανεργίας. Ακόμα και οι 4.500 χιλιάδες προσλήψεις που υπόσχεται η κυβέρνηση είναι πολύ πιθανό να αποτελούν προεκλογική φούσκα αν υλοποιηθούν τα σενάρια πρόωρων εκλογών που βρίσκονται στο τραπέζι.

4) Τέλος, εφαρμόζεται γενικευμένα η πιο σκληρή αξιολόγηση και εμπορευματοποίηση της ίδιας της ζωής των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Μπαίνει ένα ακόμα λιθαράκι στην προώθηση της Αξιολόγησης όλων των εκπαιδευτικών και των μονίμων εκπαιδευτικών, μιας και φτιάχνει το πλαίσιο του προσοντολογίου της Αξιολόγησης… Αλήθεια έχει καμία σχέση αυτό με την «Αριστερά»;

◊ Όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «πιο γρήγορη και από τη σκιά της» πυροβολεί κατά των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών των μαθητών. Ταγμένη στο να υπηρετεί τις πιο σκληρές αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις της Ε.Ε, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ «σφαγιάζει» τα όνειρα και τις ελπίδες χιλιάδων συμβασιούχων εκπαιδευτικών, που στήριξαν εδώ και χρόνια το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα από άκρη σε άκρη της χώρα, και βλέπει ακόμα και τα προβλήματα υγείας ειδικών κατηγοριών, μόνο ως κριτήρια στον καιάδα της μοριοδότησης. Η προοπτική που διαμορφώνεται, και από την πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, είναι η αύξηση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση τα επόμενα χρόνια.

Υλοποιεί κατά γράμμα τις κατευθύνσεις των λεγόμενων «εργασιακών προσόντων», των πιστοποιήσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει «δια βίου» να κυνηγούν οι εργαζόμενοι για μια κακοπληρωμένη και επισφαλή θέση εργασίας. Η πρόταση της κυβέρνησης κινείται στην κατεύθυνση του ν. 3848 (Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ) και στις προτάσεις ανάδειξης των «αξιότερων», που κατέθεσε και πριν ένα μήνα περίπου η Ν.Δ στο πρόγραμμά της για την Παιδεία. Τόσο μεγάλες και χαοτικές είναι οι διαφορές τους!

◊ Παρά τα μέτρα όλων των προηγούμενων χρόνων που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για να περιορίσει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, σήμερα τη στιγμή που μιλάμε χρειάζονται το λιγότερο 30.000 συμβασιούχοι για να λειτουργήσει στοιχειωδώς το σχολείο. Όλα αυτά τα χρόνια ακούσαμε διάφορα προσχήματα για την πολιτική της αδιοριστίας. Από τα εμπόδια που βάζουν οι θεσμοί και τους δημοσιοοικονομικούς περιορισμούς έως και τις αποφάσεις του ΣΤΕ. Φυσικά, όταν δίνουν κάθε χρόνο 4 δις € για Νατοϊκούς εξοπλισμούς και για σχεδιασμούς που εμπλέκουν τη χώρα μας σε επικίνδυνα παιχνίδια, δε βρίσκουν δημοσιοοικονομικά εμπόδια. Όταν μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό δίνουν πρωτοχρονιάτικους μποναμάδες στο κεφάλαιο (βλ. επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών, μειώσεις φορολογίας), τότε παίρνουν να συγχαρητήρια των θεσμών και της εργοδοσίας. Όταν είναι να περάσουν fast track μέτρα και ευνοϊκές τροπολογίες για επιχειρηματίες, τότε οι συνταγματικές και νομικές επιταγές γίνονται λάστιχο.

◊ Το μοναδικό και δίκαιο αίτημα που απαντάει σήμερα στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, στα όνειρα και τις προσδοκίες των συναδέλφων μας αναπληρωτών είναι μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Είναι το μοναδικό αίτημα που προασπίζει το πτυχίο μας και την προϋπηρεσία και δεν τα βάζει στη μέγγενη της διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση.

Απέναντι σ’ αυτό το αίτημα στάθηκαν απέναντι οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες σε ΔΟΕ – ΟΛΜΕ. Με τις προτάσεις τους, ακόμα και με τις νομοθετικές τους πρωτοβουλίες, διευκόλυναν την κυβέρνηση. Αυτές οι ηγεσίες προτείνοντας «καλύτερα κριτήρια», «ρεαλισμό» στα αιτήματα των σωματείων και των αναπληρωτών, υπονομεύοντας κάθε προσπάθεια κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων αποδείχθηκαν οι καλύτεροι εταίροι της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

◊ Το αίτημα των μαζικών διορισμών προασπίζει και το μέλλον των τωρινών αποφοίτων με όλο το πλέγμα των αιτημάτων που ικανοποιεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες μαθητών, των γωνιών τους και των εκπαιδευτικών και ο αριθμός των 30.000 διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών δε θα επαρκεί…:

Μείωση παιδιών ανά τάξη στα 15 στο Νηπιαγωγείο και στην Α,Β τάξη και 20 στις υπόλοιπες! Μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών! Ένας εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης ανά ένα μαθητή! Περιοδική επιστημονική επιμόρφωση για ένα χρόνο, με εκπαιδευτική άδεια, με ευθύνη του κράτους στις Παιδαγωγικές Σχολές για όλους τους εκπαιδευτικούς! Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης για όλους τους εργαζομένους! Αναπροσαρμογή του χαρακτήρα και του ωρολογίου προγράμματος του ολοημέρου με υπευθύνους εκπαιδευτικούς ανά αριθμό μαθητών. Επαναφορά τμημάτων που έκλεισαν ή συμπτύχθηκαν και σχολείων που υποβαθμίστηκαν οργανικά!

Να µην επιτρέψουμε να περάσει η λογική του “διαίρει και βασίλευε”! Ο εχθρός µας είναι η σημερινή κυβέρνηση και όλες οι προηγούμενες, που τόσα χρόνια κρατούν τους αναπληρωτές σε καθεστώς ομηρίας, παίζουν βρώμικα παιχνίδια στην πλάτη τους. Απέναντι στην κοροϊδία για διορισμούς σε βάθος τριετίας και κριτήρια απαντάμε:

· Πάρτε πίσω τώρα το σχέδιο νόμου λαιμητόμο!

· Δε διαπραγματευόμαστε τη δουλειά ούτε ενός αναπληρωτή, δεν παζαρεύουμε ούτε µια ώρα δουλειάς κανενός συναδέλφου.

· Μονιµοποίηση εδώ και τώρα όλων των συµβασιούχων – αναπληρωτών συναδέλφων που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κανένας απολυμένος!

· Κατάργηση του νόμου ν. 3848 και όλου του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου, που οδηγεί σε λογική προσόντων για τους διορισμούς. Το πτυχίο να είναι το μοναδικό εφόδιο για την εργασία.

Οι απολύσεις δεν θα περάσουν!

Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία!!!

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!!! Τη ζωή και τα δικαιώματα μας δεν τα παζαρεύουμε!!! »