Ελλάδα

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Σαμοθράκη-κατέβηκε το βουνό στη Χώρα

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Σαμοθράκη-κατέβηκε το βουνό στη Χώρα

Σοβαρές ζημιές έχει υποστεί το δημαρχείο του νησιού, ενώ καταστράφηκε και το Κέντρο Υγείας.

A-
A+
27/09/2017 | 11:45

Ανυπολόγιστες είναι οι ζημιές που άφησε πίσω της η θεομηνία που χτύπησε το βράδυ της Δευτέρας την Σαμοθράκη, ενώ πολύ άσχημη είναι η κατάσταση και σε ένα μεγάλο τμήμα της Θάσου, που επίσης επλήγη από ισχυρή κακοκαιρία.
Οι καταστροφές, ειδικά στην Χώρα, την πρωτεύουσα του νησιού, είναι τεράστιες, με τόνους λάσπης να έχουν «καταπιεί» την γραφική κωμόπολη.

Το Κέντρο Υγείας του νησιού καταστράφηκε σε μεγάλο τμήμα του, με αποτέλεσμα να λειτουργεί πλέον με κινητό εξοπλισμό που έφτασε στο νησί από την Θράκη, ενώ σοβαρές ζημιές έχει υποστεί και το δημαρχείο του νησιού, καθώς όπως δήλωσε ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας «κατέβηκε το βουνό και διαπέρασε το κτήριο».
Η ΕΜΑΚ και δυνάμεις του στρατού ήδη έχουν αναλάβει βασικές εργασίες ώστε να καθαρίσουν τους δρόμους γύρω από το Κέντρο Υγείας, αλλά και τις λάσπες μέσα από το κτήριο, ώστε να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες το συντομότερο δυνατόν.

Όπως ανέφερε μιλώντας στον Σκάι σήμερα το πρωί ο δήμαρχος Σαμοθράκης, η κακοκαιρία χτύπησε το νησί σε δύο φάσεις με εντονότερο φαινόμενο γύρω στη 1:30 μέχρι τις 4 τα ξημερώματα, στη διάρκεια της οποίας κατέβηκε το βουνό, πέρασε το δημαρχείο, διέλυσε αυτοκίνητα, γέμισε η Χώρα με πέτρες. Παράλληλα, όπως τόνισε ο κύριος Βίτσας, το ευτύχημα είναι πως μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματίες. Όπως τόνισε, είναι ακόμα επιφυλακτικός, καθώς το νησί προτιμάται για ελεύθερο κάμπινγκ και δεν μπορεί να αποκλείσει ακόμα την πιθανότητα να υπήρχαν ελεύθεροι κατασκηνωτές στο δάσος την ώρα της καταιγίδες.

 

Ζημιές και στην δυτική Θάσο

Η κακοκαιρία, μετά την Σαμοθράκη, με ανάλογη σφοδρότητα χτύπησε και τμήμα της Θάσου, με αποτέλεσμα να καταγραφούν σημαντικές ζημιές στις υποδομές. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο χώρος της μεγάλης λαϊκής του Πρίνου έχει γεμίσει λάσπες, ενώ επί ώρες έμειναν αποκλεισμένοι στο μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονα στο Καζαβίτι 40 εκδρομείς, καθώς λόγω της βροχής οι δρόμοι ήταν αδιάβατοι.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ, «πέρα από τον δρόμο στον Άγιο Παντελεήμονα είχαμε σοβαρές φθορές στον δρόμο που ενώνει τον Πρίνο με το Καζαβίτι, αλλά και μια σειρά προβλημάτων στον Σωτήρα, στην Καλλιράχη και στον Πρίνο (τόσο στον κάμπο όσο και στο δασύλλιο), λόγω τοπικών φαινόμενων πλημμυρών. Αναγκαστήκαμε, μάλιστα, να κλείσουμε προληπτικά το δημοτικό σχολείο Πρίνου, ενώ και η Πυροσβεστική Υπηρεσία Θάσου προχώρησε σε αρκετές αντλήσεις νερών από σπίτια. Αυτή την στιγμή η κατάσταση είναι υπό έλεγχο, αλλά για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο χρειάστηκε να καταβάλλουμε μεγάλες προσπάθειες. Όλα αυτά δείχνουν ότι τα αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα που ξεκίνησαν πρόσφατα -μετά από πολύ μεγάλες καθυστερήσεις- πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα».

Ισχυρή δύναμη της Πυροσβεστικής και της ΕΜΑΚ

Δυνάμεις (ανθρώπινο δυναμικό και μηχανήματα) της πυροσβεστικής υπηρεσίας, του στρατού αλλά και της Περιφέρειας μετέβησαν στη Σαμοθράκη, προκειμένου να συνδράμουν στην αποκατάσταση των πρωτοφανών για το νησί καταστροφών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία στο νησί επιχειρούν, με επικεφαλής τον διοικητή της Περιφερειακής Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, αρχιπύραρχο Ναθαναήλ Ρήγα, πεζοπόρο τμήμα 17 ατόμων, συνολικά 34 πυροσβεστικοί υπάλληλοι μαζί με το τοπικό κλιμάκιο, οκτώ πυροσβεστικά οχήματα και άρμα της ΕΜΑΚ.
Από την πλευρά του στρατού, συνδράμουν ήδη στις εργασίες αποκατάστασης, δύο JCB, δύο φορτωτές και ένα γκρέιτερ καθώς και πολυάριθμο ανθρώπινο δυναμικό.

Όσον αφορά τις μέχρι τώρα επιχειρήσεις της πυροσβεστικής, αυτές αφορούν εκτός από την άντληση υδάτων, κοπές δέντρων, διάσωση ατόμων εγκλωβισμένων σε αυτοκίνητο εντός ρέματος, μεταφορά ηλικιωμένων σε ασφαλές σημείο.

 

 

 

Πηγή: protothema.gr