επικαιρότητα
Γαστρονομική πανδαισία στη 10η Γευσιγνωσία στα Φαραγγιανά
Βραβεύτηκαν οι πέντε καλύτερες παρασκευές από τον Σεφ κ. Χρήστο Λάππα.
Αρώματα και γεύσεις της παραδοσιακής μεσογειακής κουζίνας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι παραβρέθηκαν χθες Σάββατο, 3 Αυγούστου 2019 στο υπαίθριο αμφιθέατρο της Φαραγγιανής Κεφάλας στο δ.δ. Σοκαρά του Δήμου Γόρτυνας στη 10η Γευσιγνωσία που διοργάνωσε και φέτος το Δίκτυο Συλλόγων Μεσαράς με χορηγό και συνδιοργανωτή της εκδήλωσης την Περιφέρεια Κρήτης.
Οι συμμετοχές των Πολιτιστικών Συλλόγων από τη Μεσαρά έφτασαν σε αριθμό τις δεκατρείς με “οικοδεσπότες” της φετινής διοργάνωσης το Σύλλογο Φίλων Περιβάλλοντος Φαραγγιανών και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αποϊνίου “Οι Βάκιωτες” που υποδέχτηκαν με ρακί και ξεροτήγανα τον κόσμο που έδειξε μεγάλη ανταπόκριση στο κάλεσμα των φορέων.
Στην πανοραμική τοποθεσία της Φαραγγιανής Κεφάλας σε ένα κατάφυτο από πεύκα αλσύλλιο και στον περιβάλλοντα χώρο του πέτρινου αμφιθεάτρου είχαν στηθεί τα τραπέζια με τα παραδοσιακά φαγητά που ετοίμασαν οι συμμετέχοντες σύλλογοι σε μεγάλη ποικιλία.
Το παρών στην εκδήλωση έδωσαν ο νυν Δήμαρχος Γόρτυνας κ. Νίκος Σχοιναράκης ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό, τονίζοντας την ανάγκη να διαφυλαχτεί και να μεταδοθεί από γενιά σε γενιά ο γαστρονομικός πλούτος της κρητικής κουζίνας, αλλά και ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος κ. Μιχάλης Κοκολάκης συνοδευόμενος από τη σύζυγό του. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η περιφερειακή σύμβουλος κα. Πόπη Δασκαλάκη και ο απερχόμενος Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Κρήτης και υποψήφιος βουλευτής με το ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιώργος Τερζάκης.
Χαιρετισμούς και το καθιερωμένο καλωσόρισμα απηύθυναν ο Πρόεδρος του Δικτύου Συλλόγων Μεσαράς κ. Μιχάλης Σπυριδάκης που υπήρξε πρωτεργάτης και εμπνευστής της ιδέας της γευσιγνωσίας στη Μεσαρά. Ακολούθησαν ο γραμματέας του Συλλόγου Φίλων Περιβάλλοντος κ. Λέριος Νικόλαος και ο Πρόεδρος του Π.Σ. Αποϊνίου κ. Μάρκου Λάζαρος.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε παράδοση-παραλαβή του κυπέλλου γευσιγνωσίας από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίου Θωμά “Ο Λόγιος” στους εκπροσώπους των Συλλόγων Φιλοξενίας της 10ης Γευσιγνωσίας στην οποία συμμετείχε ως δοκιμαστής συνταγών ο γνωστός σεφ κ. Χρήστος Λάππας.
Από την κριτική δοκιμασία ως καλύτερες συνταγές αναδείχτηκαν οι ακόλουθες:
- Πολιτιστικός Σύλλογος Στόλων με την παρασκευή “Γαρδούμια με κολοκυθάκια”
- Σύλλογος Φίλων Περιβάλλοντος Φαραγγιανής Κεφάλας με την παρασκευή ” Παστουρμαδοπιτάκια”
- Σύλλογος Μητρόπολης με την παρασκευή “Χορτοπιτάκια”
- Μελίττακες με την παρασκευή “Σπόροι”
- Σύλλογος Αποϊνίου “Βάκιωτες” με την παρασκευή “Ομελέτα με σπαράγγια”
Μετά τη γευσιγνωσία και τη δοκιμή των παρασκευών από τους συγκεντρωμένους ακολούθησε παραδοσιακό γλέντι με το συγκρότημα του Άρη Λαμπράκη.

















