Κρήτη

Γιάννης Κεφαλογιάννης: Εξετάζεται το ενδεχόμενο διοδίων στον ΒΟΑΚ

Γιάννης Κεφαλογιάννης: Εξετάζεται το ενδεχόμενο διοδίων στον ΒΟΑΚ

Ποικίλες αντιδράσεις προκαλούν οι εξελίξεις στο θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

A-
A+
18/09/2019 | 9:07

Ποικίλες αντιδράσεις προκαλούν οι εξελίξεις στο θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, με αφορμή τους χειρισμούς της κυβέρνησης, ενώ μια δήλωση του Υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη σε συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη, σχετικά με το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων έχει ξεσηκώσει ήδη διαμαρτυρίες.

Ειδικότερα, στη συνέντευξή του ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε ότι «»Εξετάζονται όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης. Είναι καιρός να μιλήσουμε ακόμα και θέματα ταμπού όπως είναι τα διόδια. Η δική μας κυβέρνηση λέει αλήθειες. Εξετάζουμε και αυτό το ενδεχόμενο, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των Κρητικών και Ελλήνων φορολογουμένων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επέβαλε «σκιώδη διόδια για 30 χρόνια»

«Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε μια σειρά παλινωδιών» τόνισε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός για να προσθέσει πως αρχικά ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζε δια του Γιάνη Βαρουφάκη πως η Κρήτη δεν χρειάζεται Βόρειο Οδικό Άξονα, να προχωρήσει στη συνέχεια στην ανακοίνωση μιας στρατηγικής μελέτης από τα Χανιά ως τη Χερσόνησο και τέλος να αναγκαστεί πιεζόμενη να εντάξει στους θεωρητικούς σχεδιασμούς της και τα τμήματα Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος Σητεία.

«Υπήρξε μια κοροϊδία από την προηγούμενη κυβέρνηση. Βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο» τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης. Όπως ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά, η προηγούμενη κυβέρνηση είχε φθάσει στο σημείο ακόμα και να εγκαταλείψει ουσιαστικά ώριμα έργα μεταξύ των οποίων και το Πάνορμος – Εξάντης, τα οποία τώρα πασχίζει όπως υποστήριξε η νέα κυβέρνηση, να προχωρήσει ξανά. Ο Υφυπουργός έκανε σαφές πως η ηγεσία του κ. Σπίρτζη είχε σκοπό να επιβάλει σκιώδη διόδια σε όλο το μήκος του νέου αυτοκινητόδρομου για τουλάχιστον 30 χρόνια.

Ο κ. Κεφαλογιάννης διευκρίνισε πως στόχευση της νέας ηγεσίας είναι να πραγματοποιηθεί μια πιο λειτουργική κατασκευή με λιγότερη επιβάρυνση του φορολογούμενου. Αναφορικά με τον τρόπο εκτέλεσης του έργου, ο Υφυπουργός ανέφερε πως θα υπάρξει διαβούλευση με τους πολίτες και δεν θα γίνει τίποτα εν κρυπτώ, διευκρινίζοντας ωστόσο πως με βάση την αρχική επεξεργασία του έργου, το πιθανότερο σενάριο είναι να κατασκευαστεί σε πρώτη φάση το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος και σε δεύτερη φάση να κατασκευαστούν τα τμήματα Κίσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία.

“Ντροπή να λέμε σήμερα ότι οι Κρητικοί μπορεί να πληρώσουν διόδια για τον ΒΟΑΚ”

Σχετικά με τις σημερινές δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών για τον ΒΟΑΚ, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Από το 2015 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια τιτάνια προσπάθεια και πέτυχε να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής στην Κρήτη. Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσης.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι δίνοντας το παρών από το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Γούρνες – Χερσόνησος, το οποίο δόθηκε στην κυκλοφορία τον περασμένο Μάιο, ο τέως Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε ξεκαθαρίσει εμπράκτως για μια ακόμη φορά ότι δεν θα υπάρξουν διόδια στον ΒΟΑΚ, παρουσιάζοντας μάλιστα όλο το σχεδιασμό και δίνοντας έμφαση στην κατασκευή αξιόπιστων κάθετων αξόνων για να υπάρχει πρόσβαση στη φυσική ομορφιά της Κρήτης. 

Επομένως, είναι τουλάχιστον ντροπή σήμερα να μιλάμε για διόδια σε βάρος των Κρητικών που όλοι ξέρουμε πόσο ακριβά έχουν πληρώσει αυτή την υπόθεση. Η σημερινή Κυβέρνηση έχει υποχρέωση να ανακαλέσει και να φροντίσει να επιταχύνει άμεσα το έργο».