Κρήτη

Με το «βλέμμα» στον αμερικάνικο τουρισμό το Ρέθυμνο

Με το «βλέμμα» στον αμερικάνικο τουρισμό το Ρέθυμνο

A-
A+
30/10/2020 | 12:02

Σημαντικό να εκμεταλλευθούμε τους επισκέπτες – εργαζόμενους με τηλεργασία λένε οι τουριστικοί φορείς- Δύσκολο προαναγγέλλεται και το 2021 λόγω των συνθηκών με τον κορωνοϊό.

Νέα δεδομένα έφερε στην τουριστική αγορά ο κορωνοϊός κι επομένως και οι αγορές οφείλουν να αναδιαμορφώσουν την τακτική τους, ώστε σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες να προσεγγίσουν όσους πελάτες – επισκέπτες μπορούν.

Με αυτές τις σκέψεις, και ο δήμος Ρεθύμνου και η επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης «εγκαινιάζει» νέες συνεργασίες, όπως αυτή με τον νέο πρόεδρο της ASTA Ελλάδας και Κύπρου, τον κ. Λεωνίδα Μπαμπάνη, έναν παλιό γνώριμο του Ρεθύμνου, με τον οποίο ο νομός μας και οι τουριστικοί φορείς του έχουν συνεργαστεί πολλές φορές και στο παρελθόν.

Η ASTA (American Society of Travel Advisors) πρόσφατα όρισε τον κ. Λεωνίδα Μπαμπάνη, ως πρόεδρο του τμήματος της σε Ελλάδα και Κύπρο. Ο κ. Μπαμπάνης είναι ο διευθύνων σύμβουλος της North Events, εταιρεία που οργανώνει τουριστικές εκθέσεις για την Ελλάδα και την Κύπρο σε όλη την Ευρώπη, από το 2014, εστιάζοντας στον ελληνικό τουρισμό, την ελληνική γαστρονομία και την ελληνική κουλτούρα.

Με ευτυχή συγκυρία ότι στο τιμόνι του ΕΟΤ Αμερικής βρίσκεται ο ρεθυμνιώτης Κωνσταντίνος Χαροκόπος, ο δήμος Ρεθύμνου στρέφεται πλέον με πρόγραμμα στην αμερικανική αγορά, όπως εξήγησε χθες λίγο πριν τη συνεδρίαση της επιτροπής τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Ρεθύμνου η αρμόδια αντιδήμαρχος τουρισμού και πρόεδρος της επιτροπής Πέπη Μπιρλιράκη.

Η κα Μπιρλιράκη αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο προφίλ του μέσου αμερικανού τουρίστα, το οποίο ενδιαφέρει τον τόπο μας, γι’ αυτό και δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στη συνεργασία με την ASTA και τον κ. Μπαμπάνη. Άλλωστε, ανέφερε η αντιδήμαρχος, ήδη εδώ και δύο χρόνια είχε ξεκινήσει η επαφή με την αμερικανική αγορά, συμμετέχοντας σε εκθέσεις στις ΗΠΑ.

«Η αμερικάνικη αγορά έχει έρθει κοντά μας με δύο τρόπους. Ο ένας είναι μέσω της ηλεκτρονικής μας πλατφόρμας, το rethymno.guide, όπου τα νούμερα των επισκεπτών που ψάχνουν για το Ρέθυμνο αυξάνουν προοδευτικά και έχουμε την ευκαιρία μέσα από αυτό να ανιχνεύσουμε και τα χαρακτηριστικά του αμερικανού, αυτά που ψάχνει και που θα ήθελε ως επισκέπτης. Για μας ο αμερικάνος έχει πολύ ενδιαφέρον προφίλ, γιατί ως επισκέπτης σε έναν τόπο εξερευνά όλη την αγορά. Τα ξενοδοχεία που καταλύει είναι ανωτέρου επιπέδου. Μπορεί να είναι μικρό μπουτίκ ξενοδοχείο μέσα σε μία παλιά πόλη ή ένα μεγάλο resort, όμως θέλει ποιότητα στη διαμονή του και δεν τον ενδιαφέρει η οικονομική βάση, μπορεί να πληρώσει μεγάλες τιμές. Επίσης δεν τον ενδιαφέρει να εξερευνήσει την περιοχή που διαμένει.

Η Κρήτη και το Ρέθυμνο μπορεί να δώσει και τις πιο υψηλές εμπειρίες σε έναν αμερικανό.

Το Ρέθυμνο δεν έχει σταματήσει να επικοινωνεί με την αμερικανική αγορά και πιστεύουμε ότι από εδώ και στο εξής με τους ανθρώπους μας στην Αμερική, όπως ο κ. Μπαμπάνης και ο κ. Χαροκόπος, και όπως οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες του τόπου μας που κάνουν πολύ καλή δουλειά στην προβολή του Ρεθύμνου. Έχουμε την ευκαιρία να δουλέψουμε πολύ το μέλλον και αυτό κάνουμε», σημείωσε η κα Μπιρλιράκη.

«Η Κρήτη είναι γνωστή στην Αμερική, αλλά με τη βοήθεια του Λεωνίδα Μπαμπάνη και του κ. Χαροκόπου και με τη βοήθεια της δημοτικής ομάδας είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Τα πλεονεκτήματα της αμερικανικής αγοράς είναι γνωστά και είναι ευχής έργο να πάρουμε τους καρπούς τώρα που ακόμα περισσότερο το έχουμε ανάγκη», σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Μανώλης Τσακαλάκης.

Στόχος είναι να συντηρήσουμε μία καλή σχέση με την ASTA και την αμερικάνικη αγορά, τώρα που οι συνθήκες ευνοούν να αναπτυχθούν σχέσεις και προοπτικές, είπε από την πλευρά του ο κ. Μπαμπάνης, που τόνισε πως το αξίωμα που ανέλαβε είναι πολύ σημαντικό.

«Από την πλευρά μου, αυτό που θα συντονίσουμε από εδώ και στο εξής είναι να συντηρήσουμε μία πολύ καλή σχέση με την ASTA. Ο Κώστας Χαροκόπος είναι ένας άνθρωπος που ξέρει πολύ καλά τη δουλειά του. Πρέπει να κάνουμε μία συντήρηση και να υπάρχουμε στην αγορά, να κάνουμε προτάσεις και να ανανεώσουμε το υλικό για την Ελλάδα και το Ρέθυμνο που είχε πολλά χρόνια να εμπλουτιστεί.

Εμείς σε λίγο καιρό θα έχουμε ένα πλάνο σαν ASTA, τι μπορούμε να προτείνουμε για το 2021 στο δήμο ώστε να μην χαθεί ούτε ένα λεπτό. Ο Αμερικάνος είναι έτοιμος να ταξιδέψει. Ήδη μιλάμε και με αεροπορικές εταιρείες, μιλάμε και με πολύ κόσμο, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι», είπε.

Τη σημασία της ανάπτυξης της διαδικτυακής προβολής του Δήμου Ρεθύμνου σημείωσε ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργης Μαρινάκης: «Ο Δήμος Ρεθύμνης μέσα από το διαδίκτυο έχει δημιουργήσει σελίδες. Θέλω να συγχαρώ όλους εκείνους που υποστηρίζουν το rethymno guide, που δεν είναι πολλοί, αλλά το κάνουν με ιδιαίτερη αυταπάρνηση και επαγγελματισμό. Αλλά και το rethymnocarnival και το cretandietfestival.

Οι παλιοί παραδοσιακοί τρόποι προσέγγισης λόγω του κορωνοϊού ατονούν. Πιστεύω πως ακόμα και όταν περάσει η κρίση του κορωνοϊού, πολλά πράγματα που γίνονταν με παραδοσιακό τρόπο, θα γίνονται διαφορετικά, γιατί όλα αυτά μεταβάλλουν και τον τρόπο σκέψης μας», τόνισε και ανέπτυξε τα πλεονεκτήματα του τόπου μας.

Σε «άνθηση» ο επαγγελματικός τουρισμός!

Μία νέα προοπτική ανοίγει ο κορωνοϊός σε τουριστικό επίπεδο, αφού λόγω των συνθηκών πολλοί είναι οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο που καλούνται να δουλέψουν με τηλεργασία. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εργαστούν από οποιοδήποτε σημείο και άρα πολλοί επιλέγουν να συνδυάσουν δουλειά και διακοπές, αρκεί ο προορισμός που θα πάνε να διαθέτει υποδομές, δηλαδή και γρήγορο ίντερνετ.

Αυτό πρέπει να εκμεταλλευθεί το Ρέθυμνο, σημειώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Μανώλης Τσακαλάκης, ο οποίος μάλιστα ανέφερε πως ήδη, ειδικά στο νότο του Ρεθύμνου, υπάρχουν πολλές οικογένειες που κάνουν αυτού του είδους τις διακοπές.

«Οι ταξιδιωτικές συνήθειες μετά τον κορωνοϊό αλλάζουν. Πάρα πολύς κόσμος φέτος έκανε διακοπές σε μικρά καταλύματα, όσο πιο απομονωμένα μπορούσε και σε ξενοδοχεία που τηρούσαν όλα τα πρωτόκολλα και τις προδιαγραφές για μια ασφαλή διαμονή των πελατών τους. Τέτοια είναι τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου. Από ό,τι φαίνεται στο μέλλον οι εταιρείες θα προσανατολίζουν τους υπαλλήλους τους στην απομακρυσμένη εργασία. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επενδύσουμε πολύ γρήγορα σε υψηλές ταχύτητες ίντερνετ και οι άνθρωποι αυτοί θα έρχονται και θα εργάζονται από τόπο που θα κάνουν τις διακοπές τους, είτε σε ξενοδοχεία είτε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε επιπλωμένα διαμερίσματα ή βίλες. Αυτό το μοντέλο είναι σε εξέλιξη και υπάρχουν αυτή τη στιγμή πολλές οικογένειες επισκεπτών στο νομό που εργάζονται από εδώ. Γι αυτό λοιπόν και εμείς είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πρωτοτυπήσουμε και θα πάρουμε κομμάτι της πίτας που μας αναλογεί», τόνισε ο κ. Τσακαλάκης, ο οποίος μίλησε και για τα νέα δεδομένα που πρέπει να εκμεταλλευθούμε, όπως τη δυνατότητα της απευθείας κράτησης των επισκεπτών, χωρίς την διαμεσολάβηση τουρ οπερέιτορς, ώστε να ωφεληθούν και οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι.

«Ζήσαμε πέρυσι την καταστροφική χρονιά λόγω της πτώχευσης του Τομας Κουκ. Δυστυχώς τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί ούτε για τους άλλους τουρ οπερέιτορς. Υπάρχουν ζητήματα για την πιστωτική πολιτική των ξενοδόχων έναντι των τουρ οπερέιτορς. Μας ζητούν να τους πιστώνουμε δύο μήνες, αλλά ουσιαστικά είναι οκτώ μήνες. Δηλαδή κάνουμε έναν έμμεσο δανεισμό στους τουρ οπερέιτορς και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί τη στιγμή που εμείς ζητάμε ρευστότητα από τις τράπεζες και το κράτος, παίρνουμε κάποια χρήματα για να καλύψουμε τις υποχρεώσεις, τα οποία θα παίρνουμε έντονα και ενυπόθηκα. Αναγκαστικά θα πρέπει να στραφούμε σε αυτή τη μορφή τουρισμού, να σιγουρέψουμε τα χρήματά μας, να εισπράττουμε κατευθείαν, όσο αυτό είναι εφικτό», κατέληξε.











goodnet.gr, Αγγελική Καλλέργη