Κρήτη
Μήνυση από τη χήρα του αδικοχαμένου Βεργάκη που πνίγηκε στη φονική πλημμύρα στην Αγία Πελαγία
Το αντιπλημμυρικό έργο χαρακτηρίζεται ακατάλληλο και αναζητούνται ευθύνες κατά παντός υπευθύνου.
Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου κατέθεσε την Παρασκευή 27/01 στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ηρακλείου η χήρα του Κωνσταντίνου Βεργάκη, ο οποίος πνίγηκε μαζί με την Ευγενία Κυρίλοβα στην φονική πλημμύρα τον Οκτώβρη του 2022 που έπληξε την περιοχή της Αγίας Πελαγίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πατρίς». Η μηνύτρια, Άννα Βεργάκη, η οποία εκπροσωπεί τον εαυτό της και τα δύο ανήλικα παιδιά της, ζητά να διερευνηθούν οι ποινικές ευθύνες των αρμοδίων και να αποδοθεί Δικαιοσύνη.
Στο κείμενο της μήνυσης γίνεται αναφορά στα γεγονότα που προηγήθηκαν και ακολούθησαν του πνιγμού των δύο ανθρώπων, τονίζεται ότι το πλημμυρικό φαινόμενο που οδήγησε στον θάνατο τον Κ. Βεργάκη και την Ε. Κυρίλοβα είχε επαναληφθεί και στο παρελθόν και σημειώνεται ο ρόλος που έπαιξε στην τραγωδία ο υπόγειος αγωγός – αντιπλημμυρικό έργο για τη διοχέτευση των όμβριων υδάτων στην παραλία της Αγίας Πελαγίας. Στη μήνυση το συγκεκριμένο έργο χαρακτηρίζεται ως ακατάλληλο ενώ δεν προσέφερε καμία προστασία, όπως αναφέρεται.
Στον φάκελο της μήνυσης υπάρχουν δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, ενώ υπάρχει και οπτικό υλικό που δείχνει τα θύματα της τραγωδίας να βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο που παρέσυραν τα ορμητικά νερά.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Πατρίς», στη μήνυση αναφέρεται, επίσης, ότι λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού ο οδηγός του αυτοκινήτου και σύζυγός της δεν μπορούσε να ελέγξει το αυτοκίνητό του, το οποίο τελικώς ακινητοποιήθηκε σφηνωμένο στην είσοδο του τσιμεντένιου υπόγειου αγωγού – αντιπλημμυρικού έργου του Δήμου Μαλεβιζίου, ο ρόλος του οποίου ήταν να καταλήγουν τα όμβρια ύδατα στην παραλία της Αγίας Πελαγίας.
«Δυστυχώς το έργο αυτό αποδείχθηκε εκ των πραγμάτων ότι υπήρξε πλήρως ακατάλληλο και δεν λειτούργησε για το σκοπό για τον οποίο κατασκευάσθηκε ούτε και προσέφερε προστασία, αφού δεν ανταποκρίθηκε στη διοχέτευση μεγάλης ποσότητας νερού, η είσοδός του έφραξε πολύ γρήγορα από φερτά υλικά που “κατέβαζε” μαζί του το νερό, σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά και τις μαρτυρίες των αυτοπτών μαρτύρων, κατοίκων της περιοχής και εν τέλει δεν παρέσχε την οποιαδήποτε προστασία από το πλημμυρικό φαινόμενο.
Πέραν της ακαταλληλότητας του παραπάνω αντιπλημμυρικού αγωγού υδάτων, τα όμβρια ύδατα δεν κατέστη δυνατόν να διοχετευθούν μέσω και των άλλων αγωγών της περιοχής που είτε δεν είχαν καθαριστεί επιμελώς ή και καθόλου, είτε λόγω της ακαταλληλότητάς τους “έφραξαν” σε σύντομο χρονικό διάστημα από φερτά υλικά με συνέπεια τη δημιουργία πλημμυρικού φαινομένου. Σημειώνω ότι και ο ίδιος ο αγωγός αυτός δεν είχε καθαριστεί σύμφωνα με μαρτυρίες για τουλάχιστον δύο χρόνια, μολονότι ήταν γνωστό στις αρχές ότι λόγω της διαμόρφωσης της περιοχής μπορούσε ανά πάσα στιγμή να προκληθεί πλημμύρα και μάλιστα πλημμυρικά φαινόμενα όχι του ίδιου μεγέθους, αλλά πάντως σημαντικά, είχαν παρουσιασθεί στο ίδιο σημείο και μερικά χρόνια πριν» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην μήνυση.
Πηγή: patris.gr