Κρήτη
ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεσμεύτηκαν δεκάδες λογαριασμοί Ηρακλειωτών για παράνομες επιδοτήσεις
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει λάβει εντολή να μπλοκάρει τις πληρωμές και να ζητήσει επιστροφή των ποσών
Δεσμεύτηκαν δεκάδες τραπεζικοί λογαριασμοί Ηρακλειωτών από τις αρμόδιες αρχές, στο πλαίσιο έρευνας για παράνομες αγροτικές επιδοτήσεις μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Από το πρωί της Δευτέρας, πολλοί εκ των εμπλεκομένων διαπίστωσαν πως οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί είχαν «παγώσει», καθώς δεν μπορούσαν να προχωρήσουν σε αναλήψεις είτε μέσω τραπεζικών γκισέ είτε από τα ΑΤΜ.
Η αστυνομία του Ηρακλείου έχει ήδη μοιράσει αρκετές διατάξεις για τη δέσμευση περιουσιών Ηρακλειωτών για τους οποίους γίνεται έλεγχος για τις επιδοτήσεις που έλαβαν με πλαστές – ψευδείς δηλώσεις προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Συγκριμένα παραγωγός δήλωνε στον ΟΠΕΚΕΠΕ 300 παραγωγικά και 100 μη παραγωγικά ζώα, με βοσκότοπους μόνο αγροτεμάχια λαμβάνοντας 26.500 ευρώ επιδότηση.
Από την έρευνα προέκυψε ότι από το 2021 έως και το 2024 δεν παρέδωσε γάλα, δεν πραγματοποίησε σφαγές ή πωλήσεις κρέατος ενώ από τη φορολογική του εικόνα βάσει τιμολογίων φαίνεται ότι αγόραζε πολύ μικρές ή και καθόλου ποσότητες ζωοτροφών.
Το ίδιο περίπου ποσό και το ίδιο ζωικό κεφάλαιο είχαν δηλώσει στον Οργανισμό και άλλα δύο άτομα, στους οποίους επίσης δεσμεύτηκαν οι λογαριασμοί.
Άλλη περίπτωση αφορά γυναίκα που έλαβε επιδότηση 26.500 ευρώ για 290 παραγωγικά και 70 μη παραγωγικά ζώα και για τα οποία δεν είχε κανένα τιμολόγιο για αγορά ζωοτροφής και διάθεσης κρέατος και γάλατος.
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει λάβει εντολή να μπλοκάρει τις πληρωμές και να ζητήσει επιστροφή των ποσών ως «αχρεωστήτως καταβληθέντα», όπως ορίζει η διαδικασία. Οι εμπλεκόμενοι θα κληθούν να επιστρέψουν τα χρήματα, ανεξαρτήτως αν τα μοίρασαν ή όχι σε τρίτους. Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Χρήστος Κέλλας είχε δηλώσει χαρακτηριστικά «Το τι έκανε τα χρήματα το κάθε ΑΦΜ δεν αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ αυτή τη στιγμή. Ο οργανισμός ζητά πίσω τα ποσά που κατέβαλε σε πρόσωπα που δεν τα δικαιούνταν».