Νότια Κρήτη

Δρόμος… μετ΄ (αρχαιολογικών) εμποδίων

Δρόμος… μετ΄ (αρχαιολογικών) εμποδίων

«Εργοτάξιο» δίχως τέλος ο νέος Δρόμος Ηρακλείου-Μεσαράς

A-
A+
11/08/2019 | 9:00

Η… Αγία Βαρβάρα θα χρειαστεί να βάλει το χέρι της για να ολοκληρωθούν κάποια στιγμή τα έργα που εκκρεμούν στην περιοχή του κυκλικού κόμβου του ομώνυμου χωριού, όπου από τη μία τα αρχαία κτίσματα που έχουν εντοπιστεί, με την αρχαιολογική έρευνα να βρίσκεται σε εξέλιξη, και από την άλλη το φαινόμενο των κατολισθήσεων που πρέπει να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.

Φωτογραφία: Γιάννης Φραγκιαδάκης

Μπορεί οι χωρίς τελειωμό εκκρεμότητες (που υποχρέωσαν μάλιστα στο κλείσιμο του δρόμου για αρκετές μέρες) να μην επέτρεψαν λαμπρά εγκαίνια, με… κόψιμο της κορδέλας μετά πολλών τυμπανοκρουσιών, όπως θα άξιζαν σε ένα δρόμο που περίμενε δεκαετίες η περιοχή του κρητικού νότου, ωστόσο οι υπεύθυνοι διαβεβαιώνουν ότι οι εργασίες που υπολείπονται να γίνουν μέχρι το τέλος του Καλοκαιριού δεν επηρεάζουν την «εμπρόθεσμη» παράδοση του έργου.

Οι εκκρεμότητες του δρόμου πριν από την Αγία Βαρβάρα, θα αντιμετωπισθούν μέσα από μια συμπληρωματική  εργολαβία, «ξεχωριστή» από το υπόλοιπο έργο. Για την αρχαιολογική έρευνα που συνεχίζεται στο σημείο έχει δοθεί παράταση ως το τέλος του Αυγούστου. Όπως έχει τονιστεί ωστόσο από τους αρμοδίους, η ολοκλήρωση της διαμόρφωσης του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου  δεν αλληλοεπιδρά με το λοιπό έργο- μια… καθησυχαστική διαβεβαίωση όσον αφορά τον κίνδυνο απένταξης του χρηματοδοτούμενου με ευρωπαϊκά κονδύλια έργου, κάτι που θα σήμαινε υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων που δόθηκαν γι αυτό.

Νέα δεδομένα

Το νέο οδικό τμήμα από την Αγία Βαρβάρα προς τη Μεσαρά του κάθετου άξονα Ηράκλειο – Μοίρες, μήκους περίπου 16 χιλιόμετρα μειώνει την απόσταση κατά 5 χιλιόμετρα περίπου και το χρόνο μετάβασης κατά 15 λεπτά.  Ο οδικός άξονας περιλαμβάνει 3 σήραγγες και 2 στέγαστρα συνολικού μήκους 1,6 χιλιομέτρων και 5 κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 928 μέτρων.

Παρά το γεγονός ότι η  κίνηση μέσα στις σήραγγες και στις γέφυρες θα πρέπει να γίνεται με προσοχή, χωρίς προσπεράσεις και με αυστηρή τήρηση των ορίων ταχύτητας, δυστυχώς δεν λείπουν οι ανεγκέφαλοι οδηγοί που οδηγούν ριψοκίνδυνα στο νέο δρόμο και ειδικά μέσα στα τούνελ, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές τους και τις ζωές των άλλων. Οι κάμερες ασφαλείας που τοποθετήθηκαν ήδη μέσα στις σήραγγες αναμένεται να συμβάλλουν αποτρεπτικά στις παράνομες και επικίνδυνες οδικές συμπεριφορές, όπως είναι οι προσπεράσεις και η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας.

Η κίνηση των οχημάτων

Η κίνηση των οχημάτων από το Ηράκλειο προς Μεσαρά, γίνεται μέσω του νέου κυκλικού κόμβου στην είσοδο του οικισμού της Αγίας Βαρβάρας προς Μοίρες, ενώ από Μοίρες προς Ηράκλειο γίνεται μέσω του Ισόπεδου Κόμβου στην περιοχή Καστελίου Μοιρών. Στην παρούσα φάση λειτουργεί ο ανισόπεδος κόμβος Μορονίου – Πλουτής από και προς Ζαρό, Αμπελούζο κ.α., ενώ οι ανισόπεδοι κόμβοι Γέργερης και Πανασού θέλουν ακόμα τον χρόνο τους. Ο ανισόπεδος κόμβος Γέργερης αναμένεται να δοθεί σε χρήση μέχρι τις 10 Αυγούστου. Ο ημικόμβος Πρινιά θα λειτουργεί στην έξοδο του προς Αγία Βαρβάρα, η είσοδος από Αγία Βαρβάρα προς Μοίρες, μέσω του ημικόμβου Πρινιά, θα λειτουργήσει μέχρι τις 10 Αυγούστου, ενώ ο κόμβος Πανασού σε αμέσως επόμενη φάση.