Νότια Κρήτη

Με οφειλή στο ΙΚΑ και αβέβαιο μέλλον προχωρά η λύση της Κοινωφελούς στο Δήμο Φαιστού (βίντεο)

Με οφειλή στο ΙΚΑ και αβέβαιο μέλλον προχωρά η λύση της Κοινωφελούς στο Δήμο Φαιστού (βίντεο)

Ναυάγησε το αίτημα των εργαζομένων για κάλυψη 63.000 ευρώ από το δημοτικό προϋπολογισμό.

A-
A+
10/10/2018 | 11:36

Στον “αέρα” βρίσκονται για ακόμα μια φορά οι εργαζόμενες στα προγράμματα κοινωνικής μέριμνας του Δήμου Φαιστού μετά και την απόφαση για λύση και εκκαθάριση της Κοινωφελούς Επιχείρησης, η οποία μέχρι σήμερα είχε την ευθύνη της διαχείρισης των προγραμμάτων αυτών και τη μεταφορά του προσωπικού στο Δήμο.

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Φαιστού, Γιώργο Αρμουτάκη η μεταφορά των κοινωνικών δομών στο Δήμο θα ομαλοποιήσει τη λειτουργία τους και θα αποτρέψει φαινόμενα του παρελθόντος, με δικαστικές προσφυγές, στάση εργασίας και μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Επιμέλεια: Πόπη Πρωτογεράκη 

Μετάβαση, όμως, η οποία έχει να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα κατά την εφαρμογή της, όπως διαφάνηκε και από τις ερωτήσεις και τις επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν, αλλά και από το μοναδικό αίτημα των εργαζομένων για κάλυψη της δαπάνης των ασφαλιστικών εισφορών του ΙΚΑ, που έμεινε ανικανοποίητο.

Αναπάντητα ερωτήματα

Αναπάντητα επί τοις ουσίας όμως έμειναν τα ερωτήματα που υποβλήθηκαν προς τον Πρόεδρο της Κοινωφελούς Εταιρίας από τον δ.σ. της μειοψηφίας κ. Μερωνιανάκη Γιώργο που αφορούσαν τον οικονομικό προγραμματισμό για τον επόμενο διάστημα, ώστε να διασφαλιστεί η πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ και η απρόσκοπτη συνέχιση της παροχής κοινωνικών υπηρεσιών στους δημότες.

Παρότι και από μέρους των εργαζομένων προτάθηκε ως ιδανικότερη λύση η κάλυψη της δαπάνης του ΙΚΑ ύψους 63.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του Δήμου, ώστε να μπορεί να εκδοθεί ασφαλιστική ενημερότητα για να γίνει η είσπραξη της επόμενης δόσης της επιχορήγησης από την ΕΕΤΑΑ, κάτι τέτοιο δεν έγινε δεκτό από τον αντιδήμαρχο επί των οικονομικών κ. Γιώργο Μαυράκη.

Ο τελευταίος υποστήριξε ότι στο ταμείο του Δήμου υπάρχουν 1.882.000 ευρώ και με δεδομένο ότι ο Δήμος διανύει το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υπάρχουν μόνο τα απολύτως αναγκαία έσοδα για την κάλυψη της μισθοδοσίας των υπαλλήλων, για τον ΕΣΔΑΚ και την αποκομιδή των απορριμμάτων και τα καύσιμα των οχημάτων. Όπως τόνισε ο κ. Μαυράκης δεν υπάρχει κωδικός στον προϋπολογισμό που να μπορεί να δικαιολογήσει αυτή τη στιγμή την κάλυψη της δαπάνης του ΙΚΑ, ούτε μπορεί να γίνει μεταφορά χρημάτων ή τροποποίηση προϋπολογισμού, εκφράζοντας αδυναμία ικανοποίησης του αιτήματος για τον παρόντα χρόνο.

Σαφής απάντηση δεν δόθηκε, όμως, ούτε στις επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν από τον  κ Μερωνιανάκη, αν υπάρχει κίνδυνος και για τους υπόλοιπος συμβασιούχους του Δήμου “να μείνουν και αυτοί ξεκρέμαστοι” όπως χαρακτηριστικά είπε, αν δεν μπορέσει ο Δήμος να ανταποκριθεί στο ΙΚΑ. “Αν αυτή η τακτοποίηση δεν γίνει με τον υπάρχοντα προϋπολογισμό του 2018, ίσως την επόμενη χρονιά να μην είναι εύκολο να ψηφιστεί νέος προϋπολογισμός και το πρόβλημα διογκωθεί ακόμα περισσότερο”, σημείωσε ο κ. Μερωνιανάκης.

Τον προβληματισμό της όμως για το επόμενο στάδιο που θα προκύψει μετά τη λύση και την εκκαθάριση της Κοινωφελούς Επιχείρησης και τη μεταφορά όλων των χρεών αλλά και του προσωπικού στο Δήμο, εξέφρασε και η πρώην αντιδήμαρχος Μοιρών κα. Τιτάκη Ελένη σημειώνοντας ότι το ΚΔΑΠ Τυμπακίου σε προηγούμενη αξιολόγηση της Περιφέρειας είχε βρεθεί με σοβαρά κτιριακά προβλήματα και με έλλειψη βασικού προσωπικού, καθώς λειτουργεί μόνο με ειδικότητα ΔΕ, αφού η υπεύθυνη Κοινωνιολόγος έχει φύγει και δεν έχει καλυφθεί η θέση. “Για τους λόγους που προανέφερα και αν πρωτίστως δεν επιλύσουμε το κτιριακό και το θέμα του προσωπικού, δεν ξέρω αν θα μπορέσει να υπογραφεί εκ νέου σύμβαση μεταξύ Δήμου και ΕΕΤΑΑ” κατέληξε η κα. Τιτάκη.

Το αίτημα των εργαζομένων

Από την πλευρά των εργαζομένων- που στην πλειονότητά τους παρευρίσκονταν στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Φαιστού – έγινε αναλυτική παρουσίαση της κατάστασης και διατυπώθηκε με σαφήνεια το αίτημα για κάλυψης της οφειλής προς το ΙΚΑ. Όπως ειπώθηκε με την τελευταία χρηματοδότηση του 2018, που εισπράχθηκε πρόσφατα ( α’ και β’ δόση), έγιναν πληρωμές για το διάστημα από Ιανουάριο μέχρι Σεπτέμβριο του 2018.

Για την περίοδο όμως από τον Ιούλιο 2017 μέχρι τον Ιούλιο 2018 που δεν είχε πληρωθεί, έγινε ρύθμιση οκτώ δόσεων στο ΙΚΑ, εκ των οποίων από τις χρηματοδοτήσεις έχουν πληρωθεί οι δύο πρώτες δόσεις για το 2017 και κανονικά ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος του 2018. Οι υπόλοιπες δόσεις του 2017 είναι απλήρωτες και τώρα με τη νέα συμπλήρωση των δικαιολογητικών το ΙΚΑ δεν θα αποδοθεί από την επιχορήγηση και θα είναι μια επιλέξιμη δαπάνη για το Δήμο. Αν όμως το ΙΚΑ δεν καλυφθεί πριν την αποστολή των δικαιολογητικών η τρίτη δόση θα εγκριθεί μόνο κατά ένα μέρος και δεν θα πληρωθούν οι εργαζόμενες για το υπόλοιπο διάστημα μέχρι τη λήξη του έτους.

Το αίτημα των εργαζομένων ασπάστηκε και η επικεφαλής της μειοψηφίας κα. Πετρακογιώργη Μαρία ζητώντας τη λήψη συμπληρωματικής απόφασης για την κάλυψη της δαπάνης του ΙΚΑ από το Δήμο, πέραν της απόφασης εκκαθάρισης και λύσης της Κοινωφελούς.

Αίτημα το οποίο, όπως προαναφέραμε, και μετά από μαραθώνια διαβούλευση, δυστυχώς, δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος, εφόσον ήταν σαφής η απάντηση του κ. Μαυράκη ότι ο Δήμος αδυνατεί άμεσα να δεσμευτεί για την κάλυψη του ΙΚΑ, αφήνοντας περιθώριο επανεξέτασης του θέματος σε μεταγενέστερο χρόνο, πριν τη λήξη του έτους.

Παρακολουθείστε εδώ το σχετικό βίντεο