Κρήτη
Φράγμα Αποσελέμη: Ανησυχία για την οικολογική καταστροφή με τα χιλιάδες νεκρά ψάρια
Οι επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ εξετάζουν αν πρόκειται για τοξικό φυτοπλαγκτόν ή για μείωση του οξυγόνου.
Απογοήτευση και μεγάλος προβληματισμός επικρατεί μεταξύ ευαισθητοποιημένων πολιτών που βλέπουν αυτές τις ημέρες τις θλιβερές εικόνες στον Αποσελέμη με τα χιλιάδες νεκρά ψάρια να κείτονται στις όχθες του.
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό και το γεγονός της επανάληψης του φαινομένου μεγαλώνει τον προβληματισμό. Τη νέα οικολογική καταστροφή εξετάζει ήδη το ΕΛΚΕΘΕ ωστόσο όλα δείχνουν πως μάλλον δεν οφείλεται σε ρίψη λυμάτων.
Για την κατάσταση ενημερώθηκε και η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, που ήδη συνέλεξε δείγματα προς εξέταση αναζητώντας την ακριβή αιτία θανάτου τόσων ψαριών.
Να θυμίσουμε πως πέρυσι την άνοιξη το ΕΛΚΕΘΕ είχε αποφανθεί πως τα ψάρια που βρέθηκαν νεκρά είχαν ως αιτιολογία την “Ερυθρά Παλίρροια”. Υπήρξε τότε, με βάση τις αναλύσεις που έγιναν, τοπική άνθηση του ιχθυοτοξικού μικροφύκους Chattonella sp., το οποίο βρέθηκε σε μεγάλους αριθμούς στα βράγχια όλων των εξετασθέντων ιχθύων.

Ο Δρ. Παντελής Καθάριος, Διευθυντής Ερευνών στο Εργαστήριο Μικροβιολογίας Υδατοκαλλιεργειών στο ΕΛΚΕΘΕ αναφέρει πως στον Αποσελέμη κλείνει η έξοδος του ποταμού και δεν επικοινωνεί με τη θάλασσα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα ψάρια να εγκλωβίζονται. Ουσιαστικά, μοιάζει σα να υπάρχει μία λίμνη κοντά στην ακτή. Αν το νερό δεν ανανεώνεται, η θερμοκρασία ανεβαίνει. Επίσης, μπορεί να έχει ανθίσει τοξικό φυτοπλαγκτόν, η απότομη αύξησή του οδηγεί σε απότομη κατάρρευση και το οξυγόνο πέφτει. Αυτό είναι κάτι που γίνεται συνήθως.
Ο ερευνητής αναφέρει ότι αν είχαμε λύματα, θα ήταν εμφανές ενώ θα επικρατούσε δυσοσμία. Αυτό συνέβη πρόσφατα στο Γιόφυρο, όμως, στον Αποσελέμη δεν έχουμε τέτοια εικόνα.
Όπως και να έχει, το ΕΛΚΕΘΕ θα λάβει δείγματα από την περιοχή για ανάλυση και αναλόγως του τι πρέπει να γίνει, τα αποτελέσματα μπορεί να προκύψουν μετά από 10 με 15 μέρες.

Πηγή: newshub.gr, cretalive.gr