Κρήτη

Σχέδια Δράσης για τον Τουρισμό στην Κρήτη

Σχέδια Δράσης για τον Τουρισμό στην Κρήτη

A-
A+
10/05/2022 | 10:15

Με στόχο  την παρουσίαση της στρατηγικής για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030, καθώς και τα εστιασμένα Σχέδια Δράσης της Κρήτη, ο  Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων-ΣΕΤΕ πραγματοποίησε διήμερη επίσκεψη στην Κρήτη στις 4 και 5 Μαΐου, στα Χανιά και στο Ηράκλειο, αντίστοιχα, ξεκινώντας έναν κύκλο επαφών στην Περιφέρεια.

Πρόκειται για την πρώτη δια ζώσης συνάντηση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

στην Περιφέρεια μετά από μία διετία, η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα, όπου και δόθηκε έμφαση στην Κρήτη, έναν προορισμό με παγκόσμιο αποτύπωμα και συνυφασμένο με την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς. 

Στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν, τίμησε με την ενεργό συμμετοχή του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ενώ από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Ευτύχιος Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΣΕΤΕ, Μανώλης Γιαννούλης, Αντιπρόεδρος ΣΕΤΕ, Αγάπη Σμπώκου, Μέλος ΔΣ ΣΕΤΕ, Φώτης Κοκοτός, Μέλος ΔΣ ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ.

Σε μήνυμα που απηύθυνε ο Υπουργός Τουρισμού,  Βασίλης Κικίλιας, εστίασε στη σημαντική αυτή πρωτοβουλία του Συνδέσμου και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους να γίνουν συμμέτοχοι και κοινωνοί της, τονίζοντας ότι η Κρήτη μπορεί να προσφέρει μια μοναδική διεθνώς τουριστική εμπειρία σε ένα βιώσιμο πλαίσιο.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, τόνισε μεταξύ άλλων ότι, οι δύο κύριοι άξονες της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό μέχρι το 2030, είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα και η χωρική επέκταση του τουριστικού προϊόντος. Επίσης, σημείωσε ότι στόχος του ΣΕΤΕ είναι, μέσα από συζητήσεις και διάλογο με τους τοπικούς φορείς, να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο ο ελληνικός τουριστικός τομέας, με την κινητοποίηση και άλλων παραγωγικών φορέων.Στο πλαίσιο αυτό, επεσήμανε ότι η βασική φιλοσοφία των Σχεδίων Δράσης, είναι η μετεξέλιξη του τουρισμού μετά την πανδημία, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες και τον ισχυρό ανταγωνισμό.Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι επενδύσεις σε υποδομές, ο εμπλουτισμός των προϊόντων, η προώθησή τους και οι συνέργειες, θα καθορίσουν το μέλλον του τουρισμού μας.

Σε σχέση με το εργασιακό και τις ελλείψεις προσωπικού στον τουριστικό τομέα, ο κ. Ρέτσος επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό και πολυσύνθετο πρόβλημα, το οποίο δεν αφορά μόνο στον ελληνικό τουρισμό, αλλά ευρύτερα στις χώρες του ευρωπαϊκού νότο. Oκ. Ρέτσοςτόνισε:«Δε νοείται ποιοτικός, ανταγωνιστικός τουρισμός με κακές εργασιακές συνθήκες και χωρίς επαρκή έλεγχο από το κράτος. Ο ΣΕΤΕ υπερασπίζεται τους νόμιμους εργοδότες οι οποίοι διαχρονικά επενδύουν στην αναβάθμιση του Ελληνικού Τουρισμού. Τη δεκαετία της κρίσης, καταφέραμε να χτίσουμε, όλοι μαζί, εργοδότες και εργαζόμενοι, ένα σημαντικό κεκτημένο. Μια αμοιβαία συνθήκη συνεννόησης. Αυτό το κεκτημένο οφείλουμε να διαφυλάξουμε και να εξελίξουμε. Ειδικά τώρα, που όλα δείχνουν ότι έχουμε μπει σε μια ιδιαίτερα καλή τουριστική χρονιά. Και καλή τουριστική χρονιά σημαίνει οικονομικά αποτελέσματα για όλους. Πάνω από όλα για την ελληνική κοινωνία. Η εργασιακή και κοινωνική ειρήνη είναι όρος επιτυχίας, για να μπορέσουμε να πάμε όλοι μαζί ακόμα πιο ψηλά».

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, στην ομιλία του στα Χανιά αναφέρθηκε στην ανάγκη των Περιφερειών να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, εστιασμένο στις αρχές της αειφορίας, ενώ στην ομιλία του στο Ηράκλειο τόνισε ότι είναι μια πόλη που ενσωματώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν έναν αυθεντικό τουριστικό προορισμό, με ισχυρή πολιτιστική ταυτότητα. Παράλληλα επισήμανε ότι: «Η Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό 2030, που καταρτίστηκε από τον ΣΕΤΕ, σε συνεργασία με φορείς του τουρισμού και με τη συμμετοχή εξειδικευμένων επιστημόνων, αποτελεί τον Οδικό Χάρτη για τα επόμενα χρόνια. Ως Περιφέρεια Κρήτης, αξιοποιώντας τα ποιοτικά και τα ποσοτικά δεδομένα της Στρατηγικής, είναι σημαντικό να εξειδικεύσουμε και ταυτόχρονα να επικαιροποιήσουμε τους επιχειρησιακούς μας στόχους, με βάση τις ανάγκες μιας δυναμικής αγοράς. Εστιάζοντας σε πέντε βασικούς άξονες-στόχους, όπως περιγράφονται στη Στρατηγική που παρουσιάζεται, είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε για τη βελτίωση και ανάπτυξη των δημοσίων -κυρίως- υποδομών, την καινοτομία και προώθηση του τουριστικού προϊόντος, την ψηφιακή αναβάθμιση και τον μετασχηματισμό του τουριστικού οικοσυστήματος, την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία, και για την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας».

Ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ευτύχιος Βασιλάκης, αναφέρθηκε στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται και στον τομέα του τουρισμού, επισημαίνοντας ότι «η κανονικότητα έχει αλλάξει και θα συνεχίσει να αλλάζει με ρυθμούς πολύ ταχύτερους συγκριτικά με το παρελθόν. Για τον λόγο αυτό απαιτείται έγκαιρος σχεδιασμός και πλάνα δράσεων.» Επίσης, τόνισε την ανάγκη για δημιουργικότητα στη διαμόρφωση νέων προϊόντων.«Εφόσον πράγματι φέτος είναι η πρώτη ολόκληρη σεζόν μετά την πανδημία, είναι η ώρα να συνεργαστούμε με κοινή προσπάθεια και ρίσκο για να δημιουργήσουμε προιόντα για τον χειμώνα», συμπλήρωσε.

Η CEO της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα αναφέρθηκε στην εξέχουσα τουριστική δυναμική της Κρήτης, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι: «Η επόμενη μέρα από την πανδημία φέρνει μία μεγάλη ευκαιρία για τον τουρισμό στη χώρα μας και ειδικά για την Κρήτη. Ο άνθρωπος και η αυθεντικότητα, κεντρικές έννοιες για τον τουρισμό του αύριο, είναι συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κρήτης. Όπως και η έννοια του wellness που συνδέεται ουσιαστικά με την γαστρονομία. Έχουμε μία μοναδική ευκαιρία, με συνέργειες και τεχνογνωσία να επανατοποθετήσουμε το προϊόν μας και να δημιουργήσουμε το προϊόν που οραματιζόμαστε”.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, ανέδειξε τις ευκαιρίες και προκλήσεις των επόμενων ετών και αναφέρθηκε στις κύριες επιδιώξεις της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 Ι Σχέδια Δράσης», τη χρονική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητας, τη χωρική επέκταση σε όλες τις περιφέρειες και την αύξηση της μέσης δαπάνης και διάρκειας παραμονής ανά επισκέπτη. O κ. Κικίλιας σημείωσε περαιτέρω την ανάγκη για επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές, αφού μια ανταγωνιστική εμπειρία προϋποθέτει σύγχρονες αστικές και περιαστικές υποδομές.