Αυτοδιοίκηση

Αντί επιστροφής, νέος φόρος στο πετρέλαιο

Αντί επιστροφής, νέος φόρος στο πετρέλαιο

A-
A+
07/12/2020 | 12:35

Οι αρνητικές ρυθμίσεις του νόμου Χατζηδάκη που οδεύει στο εθνικό τυπογραφείο για δημοσίευση, είναι πολλές και σε διάφορους τομείς και οι περισσότερες αναδείχθηκαν κατά τη συζήτηση στη Βουλή.

-Απαξίωση της μικροιδιοκτησίας, με την αφαίρεση δικαιωμάτων και με την ανοργάνωτη κατάργηση της νόμιμης δόμησης στις εκτός σχεδίου περιοχές χωρίς μέτρα για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης. 

-Αβεβαιότητα για την εκπόνηση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων.

-Προκλητική εύνοια στις τράπεζες και όσους πάρουν σπίτια και ακίνητα από πλειστηριασμούς που θα είναι και οι μόνοι που δικαιούνται τακτοποίηση αυθαιρέτου, ενώ για τους σημερινούς ιδιοκτήτες απαγορεύει την «εν ζωή» τακτοποίηση και τη μεταβίβαση του σπιτιού στα παιδιά του και τα επιτρέπει μόνον μετά θάνατο. 

 -Επιβολή ασφυξίας στους μικρομεσαίους παραγωγούς ΑΠΕ με την επιπλέον εισφορά για να καλυφθεί το έλλειμμα που προκάλεσε στον ΕΛΑΠΕ η περυσινή απόφαση του ίδιου υπουργού. 

-Αδιαφορία για τις Ενεργειακές Κοινότητες και το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν για την ενεργειακή μετάβαση με κοινωνικά χαρακτηριστικά και αποτελεσματικότητα.

 Ένα μέτρο όμως που δεν πολυσυζητήθηκε, ήταν αυτό της επιβολής τέλους στο πετρέλαιο κίνησης, με το πρόσχημα της ρύπανσης. Το diesel κίνησης, αυξάνεται κατά 30 ευρώ το χιλιόλιτρο, δηλαδή γύρω στα 3 λεπτά το λίτρο, που σημαίνει ότι στην αντλία η επιβάρυνση θα ανέλθει στα 3,5 με 4 λεπτά ανά λίτρο, δεδομένου ότι υπάρχει ΦΠΑ 24% στα καύσιμα και θα ισχύει αρχής γενομένης από 1/1/2021.

-Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να επιβάλλεται περιβαλλοντικός φόρος σε καύσιμα σύγχρονων κινητήρων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

– Επιβαρύνει τους καταναλωτές ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ιδιαίτερα αυτούς που εμπιστεύθηκαν την πολιτεία και αγόρασαν αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με μεγαλύτερο κόστος. Ο κ. Χατζηδάκης το «ο ρυπαίνων πληρώνει» το μετέτρεψε «ρυπαίνεις, δε ρυπαίνεις πληρώνεις»

  -Επιβαρύνει όλους τους ήδη πληττόμενους από την κρίση της πανδημίας επαγγελματίες αλλά και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν οχήματα με πετρέλαιο κίνησης για τη δουλειά τους και το κόστος είτε θα το απορροφήσουν οι ίδιοι με μείωση του εισοδήματος ή αύξηση των ζημιών τους είτε θα το μετακυλήσουν  στους καταναλωτές.

  -Πλήττει επιπλέον τους επίσης πληττόμενους από την κρίση της πανδημίας αγρότες που αντί να στηριχθούν, θα αντιμετωπίσουν αύξηση του κόστους παραγωγής και μείωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων τους η οποία στην κρίσιμη αυτή περίοδο είτε θα τους βγάλει εκτός αγορών, είτε θα μειώσει σημαντικά το εισόδημα τους.  

Οι αγρότες που περίμεναν υλοποίηση της προεκλογικής εξαγγελίας της Νέας Δημοκρατίας για επαναφορά της επιστροφής ΕΦΚ πετρελαίου και μάλιστα αναμορφωμένης ως Κάρτα Ενέργειας που θα ήταν δίκαιη και για τις μικρές και εντατικές καλλιέργειες, πλέον καλούνται να επωμιστούν ακόμα ένα πρόσθετο βάρος και έτσι επιβεβαιώθηκε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον αγροτικό κόσμο ως φτωχό συγγενή.

Η κυβέρνηση και με αυτή την ρύθμιση αποδεικνύει ότι δεν λαμβάνει υπόψη ούτε την έκθεση Πισσαρίδη, την οποία παρήγγειλε και επικαλείται, η οποία διαπιστώνει ότι η Ελλάδα έχει την χειρότερη σχέση έμμεσων και άμεσων φόρων που είναι εις βάρος των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων και ιδιαίτερα των αδύναμων. Σε αυτούς  φορτώνει και η κυβέρνηση της ΝΔ τις άδικες και «λαθεμένες» πολιτικές της και αντί να αλλάξει το άδικο σύστημα της υπερφορολόγησης που εγκαθίδρυσε ο ανεκδιήγητος Σύριζα το καθιστά ακόμη πιο άδικο και με την συνεχή αύξηση των έμμεσων φόρων. 

                                                                                              Βασίλης Κεγκέρογλου

                                                                               Γραμματέας ΚΟ Κίνημα Αλλαγής