Ελαιουργείο Στέφανος Φανουράκης στη Γαλιά Δήμου Φαιστού
A-
A+
06/12/2021 | 12:34
«Τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα &
οι νέοι τρόποι άλεσης έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα σε απόδοση και σε ποιότητα»
«Τα πάντα ακολουθούν την τεχνολογία και την εξέλιξη… έτσι και στο λάδι! Τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα και οι νέοι τρόποι άλεσης έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα τόσο σε απόδοση όσο και σε ποιότητα», τονίζει ο Στέφανος Φανουράκης, ιδιοκτήτης του υπερσύγχρονου Ελαιουργείου που βρίσκεται μεταξύ Μοιρών και Γαλιάς Δήμου Φαιστού, ένας άνθρωπος που γνωρίζει την αγορά του λαδιού όσο λίγοι, ο οποίος με αφορμή την παρούσα ελαιοκομική σεζόν, απάντησε στις ερωτήσεις μας, στις γραμμές που ακολουθούν.
-Έχοντας πολυετή εμπειρία και απόλυτη γνώση της αγοράς, πως κρίνετε την ελαιοπαραγωγή των τελευταίων χρόνων στην περιοχή μας και κυρίως πως βλέπετε την φετινή ελαιοκομική σεζόν;
Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε τα επιθυμητά επίπεδα βροχοπτώσεων και οι θερμοκρασίες είναι ιδαίτερα υψηλές, συν το ότι το κόστος παραγωγής έχει αυξηθεί πολύ, έχουμε αυξημένη παραγωγή και άριστη ποιότητα! Φέτος δεν διαφαίνεται μεγάλη παραγωγή μια και δεν έχουμε «βεντέμα», αλλά η ποιότητα θα παραμείνει άριστη αφού δεν έχουμε δάκο μέχρι στιγμής!
– «Το χρυσάφι της Κρήτης», όπως αποκαλείται το ελαιόλαδο, έχει πιστεύετε τα τελευταία χρόνια την τιμή που του αξίζει κι αν όχι τι φταίει γι΄ αυτό;
Αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα και όλοι γνωρίζουν την απάντηση… όχι, δεν έχει τη τιμή που αξίζει και πρέπει όλοι να βοηθήσουμε στο κομμάτι αυτό… οι ελαιουργοί και οι παραγωγοί στο να ακολουθούμε την εξέλιξη και να βγάζουμε την καλύτερη δυνατή ποιότητα και η πολιτεία να βρει επιτέλους έναν τρόπο να προστατέψει το προϊόν… ίσως με κάποια τιμή ασφαλείας!
-Πως μπορεί να εξασφαλίσει ο ελαιοπαραγωγός καλύτερες αποδόσεις αλλά και, όσο γίνεται, καλύτερη ποιότητα του προϊόντος του;
Καλώς ή κακώς τα πάντα ακολουθούν την τεχνολογία και την εξέλιξη… έτσι και στο λάδι! Τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα και οι νέοι τρόποι άλεσης έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα τόσο σε απόδοση όσο και σε ποιότητα! Και ο παραγωγός όμως πρέπει να συμβάλλει με τον τρόπο καλλιέργειάς του!
-Το Ελαιουργείο σας ανέβασε ψηλά τον πήχη στην περιοχή του κρητικού νότου με την πλήρη ανακαίνιση του με υπερσύγχρονα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, αλλά, διατηρώντας ταυτόχρονα την πίστη σε παλιές κρητικές αξίες όπως είναι η μπέσα, η ειλικρίνεια, η αξιοπιστία και οι ξεκάθαρες συμφωνίες, όπως διαβεβαιώνουν όσοι σας γνωρίζουν… Πόσο εύκολο είναι αυτό σε ένα τοπίο σκληρού ανταγωνισμού;
Υπάρχουν πολλά Ελαιουργεία σε μια κλειστή κοινωνία όπως είναι αυτή της Μεσαράς! Η δουλειά, όπως είναι λογικό, κάπως μοιράζεται ανάλογα τις γνωριμίες και τις υποχρεώσεις του καθενός! Όμως είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσεις ένα καλό όνομα και τον πελάτη ευχαριστημένο! Γι’ αυτό αποφασίσαμε, σε δύσκολες οικονομικά εποχές, να κάνουμε ένα υπερσύγχρονο Ελαιουργείο! Το αποτέλεσμα θεωρώ ότι είναι άριστο αν κρίνουμε από τα σχόλια των πελατών! Όσο για τον ανταγωνισμό πιστεύω ότι όταν είναι υγιής και όχι αθέμιτος, όπως συχνά γίνεται, κάνει μόνο καλό! Η μπέσα και η αξιοπιστία σε διατηρούν σε ένα χώρο για πολλά χρόνια, όπως και το δικό μας Ελαιουργείο!
-Το Ελαιουργείο σας,πιστοποιημένο με το πρότυπο ασφάλειας τροφίμων διαθέτει και την πιστοποίηση BIO HELLAS, αλέθοντας εκτός από συμβατικό και βιολογικό ελαιόλαδο. Από την εμπειρία σας θα λέγατε ότι η παραγωγή βιολογικού ελαιολάδου στην περιοχή μας παρουσιάζει αυξητικές τάσεις «ανοίγοντας» νέες προοπτικές μέλλοντος στην τοπική ελαιοπαραγωγή;
Διαθέτουμε πιστοποίηση για ΒΙΟ! Φυσικά και αλέθουμε και βιολογικό ελαιόλαδο! Συνεχώς αυξάνεται η βιολογική καλλιέργεια και θα ήταν ευχής έργο να γίνεται από όλους αν ήταν εφικτό! Και από άποψη ποιότητας του προϊόντος και για την προστασία του περιβάλλοντος!
-Τι εύχεστε για την παρούσα ελαιοκομική περίοδο, αλλά και τι συμβουλεύετε με την πολύχρονη εμπειρία σας, τους ελαιοπαραγωγούςτης περιοχής μας;
Ευχόμαστε καλή ελαιοκομική σεζόν σε όλο τον κόσμο με υγεία κυρίως!Το μόνο που θα συμβούλευα τους παραγωγούς είναι να συνεχίσουμε να προσπαθούμε όλοι από κοινού για την ανάδειξη του ελαιολάδου μας και αν είναι δυνατόν να το βελτιώσουμε κι άλλο κι ας είναι το καλύτερο στο κόσμο! Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο!