Αγροτικά
Κρασί… βυθού
Στον βυθό της θάλασσας σε βάθος 25 μέτρων, βρίσκονται ήδη πέντε χιλιάδες φιάλες κρασιού της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου (ΕΑΣΗ), που σε συνεργασία με τον επιχειρηματία-δύτη Μανώλη Βουτσαλά, επιχειρεί να δημιουργήσει ένα νέο προϊόν του κρητικού αμπελώνα, το οποίο θα ονομάζεται «Ναυάγιο». Πρόκειται για μια μέθοδο παλαίωσης που εφαρμόζεται πρώτη φορά στην Κρήτη και στοχεύει στο να αναδείξει μέσω αυτού του τρόπου παλαίωσης, τα εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του κρητικού οίνου.
«Το όλο εγχείρημα ξεκινάει από το ότι θέλουμε να κάνουμε και άλλα πράγματα σε σχέση με τον κρητικό αμπελώνα. Βυθίσαμε αυτές τις φιάλες με ποικιλίες μαντηλάρι και κοτσυφάλι για να δούμε ποια θα είναι τα αποτελέσματα. Εκτιμώ ότι με το τέλος αυτής της πειραματικής προσπάθειας, θα προκύψει ένα νέο και ιδιαίτερο προϊόν» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ηρακλείου Σταύρος Γαβαλάς, ο οποίος εξήγησε ότι αυτές οι φιάλες, όταν θα ανασυρθούν από το βυθό τον ερχόμενο Αύγουστο θα δοθούν δωρεάν, προκειμένου όσοι αγαπούν το κρασί να γευτούν το αποτέλεσμα.
«Η πρακτική αυτή ακολουθείται σε άλλες περιοχές και μέχρι στιγμής αυτό που γνωρίζουμε, είναι ότι αποδίδει σημαντικά» ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ηρακλείου Μύρος Χιλετζάκης που πρόσθεσε ότι η σταθερή θερμοκρασία σε συνδυασμό με την έλλειψη οξυγόνου σε αυτό το βάθος που τοποθετήθηκαν, δημιουργεί ένα ιδανικό περιβάλλον για παλαίωση του κρασιού.
Ο επιχειρηματίας-δύτης Μανώλης Βουτσαλάς που είχε επιχειρήσει ο ίδιος να βυθίσει κάποιες φιάλες, έχοντας συνομιλήσει με Γάλλο δύτη που το εφαρμόζει καιρό, αναφέρθηκε στο εξαιρετικό αποτέλεσμα που προέκυψε από αυτό τον τρόπο ωρίμανσης του κρασιού.