Αγροτικά

Μετριοπαθής συμμετοχή των αγροτών στα μπλόκα, νέες εστίες διαμαρτυρίας

Μετριοπαθής συμμετοχή των αγροτών στα μπλόκα, νέες εστίες διαμαρτυρίας

A-
A+
11/02/2022 | 14:39

Αυξάνονται οι εστίες των µπλόκων τα τελευταία 24ωρα, µε τους αριθµούς και το πάθος των συµµετεχόντων σε αυτά να µην αντικατοπτρίζουν ωστόσο το µέγεθος του προβλήµατος που στοιχειώνει τους κάµπους και τους στάβλους της χώρας.

47_pin

Η προβληµατική απήχηση των µπλόκων µέχρι στιγµής, στερεί -τουλάχιστον σ’ αυτήν τη φάση-και την κρίσιµη µάζα που θα µπορούσε να φέρει την κυβέρνηση σε δύσκολη θέση.

Βασικά αιτήµατα των νέων συµµετοχών στα µπλόκα είναι το αφορολόγητο πετρέλαιο για όλους τους αγρότες και η κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρµογής µε αναδροµική ισχύ.

Τα αιτήµατα αυτά ήταν που έπεισαν και 200 τρακτέρ από τα χωριά της Λιβαδειάς να στήσουν µπλόκο το βράδυ της Τετάρτης 9 Φεβρουαρίου στην παλιά εθνική οδό, στη διασταύρωση Λιβαδειάς-Αράχωβας/Λαµίας.

Κατά τα λοιπά η αντιπαράθεση αγροτών και κυβέρνησης, αναµένεται να κριθεί για µια ακόµα φορά στο σκληρό πυρήνα των Θεσσαλών και στο «µέτωπο» της Νίκαιας τουλάχιστον όπως προκύπτει από τη δύναµη των τρακτέρ (περί τα 400) που δείχνει να συγκεντρώνεται στο συγκεκριµένο οδικό κόµβο.

Έπειτα από την πρώτη µεγάλη έξοδο την περασµένη Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου, µια συµβολική κινητοποίηση την Κυριακή 6 του µήνα και την σημερινή (10 Φεβρουαρίου) πορεία στη Λάρισα, φάνηκε ότι το ύφος των µπλόκων αυτήν τη φορά αποκτά χαρακτήρα µιας καλά συντονισµένης εκδήλωσης διαµαρτυρίας. Σκοπός αυτής, η ανάδειξη των προβληµάτων που αντιµετωπίζουν οι αγρότες και δη η «µικροµεσαία» όπως αποκαλείται αγροτιά. Η επαναστατική άσκηση αυτή, πετυχαίνει παράλληλα και τη φθορά των «συστηµικών δυνάµεων» µε τον τρόπο που οι συνδικαλιστικές οργανώσεις του ΚΚΕ ξέρουν να φέρουν εις πέρας. Φυσικά, στο µέτωπο της Νίκαιας συµµετέχουν φίλα κείµενοι στα πιο συστηµικά κόµµατα, ωστόσο σε κάθε περίπτωση ο αριθµός των ελκυστήρων δείχνει ότι δεν έχει πείσει την κρίσιµη µάζα των αγροτών

Αναπτυξιακό το έλλειµµα

Η ιστορία δείχνει ότι ποτέ η διαδικασία των µπλόκων δεν έλυσε τα σοβαρά προβλήµατα ταυτότητας, πρώτα απ’ όλα που αντιµετωπίζει η ελληνική γεωργία. Αντίθετα, χρόνια τώρα, τα µπλόκα των αγροτών αποπροσανατολίζουν τις κυβερνήσεις, την κοινωνία και κυρίως τους συντελεστές του χώρου από τα πραγµατικά µεγάλα θέµατα που αντιµετωπίζει ο τοµέας της αγροτικής παραγωγής. Τα µπλόκα και το πλαίσιο διεκδικήσεων που αυτά αναδεικνύουν στην σχεδόν 30χρονη πορεία τους, γίνεται κάθε τόσο «βούτυρο στο ψωµί» της εκάστοτε κυβέρνησης, να κρατήσει το αγροτικό ζήτηµα χαµηλά και στα τετριµµένα. Θα µπορούσε να πει κανείς ότι η δράση των µπλόκων, υποβάθµισε το µεγάλο πρόβληµα ανταγωνιστικότητας που έχει εδώ και χρόνια η ελληνική γεωργία, διευκόλυνε την απαξίωση του συνεργατισµού και των αξιόλογων οργανώσεων που είχαν στηθεί µεταπολεµικά και µέχρι τη δεκαετία του ’80, σε κάθε περίπτωση, αφήνει περιθώρια στις κυβερνήσεις να αποφεύγουν την πραγµατικότητα για χάρη των πρόσκαιρων εντυπώσεων. Και µόνο το γεγονός ότι η Πανελλαδική των Μπλόκων, όπως και κάθε συντονιστική αυτού του χαρακτήρα δεν έχουν κανένα θεσµικό υπόβαθρο, επιτρέπουν στους ιθύνοντες να τις αντιµετωπίζουν ευκαιριακά και µε να τις χρησιµοποιούν µε βάση τη δική τους τελικά ατζέντα.

Με νέες εστίες η καταµέτρηση της απήχησης

Πέρα από τα 400 τρακτέρ στον κόµβο τον κόµβο της Νίκαιας και τα 200 που µαζεύτηκαν λίγο έξω από τη Λιβαδειά, σε αυτήν τη φάση δεν έχουν αναπτυχθεί µεγαλύτερες δυνάµεις αγροτών στις εθνικές οδούς. Ενδιαφέρον έχει και µια κίνηση αιφνιδιασµού που επιχείρησαν οι αγρότες της Νίκαιας, στήνοντας το µεσηµέρι της Πέµπτης 10 Φεβρουαρίου µπλόκο στον κόµβο Πλατυκάµπου.

Την εβδοµάδα που πέρασε κινητοποιήσεις έγιναν από τους κτηνοτρόφους Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης στην Κοµοτινή, ενώ περί τα 50 τρακτέρ έχουν πάρει θέση στην αερογέφυρα του Άργους Ορεστικού. Μπλόκο στον κόµβο του Αντιγόνου στο Αµύνταιο έστησαν οι αγρότες του Αγροτικού Συνεταιρισµού της περιοχής.

Στη γέφυρα «Μεγανίτη» στην παλαιά εθνική οδό Πατρών – Κορίνθου, έχουν παρατάξει τα τρακτέρ τους από την περασµένη ∆ευτέρα οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Αιγιαλείας. ∆εκάδες αγροτικά µηχανήµατα έχουν βγει και στην παλιά εθνική οδό Αθηνών-Λαµίας στο ύψος της Τιθορέας, από αγρότες από την περιοχή του ∆ήµου Αµφίκλειας – Ελάτειας στη Φθιώτιδα.

Συγκέντρωση αγροτών από Μπλόκα της Θεσσαλίας στην κεντρική πλατεία της Λάρισας 

Οι αγρότες που βρίσκονται στο Μπλόκο της Νίκαιας, ετοιμάζουν πυρετωδώς το σημερινό συλλαλητήριο με τρακτέρ που θα λάβει μέρος στις 7 το απόγευμα της 11ης Φεβρουαρίου στην κεντρική πλατεία της Λάρισας, έπειτα από το κάλεσμα σε  συγκέντρωση που είχε απευθύνει η  Συντονιστική Επιτροπή του Μπλόκου Νίκαιας προ ολίγων ημερών, ζητώντας την μαζική συμμετοχή τόσο των θεσσαλών αγροτοκτηνοτρόφων όσο και λοιπών πολιτών, εργαζομένων και νέων.

Ανακοίνωση του Αγροτικού Συλλόγου Αμυνταίου:

«Ο Αγροτικός Σύλλογος περιοχής Αμυνταίου, που συμμετέχει στην Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων, καλεί τους αγρότες και τους  κτηνοτρόφους, να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις και τα μπλόκα, που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την χώρα.

Είναι απολύτως αναγκαίο σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, να κινητοποιηθούμε, και να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματα μας. Οι κινητοποιήσεις μέρα με τη μέρα κλιμακώνονται, από άκρη σε άκρη, σε όλη την Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή όλων των παραγωγών, στον δίκαιο αγώνα μας. Αν κάθε μέρα που περνάει, τα μπλόκα που υπάρχουν ενισχύονται, αλλά δημιουργούνται και καινούργια, σε διαφορετικές περιοχές, τότε μόνο η κυβέρνηση, θα καταλάβει και θα δώσει ουσιαστικές λύσεις, και όχι να μας εμπαίζει με το ΦΠΑ στα λιπάσματα, και με την ενίσχυση του πετρελαίου μέσα από το De Minimis.

Ο πρωτογενής τομέας, χρειάζεται ουσιαστικές παρεμβάσεις, αλλά και ουσιαστικές λύσεις, στα προβλήματα που έχουν διογκωθεί».











agronews.gr