Αγροτικά
Νέα εποχή για το κρητικό ελαιόλαδο με τον Παγκρήτιο Συνεταιριστικό Φορέα
Νέα εποχή για το κρητικό ελαιόλαδο με την ίδρυση του πρώτου Παγκρήτιου Συνεταιριστικού Φορέα να γεννά ελπίδες καλύτερων ημερών για τους παραγωγούς.
O φορέας με την επωνυμία ΑΕΣ Κρητών Ένωσις Α.Ε. αναλαμβάνει την τυποποίηση και την διακίνηση του προϊόντος με τον πρόεδρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Χανίων Χαρίλαο Βλαζάκη να εκτελεί χρέη Α’ Αντιπροέδρου και να βάζει ψηλά τον πήχη της προσπάθειας αυτής. Μιλώντας στα “Χανιώτικα νέα” ο κ. Βλαζάκης τόνισε πως θα είναι « είναι κάτι καλό για τον τόπο μας και την παραγωγή του Κρητικού Ελαιολάδου. Εχουμε πλέον έναν κοινό φορέα διαχείρισης, τον οποίο ευελπιστούμε ότι θα πλαισιώσουν ακόμα πολλές άλλες οργανώσεις από όλο το νησί»..
Ο κ. Βλαζάκης τόνισε πως «αγωνιζόμαστε όλοι για να ανδείξουμε το κρητικό λάδι, να επαναφέρουμε την κερδοφορία στον παραγωγό, στις οργανώσεις αλλά και στους εμπόρους, βάζοντας τέλος στις στρεβλώσεις της αγοράς».
Χαρακτηριστικό της μέχρι σήμερα προβληματικής κατάστασης όπως τόνισε στα “Χ.ν.” ο κ. Βλαζάκης, είναι ότι «το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής σε μια καλή χρονιά για την Κρήτη, φεύγει με βυτία σε άλλες περιοχές της χώρας ή στο εξωτερικό, τυποποιείται εκεί ή νοθεύεται και προωθείται στην αγορά, κάνοντας και κακό στη φήμη του τοπικού μας προϊόντος».
Ο κ. Βλαζάκης πιστεύει πως «το λάδι σήμερα δεν έχει την πορεία και την αξία που του πρέπει» και δηλώνει αισιόδοξος πως «αυτός ο φορέας που ιδρύσαμε, με τις προσπάθειες όλων μας θα καταφέρει να ανατρέψει αυτή την εικόνα».
Στόχος λοιπόν του φορέα είναι το ελαιόλαδο να μην εμπορεύεται σαν χύμα, να τυποποιείται και να προωθείται στα ράφια των καταστημάτων με ενιαία ετικέτα. Στην κατεύθυνση αυτή υπάρχει έτοιμη σύγχρονη υποδομή με εμφιαλωτήρια σε όλη την Κρήτη,
Καταλήγοντας ο κ. Βλαζάκης, τόνισε πως «έχουμε τη στήριξη όλων, πολιτών και
αυτοδιοίκησης γιατί το ζήτημα αφορά όλη την κοινωνία. Όταν το βιωτικό επίπεδο των αγροτών βελτιώνεται, αυτό αντανακλάται και στην γενικότερη τοπική οικονομία. Βάζουμε μπροστά τον συνεργατισμό και παλεύουμε για το καλύτερο».
Η Διοίκηση
Όπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση, το εννιαμελές προσωρινό διοικητικό συμβούλιο του φορέα, στα γραφεία της Ένωσης Ηρακλείου, από τους προέδρους και τους εκπροσώπους των Ενώσεων και των Συνεταιρισμών από τους τέσσερις νομούς της Κρήτης που συμμετέχουν, οι οποίοι προηγουμένως υπέγραψαν το καταστατικό.
Πρόεδρος ανέλαβε ο πρόεδρος της Ένωσης Ηρακλείου, Σταύρος Γαβαλάς και θα τον συνεπικουρούν τρεις αντιπρόεδροι, ένας από κάθε έναν από τους υπόλοιπους τρεις νομούς.
Α’ αντιπρόεδρος είναι ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Χανίων Χαρίλαος Βλαζάκης, Β’ αντιπρόεδρος ο πρόεδρος της Ένωσης Μεραμβέλλου Νίκος Ζαχαριάδης και Γ’ αντιπρόεδρος ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μυλοποτάμου Μανόλης Κουγιουμτζής. Οι υπόλοιποι τέσσερις πρόεδροι και συγκεκριμένα ο Μανόλης Μπέρκης από την Ένωση Πεζών, ο Γιάννης Γλεντζάκης από τον Αγροτικό Σύλλογο Ρεθύμνου, ο Χαράλαμπος Δραγασάκης από τον Αγροτικό Σύλλογο Ιεράπετρας και ο Βασίλης Κουτσαυτάκης από τον Αγροτικό Σύλλογο Γραμβούσας, καθώς και ο εκπρόσωπος του Αγροτικού Συλλόγου Μεσαράς Αντώνης Κυριακάκης συμπληρώνουν ως μέλη την προσωρινή διοίκηση. Σημειώνεται ότι διευθύνουσα σύμβουλος του φορέα είναι η πρώην αντιπεριφερειάρχης πρωτογενούς τομέα Θεανώ Βρέντζου. Το επόμενο διάστημα θα γίνει γενική συνέλευση της ΑΕΣ Κρητών Ένωσις Α.Ε. προκειμένου να εκλεγεί η πρώτη διοίκηση του φορέα.