Νότια Κρήτη
Συγκέντρωση αγροτών στο Δημαρχείο Φαιστού για την έλλειψη εργατών γης
Τα κρίσιμα ζητήματα της έλλειψης εργατικών χεριών και των υπέρογκων ανατιμήσεων, ανέλυσαν οι παραγωγοί του Δήμου Φαιστού στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου , αμέσως μετά την συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία του Δημαρχείου Φαιστού . Οι αγρότες στάθηκαν ιδιαίτερα στην έλλειψη εργατών γης και ζήτησαν να βρεθεί άμεση λύση που θα ρυθμίσει το πρόβλημα.
Μάλιστα, εφόσον το πρόβλημα έλλειψης εργατικών χεριών συνδυαστεί με την εκτίναξη στα κόστη παραγωγής, δεν είναι λίγοι οι παραγωγοί που αναφέρουν ότι θα δυσκολευτούν να καλλιεργήσουν την επόμενη περίοδο.
Στην συνάντηση με την δημοτική αρχή , οι παραγωγοί της Μεσαράς αναφέρθηκαν στο τεράστιο κενό που εντοπίζεται στα διαθέσιμα εργατικά χέρια, επισημαίνοντας πως αρκετοί αλλοδαποί εργάτες έφυγαν προς την Ιταλία και την Ισπανία, χώρες στις οποίες είναι ευκολότερη η διαδικασία νομιμοποίησης τους.
Για όλα τα παραπάνω οι συγκεντρωμένοι θα υποβάλλουν ψήφισμα με την υποστήριξη του δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου να ζητήσουν την λήψη πρωτοβουλίας που θα διευκολύνει την κατάσταση νομιμοποίησης των εργατών γης και θα παρέχει κίνητρα προκειμένου να επιλέξουν την Κρήτη.
Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου Μανόλης Ορφανουδάκης, τόνισε πως «εφόσον συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και δεν ληφθούν μέτρα ενίσχυσης των παραγωγών, νομίζουμε ότι από τον Αύγουστο που θα ξεκινήσει η νέα καλλιεργητική περίοδος, πολλοί από εμάς δεν θα έχουν την δυνατότητα να καλλιεργήσουν τα θερμοκήπια τους».
Ο ίδιος στάθηκε στον αθέμιτο ανταγωνισμό των αγροτών που δημιουργεί η έλλειψη εργατών , με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα μεροκάματα με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίσης μίλησε για τις χαμηλές τιμές στα δημοπρατήρια την ίδια ώρα που στις λαικές πενταπλασιάζονται και ζήτησε την άμεση λήψη μέτρων και νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση.
Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ με τις δηλώσεις…