Αυτοδιοίκηση

«Στόχος είναι το Φράγμα του Πλατύ να δημοπρατηθεί εντός του 2022»

«Στόχος είναι το Φράγμα του Πλατύ να δημοπρατηθεί εντός του 2022»

A-
A+
19/07/2022 | 14:36

Στόχος είναι το Φράγμα του Πλατύ ποταμού να δημοπρατηθεί εντός του 2022, ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στις 11 Ιουλίου σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ.  Χάρη Μαμουλάκη.

Όπως αναφέρθηκε για το Φράγμα του Πλατύ ποταμού η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα στείλει εντός του μηνός τις παρατηρήσεις της, με στόχο του Υπουργείου να δημοπρατηθεί το έργο εντός του 2022. «Εμείς δεν δημοπρατούμε έργα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Είμαστε στο τελικό στάδιο της διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων» δήλωσε ο κ. Καραμανλής

Σημείωσε μάλιστα ότι μέχρι στιγμής έχει προχωρήσει η επικαιροποίηση των υφιστάμενων μελετών, η σύνταξη μελέτης συστήματος αυτοματισμού και παρακολούθησης, η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης του έργου, η επικαιροποίηση της μελέτης Κτηματογράφησης και η επικαιροποίηση της Μελέτης σκοπιμότητας και Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους.

«Σιγά τα ωά»!

Αντίθετα, όπως υπενθύμισε ο κ. Καραμανλής, η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από το 2015 μέχρι το 2019 είχε απλώς ανακηρύξει το φράγμα στο Πλατύ ως έργο εθνικού ενδιαφέροντος. «Σιγά τα ωά. Συγνώμη που το λέω έτσι. Αυτό ήταν μία απλή υπουργική απόφαση τριών λεπτών. Μετά όμως δεν έγινε τίποτα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπενθυμίζοντας πως όλη η διαδικασία ωρίμανσης του συγκεκριμένου έργου έγινε τα τελευταία τρία χρόνια. «Η απόλυτη κυβερνητική αδράνεια υπήρξε την περίοδο 2015- 2019», τόνισε.

3 χρόνια απραξίας

Η Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη, προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, «ανέδειξε» –σύμφωνα με τον ερωτώντα-  «για μια ακόμη φορά την 3ετη κυβερνητική απραξία σε ένα έργο πνοής για την Μεσαρά και το νότιο Ρέθυμνο: Το Φράγμα του Πλατύ ποταμού- Ένα έργο που είχε χαρακτηριστεί ως «Έργο Εθνικής Εμβέλειας και Σημασίας» από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία και το είχε εντάξει στο χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Υποδομών, σηματοδοτώντας την σπουδαιότητά του».

Στρατηγικής σημασίας

«Το επιτελικό μπάχαλο που χαρακτηρίζει αυτή την Κυβέρνηση, δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε το φράγμα του Πλατύ ποταμού, ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ανομβρίας που αντιμετωπίζει η Μεσαρά και το νότιο Ρέθυμνο» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Στις 12 Απριλίου 2021, η απάντηση σε αντίστοιχη Ερώτηση ήταν ότι η υπογραφή της σύμβασης με τον Τεχνικό Σύμβουλο αναμενόταν μέσα στον μήνα, η προθεσμία παράδοσης της μελέτης ήταν 4 μήνες αργότερα και η δημοπράτηση θα γινόταν στα τέλη του 2021. Ο δε προϋπολογισμός του έργου, ήταν 130 εκ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων ενώ είχε προταθεί η ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για δανειοδότηση. Σήμερα, 15 μήνες μετά, όχι μόνο δεν έχει γίνει δημοπράτηση, αλλά ούτε καν η σύμβαση με τον τεχνικό σύμβουλο για την οποία δόθηκε η 5η κατά σειρά παράταση! Ο δε προϋπολογισμός του έργου εκτινάχτηκε στα 160 εκ. ευρώ, δεν υπάρχει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αναζητούνται οι πόροι».

Ζητώντας απαντήσεις

Υπενθυμίζεται ότι η σχετική Ερώτηση είχε κατατεθεί ξανά από τον Χάρη Μαμουλάκη τον Μάιο του 2022, ζητώντας απαντήσεις στο αν και πότε θα γίνει η δημοπράτηση, ποιος είναι ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ανομβρίας σε Μεσαρά και νότιο Ρέθυμνο, για ποιο λόγο έχουν δοθεί 4 παρατάσεις στην σύμβαση του τεχνικού συμβούλου, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η τεχνική μελέτη του φράγματος Γερακαρίου και εάν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, συνολικά, για το έργα του ποταμού Πλατύ.  Σημειώνεται ότι σχετικά με το φράγμα Γερακαρίου, ο κ. Καραμανλής σημείωσε στις 11 Ιουλίου στη Βουλή ότι στην Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του 2016 περιγράφονται λανθασμένα γεωμετρικά στοιχεία και για αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δεσμευθεί ότι θα προβεί σε οριστικοποίηση του αντικειμένου της νέας μελέτης. Γνωστοποίησε ότι η εν λόγω μελέτη θα διερευνήσει -με βάση πλέον όλα τα σωστά στοιχεία- τη σκοπιμότητα και την ανάλυση κόστους – οφέλους του έργου, ώστε στη συνέχεια να ωριμάσει το έργο.