Κρήτη

Κάτω Ασίτες: Το ευλογημένο χιόνι του Καλοκαιριού! 

Κάτω Ασίτες: Το ευλογημένο χιόνι του Καλοκαιριού! 

Έγινε κατάβαση με σχοινιά στους τάφκους (βαθιά κοίλώματα με στενή είσοδο) και μαζεύτηκε χιόνι

A-
A+
12/07/2025 | 8:50

«Χιονάδες» εν δράσει: Μαζεύοντας χιόνι, μέσα στο κατακαλόκαιρο! Όπως μας ενημερώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κάτω Ασιτών “Το Γοργολαΐνι” Ηρακλείου, με δραστήρια μέλη και  Πρόεδρο τον Γιώργο Φραγκιαδάκη (Λιάκο) τηρήθηκε και φέτος μια πολύ ιδιαίτερη παράδοση…

“Το Σάββατο 5 Ιουλίου, όπως και κάθε χρόνο, πραγματοποιήθηκε ανάβαση στην κορυφή «Γυριστή» (υψόμετρο 1779 μέτρα) προκειμένου να τελεστεί η πανηγυρική Θεία λειτουργία στον Ιερό Ναό Πάντων των εν Κρήτη Διαλαψάντων Αγίων, ο οποίος έχει κτιστεί από κατοίκους των Ασιτών.

Στην ανάβαση, η οποία οργανώθηκε από την Περιηγητική Λέσχη Ασιτών, συμμετείχαν και μέλη του συλλόγου μας, τα οποία αναβίωσαν ένα ιστορικό επάγγελμα του χωριού μας, το επάγγελμα του «Χιονά».

 Έγινε κατάβαση με σχοινιά στους τάφκους (βαθιά κοίλώματα με στενή είσοδο) και μαζεύτηκε χιόνι, το οποίο κεράστηκε μετά την λειτουργία με κανελάδα.

 Λόγω της πολύ χαμηλής θερμοκρασίας που επικρατεί μέσα στους τάφκους, το χιόνι μπορεί και διατηρείται όλο το καλοκαίρι, για το λόγο αυτό παλαιότερα οι κάτοικοι των Κάτω Ασιτών ασκούσαν το επάγγελμα του «Χιονά», μαζεύοντας χιόνι και πουλώντας το έπειτα στο Ηράκλειο και όχι μόνο…”.

Εύγε σε όλους για την αναβίωση των παραδόσεων του τόπου τους- και του χρόνου με υγεία!