Αγροτικά

Κρήτη: Πόλεμος για την τιμή του γάλακτος – Επιδότηση ζωοτροφών θα ζητήσει ο ΣΕΚ

Κρήτη: Πόλεμος για την τιμή του γάλακτος – Επιδότηση ζωοτροφών θα ζητήσει ο ΣΕΚ

A-
A+
03/09/2021 | 10:09

Σε αναβρασμό βρίσκονται οι κτηνοτρόφοι της Κρήτης για τις τιμές αιγοπρόβειου γάλακτος της νέας σεζόν.

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Μυλοποτάμου, κ. Γρύλλος Παπαδάκης: «κάναμε μια σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο, πριν από λίγες ημέρες οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι και αποφασίσαμε να μην δώσει κανείς γάλα, σε τιμή κάτω από 1,20 ευρώ το κιλό. Στην σύσκεψη συμμετείχαν οι Σύλλογοι Αμαρίου, Μυλοποτάμου, Ρεθύμνης, Ανωγείων και Χανίων. Το κόστος εκτροφής έχει ανεβεί δραματικά για μας και δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω. Την επόμενη εβδομάδα θα καλέσουμε όσους αγοράζουν γάλα σε σύσκεψη, ώστε να μας πουν τις αποφάσεις τους για τις τιμές. Πέρσι λαμβάναμε από 75 έως 90 λεπτά το κιλό. Αυτό φέτος δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε να συμβεί ξανά».

Προτάσεις στο ΔΣ του ΣΕΚ

Επιδότηση των μεταφορικών στην Κρήτη, αλλά και την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, αλλά και επιδότηση ζωοτροφών κατά 50% του κόστους, είναι εν τω μεταξύ, η πρόταση που θα συζητηθεί την Πέμπτη στο ΔΣ του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, ώστε μετέπειτα να προωθηθεί ως αίτημα στο ΥπΑΑΤ, όπως άλλωστε έχει κάνει πάλι ο ΣΕΚ εδώ και καιρό.

Όπως υπογράμμισε μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο Μανόλης Πατεράκης, κτηνοτρόφος από την Κρήτη και μέλος στο ΔΣ του ΣΕΚ, η κατάσταση είναι δραματική και μια καλή τιμή στο γάλα για μια μόνο χρονιά, δεν σώζει την κατάσταση. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι επιβεβλημένο το κράτος να επιδοτήσει την ζωοτροφή ή να ρίξει τον ΦΠΑ, όπως έγινε στο εξωτερικό.